پس از تردمیل ۳۶۰ درجه Omni و نمایشگرهای پوشیدنی Oculus Rift ، که به شما اجازه می داد درون میدان بازی بدوید، بپرید و بجنگید؛ اکنون نوبت به این رسیده که با گوشت و پوست تان بازی را احساس کنید. در ادامه با اخبار تکميلي گجت نيوز را همراهي کنيد .
این محصول تازه که ARAIG نامیده می شود، یک بالاپوش زیبا است که مجهز به سنسورهای لمسی و اسپیکرهای متعددی برای عکس العمل نشان دادن به بازی های کامپیوتری است.
این جلیقه به تکنولوژی های متعددی مجهز شده تا به کاربر اجازه دهد بازی را «احساس کند». اول از همه مجموعه ای از اسپیکرها، صدای فراگیر با کیفیت surround را برای شما فراهم آورده و این توهم را ایجاد می کنند که دقیقا در میانه صحنه بازی ایستاده اید. شش اسپیکر روی این لباس در اطراف گردن توزیع شده اند و لذا می توانند با پخش مناسب صدای محیط بازی راهنمای خوبی هم باشند. مثلا اینکه چه هنگام دشمن به شما نزدیک می شود و از چه سمتی به سوی شما می آید. و البته یک ساب ووفر هم در پشت جلیقه داستان صدا را کامل می کند.
البته این لباس به فکر بازی های چند نفره هم بوده و در جلو آن یک میکروفون تعبیه شده تا شما با دیگر بازیکنان در تماس باشید. و البته با توجه به جهت صدای آنها از درون اسپیکرها بدانید که همراهان تان در کدام بخش بازی قرار دارند.
سنسورهای لرزشی هم بالای بازوها و جلوی بدن را پوشش می دهند. این سنسورها بازخوردهای لامسه ای را تولید می کنند. هنگامی که شخصیت شما در بازی تیر بخورد، شما هم در همان نقطه احساس ضربه می کنید. هنگامی که شخصیت شما در بازی تانک می راند. شما هم لرزش ماشین را روی بدن تان حس می کنید. و البته هنگام استفاده از سلاح های مختلف، لرزش ایجاد شده توسط هر کدام را بر روی بازوها و کتف تان احساس خواهید کرد.
و به همان صورت هنگام اصابت گلوله سلاح های مختلف، آنها را به شکل های گوناگونی حس می کنید. در صفحه مربوط به این لباس آمده:
برای مثال، گلوله یک اسنایپر هنگام اصابت به بدن ضربه شدیدی را در یک نقطه وارد می کند. یک سلاح پلاسما ممکن است ضربه متوسطی را در منطقه ویژه ای ایجاد کند و سپس به همه بدن گسترش یابد. و یک اسلحه دیگر می تواند تاثیری مسموم کننده داشته باشد که به آهستگی از یک نقطه شروع شده و در صورتی که نتوانید آن را کنترل کنید، به تمام بدن گسترش یافته و شما را می کشد.
این لباس به سیستم دیگری با نام STIMS مجهز است که در ناحیه سینه قرار گرفته است. گفته می شود «STIMS قادر است از یک خارش ساده روی پوست (مانند حرکت حشره) تا یک انقباض شدید ماهیچه ای را ایجاد کند، که باعث حرکت بدن می شود.» البته شرکت سازنده می گوید که این تکنولوژی تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را کسب کرده است.
حالا نوبت به بخش جالب داستان می رسد و آن هم قیمت گذاری حداقلی ۳۲۵ دلاری برای این جلیقه زیبا و جذاب به همراه یک رمزگشا است که اطلاعات را از کنسول بازی تان دریافت کرده و به داده های قابل درک برای لباس تبدیل می کند.
و بخش ناامید کننده داستان این است که این محصول هنوز به تولید تجاری نرسیده است. بلکه یک استارت آپ آن را در سایت Kickstater عرضه کرده تا در صورت جلب سرمایه لازم، تولید را آغاز کند.
به نظر می رسد قرار است روز به روز بیشتر در بازی های کامپیوتری فرو رفته و کاملتر آنها را احساس کنیم. تنها باید مراقب باشیم که روزی در آنها غرق نشده و هیچ گاه مرز میان دنیای واقعیت و خیال را گم نکنیم!
منبع : cnet
Bodysuit lets you feel the video game
A high-tech, skin-tight shirt incorporates haptic feedback to let you feel the action when you play your favourite games.
First, there was the Oculus Rift augmented-reality (AR) goggles that let you see the games as though you were in them. Then came the omni-directional treadmill that lets you run around virtual environments while staying in one place.
Alas, the next big step in augmented-reality gaming was not a variation on the theme of Smell-O-Vision — but it's still pretty interesting. Called ARAIG — an abbreviation for "As Real As It Gets" — it's a shirt that provides multi-sensory feedback for video games.
It's equipped with a variety of technologies to let the wearer "feel" the game. Firstly, it's embedded with speakers that provide surround sound that keeps you right in the middle of the audio, no matter where you move around the room. Because the speakers are placed all around the neck of the shirt, these can also be used to provide audio cues about the environment — a rustling behind you, for example, might mean that a foe is sneaking up.
It also has multiplayer uses. A microphone jack allows you to communicate with team members just by talking — and when they reply, the sound will come from their virtual direction, so you know just from hearing them speak roughly where they are.
Vibratory sensors are placed all over the upper arms and torso of ARAIG, which provide haptic feedback. When your avatar gets shot, you feel the blast; when your avatar drives a tank, you feel the vibration of the vehicle. And it can even provide different sensations for different types of weapons.
"For example, a high-powered sniper rifle might create a very strong impact at one location; a plasma rifle might create an average impact at a particular location and then spread out across the body; a weapon might have a poisonous effect, which slowly moves from one location of the body to the next, and if you don't stop it in time, it could kill you," the Kickstarter page said.
Then there's a system called STIMS, which can contract the wearer's pectoral and abdominal muscles (pain free and FDA approved, according to ARAIG). "STIMS can create everything from a tingling sensation as if something is crawling across the skin to a full-out contraction of the muscle to move your body."
Each ARAIG — available for a minimum pledge of US$325 — comes with a Decoder that receives data from the gaming device and translates it into data for the suit's responses; an Exoskeleton, which is the suit itself; and a Sim Skin that lets you customise the look of the Exoskeleton. Further, ARAIG is promising that the suit will be permanently forwards compatible; every future iteration of the Decoder will work with the Exoskeleton you purchase.
Sadly, with just over US$100,000 of its US$900,000 target and four days to go, it looks as though ARAIG isn't going to reach funding … this time. Maybe it should add some pants and see what happens.
Meanwhile, if you're after a full sensory gaming experience now, maybe IRL Shooter will be up your alley.