فناوری فیلم برداری چند جهته اینتل

فناوری فیلم برداری چند جهته اینتل به لیگ برتر جزیره می‌آید

کمپانی آمریکایی اینتل قصد دارد شور و هیجان بیشتری به مسابقات فوتبال انگلیس دهد و به همین دلیل در صدد تجهیز سه استادیوم فوتبال به فناوری فیلم برداری چند جهته اینتل است. به کمک این فناوری امکان بازبینی 360 درجه فیلم از بازی‌ها میسر می‌شود.

چندین سال است که اینتل در زمینه ورزشی فعال است و با فناوری‌های خود لذتی مضاعف به هواداران و بینندگان مسابقات هدیه می‌هد. فناوری‌های فیلم برداری اینتل از لیگ اصلی بیسبال موسوم به MLB، لیگ حرفه‌ای بسکتبال NBA و لیگ فوتبال آمریکایی NFL از ایلات متحده گرفته تا مسابقات فوتبال لالیگا در اسپانیا حضور دارند. جدیدترین مقصد این کمپانی بزرگ نیز لیگ برتر جزیره است که پذیرای فناوری فیلم برداری چند جهته اینتل خواهد بود. به کمک این فناوری بینندگان به جای اینکه تنها محدود به یک زاویه تماشا باشند، ‌می‌توانند در محیط واقعیت مجازی یا فیلم برداری 360 درجه‌ای، از هر نمایی بازی را دیده و از آن لذت ببرند.

فناوری فیلم برداری چند جهته اینتل

کمپانی اینتل در قرارداد جدیدی که با سه تیم آرسنال، لیورپول و منچستر سیتی بسته، قرار است سه استادیوم آن‌ها را به فناوری فیلم برداری چند جهته اینتل که اصطلاحا «نمای حقیقی» نامیده می‌شود مجهز کند تا به تعبیر خود اینتل بتوان هر مسابقه را از هر زاویه‌ای تماشا کرد. برای دستیابی به چنین تصویری اینتل 38 دوربین با کیفیت 5K UHD دور تا دور ورزشگاه نصب می‌کند.

بدین ترتیب طرفداران این سه تیم فوتبال محبوب می‌توانند از دهم ماه مارچ سال میلادی جاری بازی‌های تیم موردعلاقه خود را از زاویه‌ای تماشا کرده و اصطلاحا با نمای دید پرنده‌ای بتوانند موقعیت هر بازیکن در هر نقطه از زمین را ببینند. فناوری فیلم برداری چند جهته اینتل در تلفیق با فناوری دیوار لیزری به بینندگان کمک می‌کند تا در مواقعی مانند آفساید دید بسیار مناسبی نسبت به موقعیت هر بازیکن داشته باشند. همچنین در مواردی همچون خطاهای مشکوک می‌توان صحنه را با دقت بیشتری بازبینی کرد.

فناوری فیلم برداری چند جهته اینتل

به لطف این فناوری نه تنها شبکه‌های تلویزیونی قادر به پخش بازی از تمامی نقاط خواهند بود، بلکه سه باشگاه لیورپول، آرسنال و منچستر سیتی می‌توان فیلم‌های بازی را چند ساعت پس از مسابقه در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.