استفاده از Bluestacks

آموزش استفاده از Bluestacks (بلواستکس)، بهترین نرم افزار شبیه‌ ساز اندروید

نرم افزار شبیه ساز اندروید می‌تواند برای کاربران دسکتاپ فوق‌العاده کاربردی باشد. از بین تعداد زیاد نرم افزارهای شبیه ساز اندروید برای ویندوز، بلواستکس جزو محبوب‌ترین‌ها است. در این مطلب به آموزش استفاده از Bluestacks خواهیم پرداخت.

انفجاری که پلتفرم اندروید در دنیای نرم افزار ایجاد کرد، سبب شد تعداد نرم افزارهای توسعه یافته برای آن مرز دو میلیارد را نیز رد کند! به همین دلیل ابزارهای زیادی وجود دارند که نسخه‌ای از آن‌ها برای دسکتاپ موجود نیست، اما در گوشی های اندرویدی به راحتی یافت می‌شوند. اگر کاربری بخواهد برای افزایش کارایی به خاطر مشاهده محتوا روی نمایشگری بزرگتر، یک برنامه اندرویدی را روی دسکتاپ اجرا کند، نیازمند نصب یک شبیه ساز اندروید خواهد بود. با توجه به تعدد نرم افزارهای اندرویدی، یادگیری استفاده از Bluestacks ضروری است.

یکی از کاربردهای فوق‌العاده یادگیری استفاده از بلواستکس روی ویندوز، امکان اجرای بازی‌های موبایل روی دسکتاپ است. کافی است یک مرتبه به جای گوشی، بازی کلش آف کلنز یا دیگر بازی‌ها را روی دسکتاپ اجرا کنید تا به ضرورت داشتن یک شبیه ساز اندرویدی پی ببرید!

استفاده از Bluestacks

بلواستکس را به جرات می‌توان محبوب‌ترین شبیه ساز اندرویدی برای دسکتاپ دانست. در ابتدای افزایش محبوبیت، این ابزار چندان عالی و همه فن حریف نبود، اما بالا رفتن تعداد کاربران، توسعه‌دهنده را مجبور به بهبود نرم افزار خود کرد. در ادامه به آموزش استفاده از Bluestacks خواهیم پرداخت.

آموزش نصب و استفاده از Bluestacks

ابتدا به وب سایت رسمی Bluestacks مراجعه کنید. در ابتدای صفحه اصلی، لینک دانلود را مشاهده خواهید کرد. بعد از دانلود فایل نصبی برنامه (با حجم حدود 450 مگابایت برای ویندوز)، آن را همانند دیگر برنامه‌ها نصب کنید. سپس نرم افزار را اجرا کرده و مراحل زیر را دنبال کنید. اولین مرتبه اجرای برنامه به خاطر تلاش شبیه ساز برای انطباق با سیستم کامپیوتری شما، ممکن است چند دقیقه زمان ببرد. همچنین ممکن است بسته به نسخه نصب شده، شکل رابط کاربری با مراحل زیر کمی متفاوت باشند، اما روال کلی کار یکسان است.

در اولین صفحه و در پاسخ به سوال درباره افزایش دقت برای موقعیت‌یابی، روی گزینه Agree کلیک کنید. در صورت حساسیت روی مسائل مربوط به حریم خصوصی، گزینه Disagree را برگزینید.

استفاده از Bluestacks

اکنون می‌بایست زبان اصلی برنامه را برای استفاده از Bluestacks انتخاب کنید. در این مطلب گزینه انگلیسی را انتخاب می‌کنیم.

استفاده از Bluestacks

همانند دیگر دستگاه‌های اندرویدی، برای کار با یک شبیه ساز اندرویدی نیز نیازمند لاگین کردن به یک حساب کاربری گوگل هستید. اگر برای حساب کاربری مورد نظر، احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کرده باشید، بعد از باز شدن پنجره مرورگر، برای پشت سر گذاشتن مرحله دوم احراز هویت، وارد یک صفحه خاص خواهید شد.

استفاده از Bluestacks

اطلاعات مربوط به اکانت گوگل را در صفحه بعد وارد کنید.

استفاده از Bluestacks

همانطور که گفتیم در صورت فعال بودن احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA)، به منظور استفاده از Bluestacks باید آن را پشت سر بگذارید.

استفاده از Bluestacks

بعد از لاگین کردن، پیغام خوشامدگویی نمایش داده شده و چند گزینه در برابرتان قرار داده خواهد شد. این گزینه‌ها به ترتیب تمایل یا عدم تمایل به بکاپ گرفتن از دستگاه یا بازگردانی اطلاعات از حساب کاربری گوگل، افزایش دقت موقعیت‌یابی و دریافت اجازه برای روشن کردن وای فای هستند.

استفاده از Bluestacks

استفاده از Bluestacks برای اجرای نرم افزار و بازی اندرویدی

بعد از اتمام مراحل مربوط به اتصال شبیه ساز به حساب کاربری گوگل، باید به سراغ نصب برنامه روی بلواستکس برویم. با ورود اولیه به برنامه، باید صفحه خانه را در مقابل خود ببینید. در غیر این صورت با کلیک روی کلیک هوم، به این صفحه بازگردید.

اکنون برای پیدا کردن یک بازی یا اپلیکیشن، باید وارد پنجره App Center شوید. در اینجا ممکن است سه گزینه My Apps و همچنین App Center و Help Center را مشاهده کنید. برای ادامه کار، گزینه App Center را انتخاب کنید. در نسخه‌های جدید، App Center در نوار ابزار پایین صفحه هوم قرار دارد.

استفاده از Bluestacks

در گوشه بالا و سمت راست، نوار جستجو را مشاهده خواهید کرد. کافی است نام برنامه مورد نظرتان را در این قسمت وارد کنید. بعد از اتمام کار، دکمه اینتر کیبورد را فشرده یا روی آیکون جستجو کلیک کنید.

اکنون گوگل پلی استور، تمام بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مرتبط با عبارت جستجو شده را لیست خواهد کرد. روی گزینه مورد نظر به منظور نصب آن کلیک کنید.

استفاده از Bluestacks

مشابه زمان نصب برنامه روی گوشی اندرویدی، گزینه Install را انتخاب کرده و سپس مجوزهای دسترسی‌های درخواست شده توسط برنامه را صادر کنید.

استفاده از Bluestacks

بعد از نصب هر برنامه، برای اجرای آن به تب My Apps بروید. میانبر برنامه‌های نصب شده در صفحه هوم نیز اضافه خواهند شد. می‌توانید برای دریافت و نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی ایرانی، برنامه بازار را از وب سایت این سرویس‌دهنده دریافت و روی شبیه ساز نصب کنید.

با کلیک روی آیکون پروفایل، به تب اکانت Account وارد می‌شوید. در اینجا می‌توان برخی اطلاعات مربوط به شبیه ساز اندرویدی خود، که روی نحوه استفاده از Bluestacks تاثیر می‌گذارند، را تغییر بدهید. در اینجا می‌توانید با کلیک روی گزینه Upgrade To Premium، اشتراک بلواستکس را خریداری کرده و ضمن خلاص شدن از شر تبلیغات، از پشتیبانی توسعه‌دهنده نیز بهره ببرید. هزینه اشتراک ماهیانه 4 دلار است. در صورت پرداخت یکجا برای خرید اشتراک سالیانه، متوسط هزینه هر ماه حدود 3.33 دلار خواهد بود.

استفاده از Bluestacks

در نسخه‌های جدیدتر، کار کمی راحت‌تر شده است. به محض ورود به صفحه خانه، نوار جستجو در گوشه بالا و سمت راست قابل رویت خواهد بود. کافی است نام ابزار مورد نظر به منظور نصب کردن را در آن وارد کنید تا سریعا به صفحه مربوط به آن در گوگل پلی وارد شوید.

یکی دیگر از تغییرات مهم نسخه 4 بلواستکس، امکان تغییر اندازه پنجره شبیه ساز در ویندوز است. کافی است نشانه‌گر ماوس را به کناره‌های پنجره ببرید تا یک فلش برای تغییر اندازه نمایش داده شود.

استفاده از Bluestacks

در صورت نیاز به نصب برنامه با استفاده از فایل‌های دارای پسوند apk موجود روی سیستم کامپیوتری خود، روی سه نقطه واقع در گوشه بالا و سمت چپ (کنار گزینه Installed Apps) کلیک کرده و سپس گزینه Instal Apk را برگزینید. بعد از باز شدن مرورگر فایل ویندوز، فایل نصبی را انتخاب کنید.

استفاده از Bluestacks

بررسی تنظیمات Bluestacks

با کلیک روی آیکون چرخ دنده، که روی نوار بالایی رابط کاربری در گوشه سمت راست قرار دارد، فهرستی از تنظیمات برای بهبود تجربه استفاده از Bluestacks نمایش داده خواهند شد. گزینه Volume Control برای تغییر حجم صدای پخش شده توسط شبیه ساز، گزینه Report a Problem برای گزارش وجود یک ایراد به توسعه‌دهنده و گزینه Speed Up Tips برای دریافت راهنمایی به منظور چگونگی افزایش سرعت کار با بلواستکس است.

استفاده از Bluestacks

گزینه بعدی Change Skin بوده و به کاربر اجازه می‌دهد پوسته و ظاهر رابط کاربری شبیه ساز اندرویدی خود را تغییر بدهد. استفاده از این ویژگی در گرو خرید نسخه پریمیوم برنامه است. برای استفاده از گزینه بعدی یعنی Change Wallpaper به منظور تغییر تصویر پس‌زمینه نیز همچنان نیازمند خرید نسخه پولی هستید. نسخه پریمیوم، دست کاربر را برای سفارشی‌سازی این شبیه ساز اندرویدی باز می‌گذارد.

استفاده از Bluestacks

برای دستکاری تنظیمات بخش‌های مختلف بلواستکس، روی اولین گزینه منوی تنظیمات یعنی Settings کلیک کنید. اولین تب به نحوه نمایش مربوط است. در اینجا می‌توانید رزولوشن دلخواه را انتخاب کرده یا آن را روی همان گزینه System Default رها کنید تا وضوح تصویر بر اساس ویژگی‌های نمایشگر کنونی‌تان تنظیم شود. خوشبختانه به صورت دستی نیز امکان تعیین رزولوشن در بخش Custom Size وجود دارد. تراکم پیکسلی شبیه ساز را نیز در قسمت DPI مشخص کنید.

استفاده از Bluestacks

تب بعدی Engine است. در این قسمت تنظیمات مربوط به منابع مورد نیاز شبیه ساز را انجام می‌دهید. گزینه دوم در حالت بتا قرار دارد، به همین دلیل ترجیحا تا ارائه نسخه پایدار از آن استفاده نکنید. در صورتی که سیستم کامپیوتری شما دارای کارت گرافیک مجزا است، برای بهود تجربه استفاده از Bluestacks تیک گزینه سوم را بزنید.

دو گزینه بعدی به ترتیب تعداد هسته‌های اختصاص یافته به شبیه ساز و میزان رم در اختیار آن را مشخص می‌کنند. گزینه بعدی مربوط به نرخ فریمی است. در صورتی که بلواستکس را به منظور اجرای بازی‌های اندرویدی روی دسکتاپ نصب کرده‌اید، این گزینه را روی آخرین مقدار قرار دهید.

استفاده از Bluestacks

کلید بعدی مربوط به Boss Key (کلید رئیس) است. در اینجا مشخص می‌کنید ترکیب کدام دکمه‌ها، یک میانبر به منظور خروج سریع از بلواستکس خواهد ساخت. دو کلید Ctrl و Alt به صورت پیش‌فرض وجود دارند و فقط برای سومین کلید حق انتخاب دارید. در اینجا حرف S را برای ایجاد میانبر انتخاب کرده‌ایم. با فشردن این سه کلید، برنامه بلواستکس سریعا محو خواهد شد، اما در پس‌زمینه همچنان در حالت اجرا باقی می‌ماند.

استفاده از Bluestacks

مورد بعدی به تنظیمات نوتفیکیشن‌ها مربوط می‌شود. نخستین گزینه در این قسمت، نمایش یا عدم نمایش نوتیفیکیشن‌های نرم افزارهای اندرویدی در سیستم کامپیوتری را مشخص می‌کند. بهتر است گزینه دوم همیشه فعال باشد تا در نحوه کار اپلیکیشن‌های اندرویدی نصب شده اختلالی وارد نشود.

استفاده از Bluestacks

در تب بعدی، اولین گزینه زبان شبیه سار را مشخص می‌کند. دومین مورد جابه‌جایی میان برنامه‌ها را به شکل پیش‌فرض اندروید در می‌آورد. فعال بودن سومین گزینه سبب می‌شود در زمان اجرای بازی روی شبیه ساز، در صورت باز بودن مرورگر در پس‌زمینه، همه پنجره‌های آن بسته شوند.

گزینه بعدی، افزوده شدن یا نشدن آیکون نرم افزارهای اندرویدی نصب شده به دسکتاپ سیستم کامپیوتری را مشخص می‌کند. در این صورت می‌توان همچون برنامه‌های ویندوزی، از اپلیکیشن‌های اندرویدی سوار شده روی شبیه ساز نیز یک میانبر برای دسترسی سریع روی دسکتاپ در اختیار داشت. این گزینه استفاده از Bluestacks را راحت‌تر می‌کند.

فعال‌سازی گزینه Always On Top سبب می‌شود سایر برنامه‌ها، در اجرای شبیه ساز اختلالی ایجاد نکنند و بلواستکس در هر شرایط در حالت اجرا باقی بماند. سه گزینه دیگر را در حالت پیش‌فرض رها کنید.

استفاده از Bluestacks

بلواستکس بعد از مدتی استفاده، همچون گوشی اندرویدی‌تان مملو از اطلاعاتی مهم خواهد شد. به منظور ایجاد بکاپ از داده‌های اپلیکیشن‌ها و بازیابی مجددا داده‌ها در صورت نصب شبیه ساز روی دستگاهی دیگر، از تب Backup And Restore استفاده کنید.

استفاده از Bluestacks

بلواستکس محبوب‌ترین شبیه سازی اندرویدی است و کاربران زیادی پیش از این تجربه استفاده از آن را دارند. در بخش نظرات، نقاط مثبت و منفی این نرم افزار از دیدگاه خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. اگر شبیه سازی اندرویدی بهتری می‌شناسید، با ذکر نقاط قوت، آن را در بخش نظرات معرفی کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. سلام داداش من ریختمش ولی سرعت موس نسبت به گیم لوپ خیلی کمتره چجوری زیادش کنم؟

  2. من نصبش کردم ولی نمیدونم چرا بامودم همراه ک دارم اصن وانمیشه دیگ میشه راهنمایی کنین

  3. سلام ببخشید این برنامه شبیه ساز کامپیوتر برنامه نصب میشه ولی کار نمی کنه

  4. عالی بود فقط زیاد بود