نظرسنجی برنامه های محبوب صداوسیما

واکنش وزیر ارتباطات به تقلب در نظرسنجی برنامه های محبوب صداوسیما

در روزهای گذشته دستکاری شدن نظرسنجی برنامه های محبوب صداوسیما حسابی سروصدا به پا کرده است و سرانجام وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود با انتشار گزارشی این موضوع را تایید کرد.

اخیرا بسیاری از کاربران اپراتورهای تلفن همراه اعلام کردند که برای آن‌ها پیامکی حاوی پیام تایید رای به یک برنامه‌ی تلویزیونی ارسال شده است و این در حالی است که برخی از آن‌ها در آن نظرسنجی شرکت نکرده‌اند و برخی نیز می‌گویند که به یک برنامه دیگر رای داده بودند. این موضوع به وضوح، اختلال سامانه نظرسنجی بخش مردمی جشنواره تلویزیونی جام‌جم را نشان می‌دهد. اینکه به چه دلیلی نام برنامه‌های نامزد شده در این جشنواره تغییر کرده است یا چگونه کاربرانی که رای نداده‌اند نیز به عنوان رای دهندگان محسوب می‌شوند، موجی از اعتراض کاربران را به همراه داشته است.

دلیل اختلال در نظرسنجی برنامه های محبوب صداوسیما

روابط عمومی معاونت سیما در خبری عنوان کرد در سامانه نظرسنجی برنامه های محبوب صداوسیما اختلالاتی به وجود آمده است و دلیل آن را استقبال پرشور مردم دانست. در متن خبر روابط عمومی معاونت سیما آمده است:

رای‌گیری بخش مردمی جشنواره تلویزیونی جام‌جم که از 23 بهمن آغاز شد، تا پنجشنبه 9 اسفند بیش از 40 میلیون رای در سامانه USSD و روبیکا به خود اختصاص داد، اما ایجاد اختلال در این سامانه حاشیه‌ساز شد.

پس از اختلال در نظرسنجی برنامه های محبوب صداوسیما، مسئولان برگزارکننده این جشنواره، نظرسنجی‌ها را تا ساعت 24 روز پنجشنبه مورد قبول می‌دانند و تا زمانی که این اختلال برطرف نشود، نظرسنجی ادامه نخواهد داشت. البته روابط عمومی معاونت سیما در این رابطه اعلام کرد صحت نظرسنجی در زمانی که سامانه با مشکل دچار شد بررسی می‌شود و مراحل نظرسنجی از روز دوشنبه مجددا از سر گرفته شد.

واکنش وزیر ارتباطات

‏محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود تصاویری از آمار دستکاری شده نظرسنجی صداوسیما را منتشر کرد و گفت این تصاویر اتفاقاتی که در این سامانه رخ داده است را به خوبی نشان می‌دهد. وی افزود این موضوع در حال پیگیری بوده و نتایج آن به صداوسیما و پلیس فتا ارسال خواهد شد.

نظرسنجی برنامه های محبوب صداوسیما نظرسنجی برنامه های محبوب صداوسیما