سهمیه بندی بنزین

طرح سهمیه بندی بنزین اجرا نمی‌شود؛ فعال شدن کارت سوخت بدون افزایش قیمت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت طرح سهمیه بندی بنزین با برنامه‌های توسعه، اصل 75 و 40 مغایرت دارد و به همین دلیل اجرا نخواهد شد. از این رو مردم در زمینه افزایش قیمت بنزین نگران نباشند.

فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس در خصوص طرح جدید سهمیه بندی بنزین عنوان کرد ما برای بررسی این طرح جلسه‌هایی را برگزار کردیم تا بتوانیم مصرف بنزین را کاهش دهیم و از قاچاق سوخت نیز جلوگیری کنیم. اعضای این کمیسیون بر این باورند که یک روش ساده وجود دارد و آن هم این است که در جیب مردم دست کنیم و قیمت سوخت را افزایش دهیم، اما روش‌های دیگری نیز وجود دارد و ما سعی داریم میان سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون‌ها به جمع‌بندی برسیم و اگر این طرح به نتیجه رسید، آن را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

منتفی شدن طرح سهمیه بندی بنزین

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت مدتی قبل تعدادی از نمایندگان مجلس موضوعی را مبنی بر طرح جدید سهمیه بندی بنزین مطرح کردند که بر اساس آن به صورت روزانه به هر ایرانی یک لیتر بنزین تعلق می‌گیرد. در هفته‌های گذشته این طرح به کمیسیون ارجاع داده شد که پس از بررسی‌های نهایی، نمایندگان مجلس این طرح را با برنامه‌های توسعه، اصل 75 و 40 مغایر دانستند؛ زیرا بر اساس برنامه توسعه، افزایش قیمت فقط در صورتی انجام می‌شود که شرایط امنیتی، اقتصادی و اجتماعی رعایت شده باشد و این برنامه اجازه افزایش قیمت را نمی‌دهند.

سهمیه بندی بنزین

فعال شدن مجدد کارت سوخت از سال آینده

احمد صفری، نماینده مجلس و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص احیای کارت سوخت عنوان کرد در کمیسیون انرژی مجلس و با حضور وزیر نفت تصمیم گرفتیم از سال آینده بدون افزایش قیمت یا سهمیه بندی بنزین، مجددا استفاده از کارت سوخت فعال شود؛ زیرا در شرایط اقتصادی فعلی به توزیع هدفمند سوخت نیاز است. همچنین احیای کارت سوخت باعث می‌شود تا فرآورده‌های نفتی به صورت نظام‌مند و با برنامه توزیع شوند که نتیجه آن نیز کاهش آمار قاچاق سوخت خواهد بود.