اپل به دنبال بازطراحی سیستم اثر انگشت آیفون است

اپل به دنبال بازطراحی سیستم اثر انگشت آیفون است

قابلیت تشخیص چهره از طریق فیس آیدی به برگ برنده آیفون ها و آیپد های اپل در چند سال گذشته در زمینه امنیت تبدیل شده است، اما به نظر می‌رسد که اپل هنوز هم به دنبال بازطراحی سیستم تشخیص اثر انگشت آیفون های بعدی خود است.

قابلیت فیس آیدی اپل دقت بسیار بالایی دارد و خیلی از کارشناسان و کاربران نیز امنیت بالای آن را از طریق آزمایش‌های مختلف اثبات کرده‌اند، اما قطعا این فناوری نیز محدودیت‌هایی دارد که مهمترین آنها این است که حتما شما باید به طور مستقیم تلفن همراهتان نگاه کنید تا قفل گوشی باز شود. این در حالی است که قابلیت تشخیص اثر انگشت به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به نگاه کردن به نمایشگر، قفل را باز کنید.

سیستم اثر انگشت جدید آیفون از صدا استفاده می‌کند

به نظر می‌رسد که اپل نیز این کاربردی بودن سیستم اثر انگشت نسبت به تشخیص چهره در برخی از موقعیت‌ها را شناسایی کرده است و طبق پتنت جدیدی که این کمپانی آمریکایی به ثمر رسانده است، گویا اهالی کوپرتینو به دنبال آن هستند که سیستم اثر انگشت جدیدی را در آیفون های جدیدشان تعبیه کنند. این پتنت تحت عنوان “Acoustic pulse coding for imaging of input devices” به ثبت رسیده است و برای این که نزدیک شدن یک جسم مانند انگشت کاربر به نزدیکی سطح سنسور را تشخیص دهد، از امواج صدا استفاده می‌کند.

اپل به دنبال بازطراحی سیستم اثر انگشت آیفون است

در واقع نحوه کار این سیستم به این صورت است که پالس‌های صدا از سنسور به بیرون فرستاده می‌شود و زمانی که این پالس‌ها با انگشت کاربر برخورد می‌کند، خطوط و ناهمواری‌های سطح اثر انگشت، شکل انتقال پالس‌ها را تغییر می‌دهد و با بازتاب آنها سنسور اثر انگشت می‌تواند اثر خطوط روی دست کاربر را شناسایی کند.

از برتری‌های مهم به‌کارگیری چنین سیستمی به جای سنسورهای اثر انگشت درون نمایشگر معمولی این است که حالا اپل می‌تواند آن را بر روی هر بخشی از نمایشگر فعال کند تا دیگر لازم نباشد حتما یک نقطه خاص را برای شناسایی اثر انگشت لمس کنید. البته از آنجایی که این اطلاعات تنها مربوط به یک اختراع تئوری هستند، مشخص نیست که اپل قصد استفاده از آن را بر روی محصولات تجاری خود را داشته باشد یا خیر.

در حال حاضر تعدادی از آیفون ها و مک بوک های اپل هنوز هم از سنسور اثر انگشت برای تایید هویت کاربر استفاده می‌کنند، گرچه با مجهز شدن آیپد پرو ۲۰۱۸ به قابلیت فیس آیدی بعید نیست که مک بوک ها و دیگر محصولات جدید نیز به تیم پشتیبانی‌کنندگان از این سنسور بپیوندند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. بهترین برند
    عاشقتم اپل
    سامسونگ و هواوی هم برن سماغ بمکن

  2. سری قبلی ک گول خورد