وزیر ارتباطات

انتقاد شدید دادستان کل کشور از وزیر ارتباطات

دادستان کل کشور از آذری جهرمی انتقاد کرد. منتظری گفت در حال حاضر فضای مجازی برای شکل‌‌گیری جرایم اخلاقی و مالی به بستر ننگ‌آوری تبدیل شده است، من به شخص وزیر ارتباطات خطاب می‌کنم و ایشان باید پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور گفت ما به مسئولان فرهنگی و سردمداران مدیریت فضای مجازی اعتراض داریم که چرا فضای مجازی به اینگونه رها شده است و در این فضا جرم‌های مختلف به راحتی اتفاق می‌افتد. بر اساس آمار، کلاهبرداری‌های رایانه‌ای حدود 300 درصد رشد داشته است و به این ترتیب بیشترین جرم رایانه‌ای را به خود اختصاص داده است. این آمارها به خوبی به مسئولان هشدار می‌دهند، اما برخی از مسئولان مدیریت فضای مجازی نیز دستور صریح و موکد رهبری را عملی نمی‌کنند. نمی‌خواهیم این فضا را مسدود کنیم، اما این فضا باید از آلودگی پاکسازی شود.

انتقاد شدید از وزیر ارتباطات

دادستان کل کشور گفت در حال حاضر فضای مجازی برای شکل‌‌گیری جرایم اخلاقی و مالی به بستر ننگ‌آوری تبدیل شده و بسیاری از مردم را گفتار کرده است، من به شخص محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب می‌کنم و ایشان باید پاسخگو باشند؛ چراکه وزیر ارتباطات برای پاکسازی فضای مجازی همکاری نکرده و مصوبه‌های ابلاغ شده را نیز اجرا نمی‌کنند.

واکنش وزیر ارتباطات به انتقادات

محمدجواد آذری جهرمی در واکنش به انتقادات معاون دادستانی کل کشور در خصوص شکایت مدعی‌العموم و 2 هزار نفر از مردم اهواز عنوان کرد:

ما از 6 صبح تا 10 شب مشغول کار هستیم و انصافا با توجه به مشکلات اقتصادی که برای مردم وجود دارد و وظایفی که داریم، وارد حاشیه شدن نه به سود ما بوده نه به سود کشور است. ما وظیفه خود می‌دانیم که تمام زمان و انرژی خودمان را روی این مسائل متمرکز کنیم و وارد حاشیه‌ها شدن به سود کشور و به سود ذهن مردم نخواهد بود. در این خصوص خیلی پیگیری نکردم که مسئله چیست و این مسائل نمی‌تواند ما را از مسیری که در آن قرار داریم و پیش می‌بریم به حاشیه ببرد.

وزیر ارتباطات در ادامه تاکید کرد مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوع این است که ما باید تلاش کنیم میزان اشتغال را در حوزه فناوری اطلاعات توسعه دهیم و ماموریت‌هایی نیز در این زمینه به ما واگذار شده است. قطعا در این شرایط زمانی برای سر خاراندن و پرداختن به موضوع‌های حاشیه‌ای را ندارم. همچنین در دو استان خراسان رضوی و تهران برای حمایت از استارت‌آپ‌های حوزه دیجیتال، کسب‌وکارهای دیجیتال راه‌اندازی شده است که مقرر شد این پارک را در 10 استان دیگر نیز راه‌اندازی کنیم و باید این ماموریت خود را به سرانجام برسانیم.