هر آنچه از گوشی های سری گلکسی اس 10 سامسونگ می‌دانیم (گجت تی وی)

هر آنچه از گوشی های سری گلکسی اس 10 سامسونگ می‌دانیم (گجت تی وی)

در این ویدیو از استودیو گجت تی وی برایتان جمع ‌بندی کاملی از سری گوشی‌ های پرچمدار گلکسی اس ۱۰ سامسونگ (Samsung Galaxy S10) شامل مشخصات، طراحی، قیمت، تاریخ عرضه و قابلیت های فنی آنها را آماده کرده‌ایم.

همانطور که طرفداران مشتاق سامسونگ و احتمالا اکثر دنبال‌کنندگان گجت های هوشمند در حوزه گوشی‌ های موبایل می‌دانند سامسونگ در روز بیستم فوریه (یکم اسفند) کنفرانس بزرگ خود را برگزار خواهد کرد که علاوه بر گوشی منعطف، ساعت هوشمند جدید، ایربادهای وایرلس و چند محصول دیگر، پرچمداران ۲۰۱۹ این برند کره‌ای یعنی سری گلکسی اس ۱۰ سامسونگ را نیز در آن مشاهده خواهیم کرد.

تا امروز تعداد زیادی از گزارش‌ها و شایعات مختلف درباره پرچم‌داران بعدی سامسونگ منتشر شده است که اطلاعات زیادی درباره مشخصات، تغییرات آنها نسبت به سری اس ۹ و قابلیت‌های جدیدشان به ما ارائه داده است. در این ویدیو از گجت تی وی ما تمام این اطلاعات را جمع‌آوری کرده‌ایم تا در قالب یک موشن گرافی زیبا شما با ویژگی‌های طراحی گوشی های جدید سامسونگ آشنا شوید و هر آنچه که قبل از خرید سری گلکسی اس ۱۰ لازم است را بدانید؛ پس از شما دعوت می‌کنیم ویدیو زیر را به تماشا بنشینید:

جمع بندی شایعات گوشی های سری گلکسی اس 10 سامسونگ

مشخصات خانواده گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس ۱۰

با توجه به اطلاعاتی که تا به الان کسب کرده‌ایم مشخصات سخت افزاری گلکسی های سری اس ۱۰ سامسونگ احتمالا به این ترتیب باشد. مدل گلکسی اس ۱۰ پلاس (Samsung Galaxy S10 Plus) به عنوان قدرتمندترین و بزرگ‌ترین مدل سری دارای یک نمایشگر ۶.۳ اینچی با نسبت تصویر ۱۹ به ۹ خواهد بود که رزولوشن ۳۰۴۰ در ۱۴۴۰ و تراکم پیکسلی ۵۲۲ پیکسل بر هر اینچ این نمایشگر را همراهی خواهند کرد. مدل گلکسی اس ۱۰ (Samsung Galaxy S10) به نمایشگر ۶.۱ اینچی و مدل گلکسی اس ۱۰ ای (Samsung Galaxy S10e) عنوان ارزان‌ترین گوشی سری به نمایشگر ۵.۸ اینچی مجهز می‌شود که هر دوی آنها از نسبتهای تصویر ۱۹ به ۹ برخوردار خواهند شد. رزولوشن نمایشگر گلکسی اس ۱۰ معادل ۳۰۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و رزولوشن اس ۱۰ ای در حدود ۲۲۸۰ پیکسل در ۱۰۸۰ پیکسل خواهد بود که به ترتیب تراکم‌های پیکسلی ۵۵۰ و ۴۳۸ پیکسل در هر اینچ برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

هر سه مدل از پرچمداران ۲۰۱۹ سامسونگ به نمایشگرهای سبک اینفینیتی – او که دارای حاشیه‌های بسیار کم و یک حفره در نمایشگر برای قرارگیری دوربین سلفی هستند مجهز خواهند شد. در مدل پلاس این حفره به دوربین‌های دوگانه ۱۰ و ۸ مگاپیکسلی مجهز می‌شود که سنسور دوم در واقع برای تشخیص عمق میدان بهره‌گیری خواهد شد، اما در دو مدل دیگر تنها یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم ۱.۹ (که در هر سه مدل مشترک است) دیده خواهد شد. تمام دوربین های سلفی به فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel سامسونگ مجهز می‌شوند و طبق ادعای این کمپانی (که البته احتمالا ادعای نادرستی است!) آنها اولین دوربین‌های سلفی جهان با قابلیت فیلمبرداری ۴k محسوب می‌شوند.

فناوری تشخیص چهره در هر سه مدل وجود خواهد داشت و پنل‌های نمایشگر آن‌ها نیز از نوع امولد  با پشتیبانی از حالت اچ دی آر انتخاب شده است. سنسورهای اثر انگشت در دو مدل گران‌قیمت از نوع سنسورهای زیر صفحه اولتراسونیک پیشرفته با اسکن سه بعدی برای افزایش امنیت هستند، در حالی که در مدل گلکسی S10e این سنسور درون دکمه پاور و بر روی لبه‌ی گوشی دیده خواهد شد. دو مدل گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس دارای دوربین‌های سه گانه متشکل از دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی معمولی و تله فوتو و یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید ۱۲۳ درجه خواهند بود. این در حالی است که مدل ارزان قیمت این سری تنها دو دوربین ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی برای تصویربرداری معمولی و فوق عریض خواهد داشت.

از حیث باتری نیز مدل اس ده پلاس همانطور که انتظار داشتیم یک باتری غول پیکر ۴۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد داشت. در حالی که مدل‌های S10 و S10e دارای باتری های ۳۴۰۰ و ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهند بود. همچنین همه‌ی پرچمداران ۲۰۱۹ سامسونگ به پورت یو اس بی تایپ سی مجهز می‌شوند و احتمالا جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز بر روی آنها دیده خواهد شد.