رندرهای وان پلاس 7

رندرهای وان پلاس 7 از طراحی جدید دوربین سلفی آن خبر می‌دهند

وان پلاس 7 (OnePlus 7) از جمله موبایل‌هایی است که انتظار داریم در اوایل سال جدید میلادی معرفی شوند. رندرهای وان پلاس 7 به طراحی جدید چینی‌ها برای دوربین سلفی، نمایشگر بدون حاشیه و مشخصات فنی آن اشاره دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

بازار شایعات برای پرچمدار جدید چینی‌ها، وان پلاس 7 به شدت داغ است. تصاویر و اطلاعات فراوانی منسوب به نوع طراحی این گوشی و مشخصات فنی آن به بیرون درز کرده که البته صحت و سقم آن تا زمان معرفی رسمی گوشی قابل تشخیص نیست، اما طرفداران این برند چینی را به شور و شوق در آورده و تقریبا می‌دانیم در روز معارفه وان پلاس 7 منتظر چه چیزهایی خواهیم بود. در رندرهای وان پلاس 7 که به تازگی منتشر شده‌اند طراحی نمایشگر بدون حاشیه‌ای را شاهد هستیم که حتی فضایی برای دوربین سلفی نیز تعبیه نشده است. بنابراین مهندسان چینی دست به ابتکار جدیدی زده‌اند و دوربین سلفی را به گونه‌ای دیگر به وان پلاس 7 افزوده‌اند.

طراحی جدید دوربین سلفی وان پلاس 7

با وجود گارد منفی کاربران و طراحی تکراری ناچ روی تعداد زیادی از تلفن‌های هوشمند، پرچمدار سال گذشته وان پلاس بدون توجه به حاشیه‌ها از طراحی ناچ برخوردار بود. اما این نوع طراحی سنخیت چندانی با فلسفه طراحی نمایشگر بدون حاشیه نداشت و ناچ قسمتی از فضای بالایی صفحه نمایش را اشغال کرده بود.

رندرهای وان پلاس 7

رندرهای وان پلاس 7 از دوربین سلفی پاپ آپ حکایت دارند

برخلاف سامسونگ که در نمایشگر گلکسی اس 10 حفره‌ای برای دوربین سلفی ایجاد کرد، وان پلاس دوربین سلفی پرچمدار جدیدش را به کلی از نمای جلویی گوشی حذف کرده و ماژول آن را درون دستگاه تعبیه کرده است. هنگامی که کاربر می‌خواهد از دوربین سلفی استفاده کند، این ماژول از درون گوشی به بیرون خارج شده و می‌تواند به راحتی و با کیفیت هرچه بیشتر به ثبت عکس‌های سلفی بپردازد. بدین ترتیب طراحی نمایشگر بدون حاشیه حالا معنا و مفهوم واقعی به خود گرفته و اسمارت فون‌ها به سوی زیبایی بیشتری گام برمی‌دارند. با ترفند جدید چینی‌ها، نسبت نمایشگر به بدنه وان پلاس 7 به 95 درصد رسیده که در نوع خود بی‌نظیر است.

دوربین‌های اصلی وان پلاس 7

براساس رندرهای وان پلاس 7 ، یک دوربین دیگر به مجموعه دوربین‌های اصلی گوشی افزوده شده و به شکل عمودی در قاب پشتی دستگاه جای گرفته‌اند. متاسفانه هنوز اطلاعات دقیقی درباره مشخصات دوربین‌های به کار رفته در دست نیست اما اگر بخواهیم یک پیش‌بینی منطقی داشته باشیم، سنسور اصلی به همراه سنسور wide-angle (زاویه باز) و یک سنسور تله فوتو مجموعه دوربین‌های این گوشی را تشکیل خواهند داد. گرچه ممکن است وان پلاس یکی از سنسورها را با سنسور تشخیص عمق جایگزین کند تا تصاویر بوکه با کیفیت بیشتری ثبت شوند.

زیر ماژول دوربین فلش ال ای دی قرار گرفته و به نظر می‌رسد سیستم فوکوس لیزری اتوماتیک نیز قابلیت جدیدی خواهد بود که از لرزش و تاری عکس‌ها جلوگیری خواهد کرد. لوگوی وان پلاس نیز دقیقا زیر فلش ال ای دی به چشم می‌خورد.

مشخصات وان پلاس 7 : پرچمداری بدون جک هدفون

رندرهای وان پلاس 7

وان پلاس 7 از چیپست قدرتمند اسنپدراگون 855 توان خواهد گرفت، اما هنوز از میزان رم دستگاه مطمئن نیستیم. سه گزینه رم 6 گیگابایتی با 128 گیگابایت حافظه داخلی، رم 8 گیگابایتی با 256 گیگابایت حافظه داخلی و رم 12 گیگابایتی با 512 گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی مطرح هستند که باید دید کدام ترکیب‌ها برای این گوشی برگزیده خواهند شد.

وان پلاس 7 با اندروید 9 پای و جدیدترین نسخه از Oxygen OS به بازار پا می‌گذارد و اگر شایعات درست باشند، یک باتری حجیم 4150 میلی آمپری با پشتیبانی از فناوری Warp Charge نیز این گوشی را همراهی خواهد کرد. متاسفانه امکان شارژ پرچمدار آتی چینی‌ها با استفاده از شارژر بی‌سیم وجود نخواهد داشت.

در صورتی که رندرهای وان پلاس 7 واقعی باشند، این گوشی همانند برادر بزرگترش فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون خواهد بود، بنابراین باید از تبدیل‌های این جک به درگاه USB-C برای هندزفری خود استفاده کنید، یا از نمونه‌های بی‌سیم بهره ببرید.

آیا نسخه 5G وان پلاس 7 نیز همین طراحی را خواهد داشت؟

رندرهای وان پلاس 7

در مصاحبه اخیر Pete Lau، بنیان‌گذار وان پلاس گفته شد تفاوت‌هایی میان نسخه 4G LTE این گوشی و نسخه 5G آن وجود خواهد داشت، اما این تفاوت‌ها چندان عمیق نیستند. بدین ترتیب احتمالا نسخه 5G گوشی از همان طراحی نمایشگر بدون حاشیه و مکانیسم جدید دوربین سلفی برخوردار خواهد بود اما به دلیل تعبیه راهکارهایی برای جلوگیری از گرمای بیش از حد دیوایس، احتمالا ابعاد گوشی کمی بزرگتر خواهند شد. همچنین لوگوی 5G به پشت گوشی افزوده خواهد شد، درست همانند سایر گوشی‌های 5G حال حاضر.

زمان معرفی، عرضه به بازار و قیمت وان پلاس 7

انتظار می‌رود وان پلاس 7 و نسخه نسل پنجم آن اواسط اردیبهشت‌ماه سال آینده معرفی شوند. همچنین احتمالا فروش پرچمداران جدید چینی یک هفته پس از مراسم معارفه آن آغاز خواهد شد. وان پلاس 7 در تمامی بازارهایی که این کمپانی در آن‌ها فعال است به فروش خواهد رسید اما نسخه 5G آن تنها در برخی از کشورها همانند انگلستان موجود خواهد بود و حتی در بازار آمریکا به فروش نخواهد رسید.

پیش‌بینی می‌شود قیمت نسل جدید پرچمداران وان پلاس با کمی افزایش همراه باشد و قیمتی حدود 600 دلار برای آن تخمین زده می‌شود، اما احتمالا نسخه 5G آن اختلاف قیمتی زیادی با نسخه 4G LTE خواهد داشت. با این وجود وان پلاس اعلام کرده قیمت وان پلاس 7 5G از هزار دلار تجاوز نخواهد کرد.