سونی اکسپریا 1

سونی اکسپریا 1 مجهز به دوربین سه گانه و نمایشگر 4K OLED معرفی شد

سونی اکسپریا 1 (Sony Xperia 1) جدیدترین پرچمدار سونی بوده و به ویژگی‌های منحصربه‌فردی مجهز شده است. در این مطلب به بررسی ویژگی‌های گوشی سونی اکسپریا وان خواهیم پرداخت.

سونی اکسپریا 1 را باید مدلی تکامل یافته در مقایسه با پرچمداران سری XZ دانست. برای نخستین مرتبه در دنیا، شاهد استفاده از یک نمایشگر 4K OLED هستیم و این ویژگی به شدت در سونی اکسپریا وان چشم‌نوازی می‌کند.

سونی اکسپریا 1

خوشبختانه یا متاسفانه شایعات درباره دراز و کشیدن بودن این گوشی تبدیل به واقعیت شدند. نسبت ابعاد تصویر اکسپریا 1 برابر 21:9 است. همچنین برای نخستین مرتبه، شاهد استفاده از یک ماژول دوربین سه گانه در یک گوشی سونی هستیم.

نمایشگر سونی اکسپریا 1

سونی نام نمایشگر 6.5 اینچی اکسپریا 1 را CinemaWide نامیده که از نسبت ابعاد تصویر خاص آن ریشه می‌گیرد. در این صفحه نمایش از همان پردازشگر تصویر به کار رفته در تلویزیون‌های سری Bravia استفاده شده و از کالیبراسیون رنگ مانیتورهای حرفه‌ای سونی بهره می‌برد.

رزولوشن صفحه نمایش سونی اکسپریا 1 برابر 3840 در 1644 پیکسل بوده و از محتواهای HDR پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر محتواهای اچ دی آر دارای نسبت ابعاد تصویر 21:9 زیادی در نتفلیکس و آمازون وجود دارد و می‌توانید از تماشای آن‌ها روی نمایشگر عریض سونی اکسپریا 1 لذت ببرید. همراه شدن تصویر با صدای Dolby Atmos پخش شده از اسپیکرهای استریوی گوشی، لذت خاصی خواهد داشت.

بیت نمایشگر

دوربین اصلی سونی اکسپریا وان از سه سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است. سنسور اصلی دارای اندازه “1/2.6 بوده و از یک لنز f/1.6 بهره می‌برد. به عنوان دیگر ویژگی‌های آن باید به پشتیبانی از تثبیت‌کنندگی نوری و الکترونیکی تصویر (OIS+EIS) و فوکوس خودکار دوآل پیکسل اشاره کرد. دو سنسور دیگر از نوع تله فوتو (با زوم دو برابری) و اولترا واید هستند. امکان تصویربرداری در فرمت خام (RAW) به همراه کاهش نویز و قابلیت عکاسی پیوسته با سرعت بسیار بالا از دیگر ویژگی‌های دوربین اصلی سونی اکسپریا 1 محسوب می‌شوند.

سونی اکسپریا 1 ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای برای سهولت در تماشای ویدیو دارد. به عنوان نمونه با برگرداندن صورت از گوشی، پخش محتوا متوقف خواهد شد. بعد از بازگشت و خیره شدن به نمایشگر، قفل صفحه نمایش به طور خودکار باز می‌شود. CineAlta قابلیت منحصربه‌فرد دیگر آن است که ضبط فیلم با نرخ 24 فریم بر ثانیه به همراه امکان مدیریت پروفایل‌های رنگ و پروژه را فراهم می‌کند.

سونی اکسپریا 1

مغز متفکر سونی اکسپریا وان تراشه اسنپدراگون 855 است. این چیپست را 6 گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند. بسته به نسخه خریداری شده، 64 گیگابایت یا 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی در اختیار خواهید داشت. دستگاه تا 512 گیگابایت از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند.

سونی اکسپریا 1

می‌توان از سونی اکسپریا 1 به عنوان یک گوشی گیمینگ نام برد! فعال‌سازی حالت Game Enhancer سبب برقراری تعادل بین میزان مصرف باتری و عملکرد گوشی می‌شود. امکان ضبط گیم پلی بازی و ارتباط با دیگران از طریق دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی حین بازی، از دیگر ویژگی‌های سونی اکسپریا وان برای گیمرها است.

گوشی همچنین قادر است ویدیویی از بازی که در حال اجرای آن هستید را از یوتیوب پیدا کرده و برایتان در پنجره‌ای کوچک پخش کند! این تنها گوشه‌ای از قابلیت‌های مالتی تسکینگ سونی اکسپریا 1 است. به لطف میانبرهای جدید رابط کاربری اکسپریا وان با نام The Pair می‌توان به طور همزمان، دو اپلیکیشن را اجرا کرد و روی نمایشگر قرار داد.

یکی از ویژگی‌های نرم افزاری باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی سونی اکسپریا وان، Battery Care است. این حالت، سرعت شارژ کردن گوشی طی شب را کاهش داده و از فشار روی دستگاه به خاطر متصل ماندن به شارژر بعد از پر شدن شارژ باتری جلوگیری می‌کند. سونی اکسپریا 1 از USB Power Delivery پشتیبانی می‌کند، هر چند چنین شارژری درون جعبه‌اش به صورت پیش‌فرض وجود ندارد.

سونی اکسپریا 1

بدنه و نمایشگر گوشی با استفاده از شیشه‌های گوریلا گلس 6 محافظت شده و پشتیبانی از استاندارد مقاومتی IP68 در نظر گرفته شده است. اسکنر اثر انگشت روی لبه کناری بدنه قرار دارد، اما این مرتبه قسمتی جداگانه از کلید پاور برایش تعبیه شده است. قیمت گوشی هنوز مشخص نیست،‌ اما از بهار پیش رو به بازار عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. گوشی قشنگیه مخصوصا رنگ مشکی

  2. خداراشکر هر یک هزارتومان ما برابر با 14دلار آمریکاس…!
    جدا از شوخی مبارک اونی که پول داره و میخره…

  3. پس این الان بجایxz4اومده؟حالا کیفیت4kبا چشم انسان با کواد اچ دی تفاوتی نداره نمیشه تشخیص داد فقط مصرف باتری بالا میبره اونم باطرس3300mhخیلی کمه برا صفحه نمایش6,5اینچی.تنها شانس سونی همون امتیاز قدرتمند انتوتو پردازنده ش هست اگه راست باشه .یه امتیاز مثبته در برابر رقباش.

  4. باز هم یک گوشی دیگه ای که اصلا توان رقابت با سامسونگ و شیائومی و هواوی و نوکیا و اپل رو نداره …

  5. بین صفحه نمایش تا بالایی گوشی 1 کیلومتر فضا هس عجیبه چرا سونی آرمشو از جلویه تمام گوشیهاش حذف کرده.
    در کل سونی رویه گوشی امسالش بیشتر رویه کیفیت صفحه نمایش و دوربین تمرکز کرده.امیدوارم این شرکت هم بتونه برگرده به صحنه و حلبی سازها و غول 7 خان شکست بده.

  6. امیدوارم سونی دوباره به کورس رقابت ها برگرده چون بسیاری از نوآوری ها رو سونی برای اولین بار در صنعت موبایل رونمایی کرد..این محصول هم به نظر محصول فوق العاده ای میاد…به سونی باید تبریک گفت بابت معرفی این محصول