لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو

مقایسه لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو با اپل مک بوک پرو

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو (Huawei MateBook X Pro) که به تازگی معرفی شده، بازیگر جدید برندهای نامدار در بازار لپ تاپ های فوق باریک است. در این مطلب می‌خواهیم این لپ تاپ را با اپل مک بوک پرو (Apple MacBook Pro) مقایسه کنیم.

نخستین نسخه از لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو (Huawei Huawei MateBook X Pro) در سال 2018 به قدری لپ تاپ خوبی بود که حتی توجه سرسپردگان اپل را هم جلب کرد. با رونمایی از نسخه 2019 این لپ تاپ در نمایشگاه MWC امسال گامی دیگر در جهت توسعه لپ تاپ‌های حرفه‌ای برداشته شد. میت بوک ایکس پرو علاوه بر طول عمر باتری بالا، مجموعه‌ای مناسب از درگاه‌های مختلف و نمایشگر عالی، قدرت پردازش گرافیکی فوق‌العاده‌ای هم دارد. به علاوه هواوی راه جدیدی برای ارتباط سریع بین گوشی و لپ تاپ با کمک NFC در این مدل جدید پیش‌بینی کرده است.

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو

اگر به مشخصات فنی لپ تاپ اپل مک بوک پرو (Apple MacBook Pro) توجه کنید که پردازنده‌ای قدیمی‌تر دارد، به‌سختی می‌توان کیبوردش را دوست داشت و قدرت گرافیکی برجسته‌ای هم ندارد، آن وقت خواهید دانست که اپل نبرد سختی در پیش دارد.

مقایسه مشخصات لپ تاپ هواوی میت بوک پرو با مک بوک پرو

در جدل پایین می‌توانید مشخصات فنی Huawei MateBook X Pro نسخه 2019 و نسخه 13 اینچی Apple MacBook Pro را مقایسه کنید:

Huawei MateBook X Pro (2019)Apple MacBook Pro
قیمت1599 یورو (حدود 1809 دلار)1799 دلار
پردازندهپردازنده نسل هشتمی Core i5 (ویسکی‌لیک) یا Core i7پردازنده نسل هشتمی کبی‌لیک آر

Core i5 یا Core i7

حافظه رم8 یا 16 گیگابایت8 یا 16 گیگابایت
حافظه اس‌اس‌دی256 یا 512 گیگابایت256 یا 512 گیگابایت
نمایشگر (پیکسل)13.9 اینچ (3000 در 2000)13.3 اینچ (2560 در 1600)
کارت گرافیکIntel UHD Graphics 620 / Nvidia GeForce MX 250 with 2GB MemoryIntel Iris Plus Graphics 655
درگاه‌هایک درگاه تاندربولت 3، یک درگاه یو اس بی سی، یک درگاه یواس‌بی 3.0، جک هدفون، حسگر اثر انگشت4 درگاه تاندربولت 3، جک هدفون، تاچ بار (همراه با تاچ آی دی)
طول عمر باتری12 ساعت (مدل 2019)

9 ساعت و 55 دقیقه (مدل 2018)

8 ساعت و 31 دقیقه
ابعاد11.96 در 8.54 در 0.57 اینچ11.97 در 8.36 در 0.59 اینچ
وزن1.33 کیلوگرم1.37 کیلوگرم (Apple MacBook Pro 13)

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو

طراحی

عرض لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو چیزی کمتر از 0.2 اینچ از عرض نسخه 13 اینچی مک بوک پرو بیشتر است. در واقع هواوی موفق شده است نمایشگری بسیار بزرگ‌تر در بدنه لپ تاپ خود جا بدهد که تا حد زیادی به دلیل حاشیه‌ی بسیار کمتر Huawei MateBook X Pro است، چون طراحان هواوی دوربین این لپ تاپ را در داخل کیبورد جاسازی کرده‌اند. جاسازی دوربین در کیبورد اقدام بسیار هوشمندانه‌ای است که نشان می‌دهد نوآوری چگونه باید باشد.

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو

درگاه‌ها

ای کاش Apple MacBook Pro لااقل یک درگاه یو‌ اس بی از نوع A داشته باشد. لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو نیازی به چنین درگاهی ندارد و می‌توانیم با درگاه یو‌ اس بی نوع C آن کنار بیاییم، اما نمی‌شود به چهار درگاه تاندربولت 3 این لپ تاپ خرده گرفت. همچنین هر دو دستگاه روی دکمه پاور حسگر اثر انگشت دارند. فقط این که حسگر اثر انگشت لپ تاپ اپل از نوع تاچ آی دی است که می‌توان از آن برای اپل پی هم استفاده کرد.

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو

نمایشگر

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو نمایشگری 13.9 اینچی با رزولوشن 3000 در 2000 پیکسل دارد. این نمایشگر شفاف‌تر و بزرگ‌تر از نمایشگر 13.3 اینچی Apple MacBook Pro با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل است. البته نباید فراموش کنیم که اپل یک نسخه 15 اینچی از Apple MacBook Pro را هم عرضه می‌کند. روشنایی نمایشگر هواوی به 450 نیت می‌رسد که تا حد زیادی مشابه روشنایی 439 نیتی نمایشگر مک بوک پرو است.

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو

نمایشگر نسخه اصلی Huawei MateBook X Pro محدوده رنگ sRGB را 124 درصد پوشش می‌دهد که بسیار نزدیک به پوشش 119 درصدی Apple MacBook Pro  است.

عملکرد

نخست این‌که لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو از پردازنده نسل هشتمی اینتل با تراشه ویسکی لیک بهره می‌برد که می‌تواند در مقایسه با تراشه کبی لیک Apple MacBook Pro ، به اندازه 10 درصد عملکرد بهتری داشته باشد. پردازنده‌های نسخه‌های مختلف Huawei MateBook X Pro و Apple MacBook Pro از Core i5 شروع می‌شود و این لپ تاپ‌ها نسخه‌های پرقدرت‌تری مجهز به Core i7 هم دارند.

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو

پردازنده گرافیکی نسخه 13 اینچی اپل مک بوک پرو به تراشه‌ای یکپارچه (Inter Iris Plus Graphics 655) محدود است و برای این‌که کارت گرافیکی مجزایی در این سری از لپ تاپ های اپل داشته باشید، باید سراغ نسخه‌های 15 اینچی آن بروید. نسخه‌های 15 اینچی Apple MacBook Pro هم از قیمت 2399 دلار شروع می‌شوند. لپ‌تاپ Huawei MateBook X Pro از این نظر Apple MacBook Pro را پشت سر می‌گذارد، چون می‌توانید در تمام مدل‌های این لپ تاپ یک کارت گرافیکی مستقل (Nvidia GeForce MX 20 با رم 2 گیگابایتی) داشته باشید و این کارت گرافیکی مجزا مثل سابق محدود به مدل مجهز به پردازنده Core i7 نیست.

طول عمر باتری

اگر طول عمر باتری لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو جدید مانند نسخه سابق باشد، می‌توان هواوی را در این بخش هم برنده به حساب آورد. در تست باتری Laptop Mag که مشخص می‌کند که در حین وبگردی مداوم و با روشنایی نمایشگر 15 نیت، چقدر طول می‌کشد تا باتری لپ تاپ تمام شود، نسخه‌ی سال 2018 لپ تاپ Huawei MateBook X Pro توانست 9 ساعت و 55 دقیقه دوام بیاورد. از این نظر، لپ تاپ هواوی توانست Apple MacBook Pro را (با رکورد 8 ساعت و 43 دقیقه) پشت سر بگذارد. هرچند در مدل 2019 این لپ تاپ عمر باتری باز هم ارتقا یافته و به 12 ساعت رسیده است.

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو

به نظر می‌رسد در بخش‌های مختلف دست بالا با لپ تاپ هواوی باشد و بتواند نظر کاربران بیشتری را به سوی خود جلب کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. هم اروزن تره همه بهتره به نظرم هرچند چینیه