رایانه شخصی محبوب ترین پلتفرم توسعه‌دهندگان برای ساخت بازی های جدید است

رایانه شخصی ٬ محبوب ترین پلتفرم توسعه‌دهندگان برای ساخت بازی های جدید

با وجود محبوبیت فوق‌العاده‌ی کنسول هایی نظیر پلی استیشن ۴ و نینتندو سوییچ، رایانه های شخصی همچنان هم پلتفرم مورد علاقه توسعه‌دهندگان برای ساخت بازی محسوب می‌شود.

کنفرانس توسعه دهندگان بازی (GDC 2019) به تازگی نتایج نظرسنجی سال ۲۰۱۹ خود را منتشر کرده است و طبق نتایج، رایانه‌های شخصی همچنان هم پلتفرم مورد علاقه توسعه‌دهنگان برای توسعه‌ی بازی های جدید محسوب می‌شوند. طبق نتایج منتشر شده در این نظرسنجی که درباره صنعت گیم و توسعه بازی‌ها بوده است، همچنان هم پلتفرم PC، ایستگاه محبوب اکثر توسعه‌دهندگان برای ساخت و انتشار بازیهای جدید آنها به حساب می‌آید.

در نظرسنجی انجام شده در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌ها ۴ هزار توسعه‌دهنده‌ی بازی این شرکت کرده‌اند و ۵۶ درصد از آنها گفته‌اند که بازی‌های گذشته‌ی آنها بر روی پلتفرم پی سی منتشر شده است. ۶۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که بازی بعدی آنها نیز بر روی رایانه های شخصی منتشر خواهد شد و ۶۲ درصد از آنها نیز تایید کرده‌اند که انتشار نسخه بعدی از بازی آنها بر روی همین ‌پلتفرم انجام می‌گیرد.

همچنین ۶۰ درصد از آنهایی که در این نظرسنجی مورد سوال قرار گرفتند، اعلام کردند که علاقه شخصی آنها از میان تمام پلتفرم‌ها، به رایانه شخصی بیشتر است و تمام کنسول‌های بازی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

رایانه شخصی محبوب ترین پلتفرم توسعه‌دهندگان برای ساخت بازی های جدید است

همچنین جذاب است بدانید که ۲ درصد از این افراد اعلام کرده‌اند که به طور اختصاصی بر روی بازی‌های نسل آینده کار می‌کنند و ۴۸ درصد از آنها به طور رسمی تایید کرده‌اند که در حال توسعه بازی‌هایی برای پلتفرم‌های نسل فعلی هستند. ۱۶ درصد از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی نیز طبق نتایج هم بر روی بازی‌های نسل آینده و هم بر روی بازی‌های فعلی فعالیت می‌کنند.

رایانه شخصی محبوب ترین پلتفرم توسعه‌دهندگان برای ساخت بازی های جدید است