قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی به سطح خودروهای وارداتی رسید!

قیمت خودروهای داخلی در آستانه سال 98 به میزان 3 تا 15 میلیون تومانی افزایش پیدا کرده است که این افزایش قیمت همچنان ادامه دارد. در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی همان قیمت 6 ماه قبل خودروهای وارداتی است.

قیمت خودروهای داخلی در کنار خودروهای وارداتی به صورت لحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند و در این شرایط نقش مهم نهادهای نظارتی کمرنگ شده است. خودرو دنا که به عنوان خودرو ملی گروه خودروسازی ایران خودرو محسوب می‌شود، این روزها به قیمت 100 میلیون تومان رسیده است. از سویی سمند EF7 همین شرکت با توجه به اینکه تولید آن متوقف شده است نیز همچنان با افزایش قیمت روبه‌رو بوده و فعالان این حوزه از افزایش 10 میلیون تومانی این خودرو خبر می‌دهند. تمام این افزایش قیمت‌ها در حالی انجام می‌شود که خودروهای وارداتی با توقف واردات نیز به یک ثبات نسبی رسیده‌اند و حتی کاهش قیمت 10 تا 20 میلیونی تومانی را تجربه کرده‌اند.

افزایش بی‌سابقه قیمت خودروهای داخلی

افزایش قیمت خودروهای داخلی به گونه‌ای بوده است که حتی فعالان بازار نیز از این وضعیت شوکه شده‌اند و عنوان می‌کنند:

کسانی بازار خودرو را کنترل می‌کنند که برای آن‌ها افزایش قیمت خودرو بسیار آسان است. مشخص نیست این افراد چه کسانی هستند، اما به دلیل قدرت زیاد خود قادر به هر نوع تغییر قیمتی هستند. پیش از شروع چالش‌های جدید، همه کارشناسان فعالان این بازار و به خصوص نمایشگاه‌داران را مقصر افزایش قیمت می‌دانستند، اما در حال حاضر ما نیز از شرایط فعلی ناراضی هستیم؛‌ چرا که قیمت برخی از خودروهای داخلی ظرف مدت 3 ساعت حدود 15 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

قیمت خودروهای داخلی

محمدرضا احمدوند، یکی دیگر از فعالان حوزه خودرو عنوان می‌کند:

از سال آینده سعی می‌کنم حرفه خود را تغییر دهم؛ چراکه که دیگر ماندن در این حرفه صرفه اقتصادی ندارد. در حال حاضر برخی از نهادها در بازار خودرو وجود دارند که خودروهایی را به صورت انبوه خریداری می‌کنند و به همین آسانی کنترل بازار در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. در این میان خودروسازان و نمایشگاه‌داران متضرر شده‌اند. هرچند نمی‌توان وجود این نهادها را با قاطعیت ثابت کرد. خودروسازان نیز از وجود دلالان شاکی هستند و به همین دلیل بازار با رکود مواجه است.

شرایط فعلی بازار در حالت بحرانی قرار دارد و با توجه به افزایش قیمت لحظه‌ای خودروهای داخلی، انتظار می‌رود در روزهای آینده قیمت خودروهای داخلی به سطح خودروهای خارجی برسد؛ چراکه در آستانه شب عید قرار داریم و تقاضا برای خرید افزایش پیدا می‌کند، انتظار می‌رود دلالان از فرصت پیش آمده استفاده کرده و قیمت خودروها را به میزان 20 میلیون تومان افزایش دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. معلومه کیا هستن دیگه

  2. ماشالله خوب پیشرفت کردیم ، باید تو کتاب گینس ثبت بشه