پینین فارینا باتیستا

ابرخودرو پینین فارینا باتیستا در نمایشگاه ژنو 2019 معرفی شد

پینین فارینا باتیستا (Pininfarina Battista) به صورت رسمی در نمایشگاه ژنو 2019 معرفی شد. این هایپرکار الکتریکی قدرتی معادل 1900 اسب بخار تولید می‌کند که در نوع خود بی‌نظیر است. در ادامه با امکانات و مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 شاهد رونمایی از پینین فارینا باتیستا هایپرکار الکتریکی بودیم که با برخورداری از قدرت 1900 اسب بخار همه را شگفت‌زده کرده است. طراحی این خودرو بسیار شیک و جذاب به نظر می‌رسد و قسمت جلوی آن به سایر مدل‌های پینین فارینا نظیر فراری سرجیو شباهت دارد. دماغه پینین فارینا باتیستا از یک نوار LED بهره می‌برد که باعث شده است نمای کلی این خودرو اسپرت به نظر برسد.

پینین فارینا باتیستا

بررسی پینین فارینا باتیستا

کابین خودرو پینین فارینا باتیستا از نمای جانبی شبیه به شکل قطره اشک بهره برده و سقف آن نیز کشیده به نظر می‌رسد. البته بدنه جانبی خودرو نیز بسیار سیال است. در عقب این خودرو شاهد چراغ‌های شناور هستیم که در کنار بال فعال قرار گرفته است. این بال در مواقعی به عنوان ترمز هوایی نیز کارایی دارد. این خودرو از رینگ‌های 21 اینچی با وزن سبک برخوردار است که در پشت رینگ‌ها ترمزهای کربن سرامیکی با کالیپرهای 6 پیستونه قرار گرفته است.

پینین فارینا باتیستا

طراحان برای کابین یک غربیلک فرمان فیبر کربنی و صفحه آمپر دیجیتالی ساده در نظر گرفته‌اند که البته کابین نیز طراحی به سبک راننده محور دارد. دو نمایشگر در طرفین صفحه‌آمپر تعبیه شده است که اطلاعات عملکردی خودرو در نمایشگر سمت چپ و سیستم اطلاعاتی سرگرمی و ناوبری در نمایشگر سمت راست به راننده نشان داده می‌شوند. وضعیت گیربکس و حالت رانندگی نیز در زیر صفحه‌نمایش سمت راست توسط یک نمایشگر کوچک دایره‌ای شکل در دسترس راننده است. از سایر جزئیات کابین خودرو پینین فارینا باتیستا می‌توان به متریال پریمیوم شامل چرم، آلومینیوم و فیبر کربن در کنار نورپردازی و امکانات شخصی‌سازی اشاره کرد.

پینین فارینا باتیستا

مشخصات فنی

طراحان خودرو پینین فارینا باتیستا را بر روی شاسی فیبر کربنی مونوکوک ساخته‌اند. این خودرو از 4 موتور الکتریکی بهره می‌برد که قادر است در مجموع قدرتی معادل 1900 اسب بخار و گشتاور 2300 نیوتن‌متر تولید کند. قدرت تولید شده از این موتورها به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. پکیج باتری‌های 120 کیلووات ساعتی وظیفه تامین انرژی این موتورها را بر عهده دارند. این خودرو قدرتمند قادر است ظرف مدت 2 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین می‌تواند ظرف مدت 12 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

پینین فارینا باتیستا

معمولا خودروهای الکتریکی از سرعت زیادی برخوردار نیستند، اما خودرو الکتریکی پینین فارینا باتیستا می‌تواند به سرعت حداکثری 350 کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو پس از هر بار شارژ شدن می‌تواند مسافتی حدود 450 کیلومتر را طی کند. بر اساس اعلام رسمی فقط 150 دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و از سال 2020 در بازارهای آمریکای شمالی، اروپا و آسیا عرضه می‌شود. شرکت پینین فارینا قصد دارد در شهرهای بزرگی چون نیویورک، لس‌آنجلس، تورنتو، ونکوور، لندن، اشتوتگارت و هنگ‌کنگ حدود 25 تا 40 نمایندگی فروش تاسیس کند.

تصاویر پینین فارینا باتیستا

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*