هدف گذاری هواوی

هدف گذاری هواوی برای سال آینده: به دست آوردن تاج و تخت سامسونگ و بیشتر!

اخیرا مدیرعامل هواوی در مصاحبه با نشریه آلمانی  De Walt، اهداف کوتاه مدت کمپانی را تشریح کرد. بر این اساس، هدف گذاری هواوی پیشی گرفتن از سامسونگ در بازار موبایل تا سال آینده و عرضه‌ی یک گوشی هوشمند منعطف با قیمت 1000 یورو است.

هواوی به طرز قابل توجهی، به یکی از کمپانی‌های مهم در صنعت موبایل تبدیل شده است. این کمپانی برای ورود به جمع بزرگان، شروع کندی داشت؛ اما حالا با اتکا به محبوبیت گوشی های برند آنر و پرچمداران سری P و Mate، یکی از سه تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی های هوشمند در جهان محسوب می‌شود و به جایگاه نخست هم چشم دارد. مدیرعامل کمپانی چینی «ریچارد یو» در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود، هدف گذاری هواوی در آینده نزدیک را فاش کرد.

او در ابتدا گفت که کمپانی متبوعش به زودی، سامسونگ را در میزان سهم بازار پشت سر خواهد گذاشت و روی تخت پادشاهی این صنعت خواهد نشست. بنابر ادعا و برآورد این مقام اجرایی، در حال حاضر هدف گذاری هواوی بسیار دست یافتنی جلوه می‌کند:

ما حداکثر تا سال آینده، پیشتاز بازار موبایل خواهیم شد. حالا هم خیلی نزدیک به هدف خود هستیم.

ریچارد یو به اپل هم اشاره کرد و گفت که هواوی در زمینه نوآوری، از کمپانی کوپرتینویی پیشی گرفته است. فعلا خبری از ارائه‌ی یک گوشی هوشمند منعطف از سوی اپل نیست و این یعنی، کوپرتینونشین‌ها در رقابت تازه‌ای که بین بزرگان صنعت موبایل شکل گرفته، عقب مانده‌اند. نماینده کمپانی چینی در این رقابت، هواوی میت ایکس است که در MWC 2019 معرفی شد؛ محصولی که اگر گران‌ترین گوشی هوشمند نباشد، قطعا یکی از گران‌ترین‌هاست.

البته با توجه به نوظهور بودن تکنولوژی ساخت گوشی های منعطف، می‌توان چرایی این موضوع را درک کرد. مدیرعامل هواوی اعتقاد دارد که تا کمتر از یک یا دو سال آینده، قیمت متوسط این دستگاه‌ها به 1000 یورو خواهد رسید؛ اما برخی از کمپانی‌های چینی، محصولاتی را با قیمت 500 یورو نیز عرضه خواهند کرد.

هواوی میت ایکس

ریچارد یو از این هم فراتر رفت و گفت که در آینده، سایز گوشی های هوشمند به 100 یا حتی 200 اینچ خواهد رسید و هم‌اکنون کمپانی متبوعش، در حال کار روی آن است. البته چنین ادعایی به آن معنا نیست که ما با گوشی هایی غول‌پیکر مواجه خواهیم شد؛ بلکه ظاهرا دستگاه‌هایی با نمایشگر مجازی مقصود او بود.

مدیرعامل هواوی به این نکته هم اشاره کرد که یک کمپانی بزرگ چینی، در حال ساخت یک جفت عینک واقعیت افزوده با چنین عملکردی است؛ اما نباید انتظار آماده شدن چنین محصولی را تا پیش از سال 2021 داشته باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. ای بابا ب گرد پا سامسونگم نمیرسه

  2. همینجوریشم بدست اورده تاج و تختو

  3. این شرکت بنجل ساز چینى چى میگه؟
    بخوابونم دههههههنش!!

  4. چند ساله داره از این حرف ها میزنه کو انگار سامسونگ ببد گلابیه

  5. رویایی از جنس چینی…خخخخ