هواوی Mate 20X

نسخه جدید هواوی Mate 20X با فناوری 5G عرضه می‌شود

نسخه جدید گوشی هواوی میت 20 ایکس (Huawei Mate 20X) با مجهز شدن به فناوری 5G عرضه می‌شود. به این ترتیب، نسخه جدید هواوی Mate 20X پس از گوشی منعطف میت ایکس، دومین گوشی 5G هواوی خواهد بود.

سال جاری برای دنیای فناوری را باید سال معرفی فناوری 5G نام‌گذاری کرد. در کنگره جهانی موبایل 2019، فناوری 5G کلیدواژه اصلی نمایشگاه بود. سازندگان تراشه‌های پشتیبانی‌کننده از 5G، تامین‌کنندگان تجهیزات 5G، اپراتورها و تولیدکنندگان دستگاه‌های ارتباطی، همه و همه در تب‌وتاب بودند تا آخرین پیشرفت‌هایشان در حوزه فناوری 5G را به نمایش بگذارند. گوشی‌سازان بزرگی همچون سامسونگ، شیائومی، ZTE و هواوی گوشی های هوشمند جدیدی معرفی کردند که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند.

در کنگره موبایل 2019، شرکت هواوی غول فناوری چینی، نخستین گوشی تاشو خود را با نام میت ایکس (Huawei Mate X) روانه میدان کرد که می‌تواند به شبکه‌های موبایلی 4G و 5G متصل شود. قیمت این گوشی هوشمند 2299 یورو (معادل 2616 دلار) اعلام شده و قرار است حوالی ماه ژوئن امسال به بازار عرضه شود. افزون بر این، یو چنگ دانگ، مدیرعامل هواوی، گفته است که نسخه به‌روزشده گوشی هوشمند هواوی میت 20 ایکس (Huawei Mate 20X) هم با شبکه 5G سازگاری خواهد داشت.

هواوی Mate 20X ؛ دومین گوشی 5G هواوی

به این ترتیب، با عرضه نسخه جدید هواوی Mate 20X ، این گوشی به دومین گوشی هوشمند هواوی تبدیل خواهد شد که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر مقام‌های رسمی هواوی جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده‌اند و هنوز معلوم نیست چه زمانی این نسخه جدید به بازار عرضه خواهد شد و آیا علاوه بر پشتیبانی از 5G ، این گوشی تغییر دیگری خواهد داشت یا نه.

هواوی Mate 20X

نسخه کنونی هواوی Mate 20X که در بازار موجود است، نمایشگری 7.2 اینچی دارد و در بالای نمایشگر آن بریدگی‌ای به شکل قطره به چشم می‌خورد. این گوشی به تراشه Kirin 980 مجهز است و از فناوری خنک‌کننده گرافینی استفاده می‌کند. از ویژگی‌های دیگر این گوشی باید به سیستم دوربین سه گانه لایکا، باتری پرظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعتی، حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی و حافظه رم 6 گیگابایتی اشاره کرد. قیمت این دستگاه هم 4999 یوآن (746 دلار) است. برای هواوی کار دشواری نخواهد بود که بخواهد تراشه مودم 5000 Balong خود را به تراشه Kirin 980 این دستگاه اضافه کند و امکان سازگاری این گوشی هوشمند با شبکه 5G را فراهم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه