قابلیت VoIP به اپلیکیشن گوگل ویس اضافه می‌شود

قابلیت VoIP به اپلیکیشن گوگل ویس اضافه می‌شود

بعد از حدود یک سال آزمایش نسخه بتا به نظر می‌رسد که قابلیت VoIP یا همان تماس تحت پروتکل شبکه اینترنت به زودی برای اپلیکیشن گوگل ویس (Google Voice) منتشر می‌شود.

اسکات جانسون (Scott Johnston) که یکی از مدیران محصولات ارتباطی آنی در کمپانی گوگل محسوب می‌شود، روز گذشته در یک توییت تایید کرد که قابلیت VoIP به‌ زودی برای گوگل ویس منتشر می‌شود و احتمالا تا هفته آینده این عرضه‌ی عمومی اتفاق می‌افتد.

اپلیکیشن گوگل ویس که به کاربران اجازه می‌دهد با خرید اعتبار، تماس‌های صوتی برقرار کنند، حالا با اضافه شدن این قابلیت به آنها اجازه می‌دهد که تماس‌های خود را از طریق وای فای و اینترنت دیتای موبایل انجام دهند. همچنین در تست‌های بتا این قابلیت به کاربران اجازه می‌داد که دریافت تماس و برقراری تماس تلفنی را از طریق قابلیت فورواردینگ اپراتور موبایل خود انجام دهند.

سپتامبر گذشته بعد از حدود هشت ماه تست نسخه بتای این قابلیت، تعدادی از کاربران اپلیکیشن گوگل ویس که بخشی از برنامه تست بتا نبودند، گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده‌ی این ویژگی جدید را منتشر کردند. هرچند به دلایلی که هنوز مشخص نیست، این به‌روزرسانی برای تعداد زیادی از کاربران منتشر نشد.

قابلیت تماس از طریق وای فای برای مواقعی بسیار کاربرد دارد که به طور مثال شما از محدوده‌ی پوشش مخابراتی اپراتور موبایل خود خارج هستید. اما به یک ارتباط وای فای دسترسی دارید. در بسیاری از موارد نیز تماسی که از طریق شبکه وای فای برقرار شده است به منظور افزایش کیفیت صدای دریافتی به کار می‌رود.

همچنین تعدادی از اپراتورهای مجازی مانند Project Fi تلاش می‌کنند که هزینه‌ای که شما برای برقراری تماس پرداخت می‌کنید را کاهش دهند که این کار به وسیله‌ی اتصال تلفن شما به یک هات اسپات وای فای انجام می‌گیرد.

اگر هیچ سیگنال وای فای در محیط وجود نداشته باشد، اپراتور مجازی شما را به شبکه‌ی یکی از اپراتورهای موبایل متصل خواهد کرد. روند کار در Project Fi به این صورت است که شما را به شبکه‌ی یکی از اپراتورهای تی موبایل یا اسپرینت متصل خواهند کرد و در هر موقعیت مکانی، سیگنال دریافت شده از یکی از اپراتورها قدرتمند‌تر باشد، آن شبکه برای اتصال شما انتخاب خواهد شد.

گفتنی است که اپلیکیشن ویس گوگل هم برای دیوایس‌های اندروید و هم برای آی او اس قابل دریافت است. این اپلیکیشن به افرادی که یک حساب کاربری گوگل در ایالات متحده آمریکا دارند و همچنین آنهایی که دارای حساب‌های کاربری G Suite در برخی از کشورهای دیگر هستند، سرویس می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. راستی دیدید ویس دادن به اینستا اضافه شده؟؟