گوشی خم شونده سامسونگ

پتنت گوشی خم شونده سامسونگ ثبت شد؛ دستگاهی که می‌توانید به مچ دست خود ببندید!

گوشی های هوشمند و تبلت ها در دو کاتگوری متفاوت جای دارند؛ اما با ظهور دستگاه‌های منعطف، این محصولات به یکدیگر خواهند پیوست. اگر پتنت گوشی خم شونده سامسونگ هم به سرانجام برسد، این پیوند می‌تواند بین گوشی‌ها و ساعت های هوشمند نیز برقرار شود.

بر خلاف گلکسی فولد که به صورت افقی تا می‌شود؛ گوشی خم شونده سامسونگ که در این پتنت توصیف شده، به شکل عمودی خم می‌شود. وجود یک نمایشگر قابل انعطاف و طراحی خاص لولای دستگاه، چنین مکانیسمی را امکان‌پذیر می‌کند؛ لولایی که با بخش زیادی از فریم دستگاه، ترکیب شده است.

با این نوع طراحی، کاربران دستگاهی بسیار کشیده خواهند داشت که در صورت نیاز، می‌توانند به عنوان یک گوشی هوشمند معمولی از آن استفاده کنند. اگر هم نه، این گوشی خم‌شو تجربه‌ی کاربری یک اسمارت واچ را به کاربران ارائه خواهد داد؛ به این صورت که با ایجاد فشار اندکی روی فریم دستگاه، می‌توان آن را به مچ دست بست.

گوشی خم شونده سامسونگ

گوشی خم شونده سامسونگ به عنوان ساعت هوشمند هم قابل استفاده خواهد بود

ماهیت انعطاف پذیر این گوشی، سبب می‌شود که همواره به خم شدن گرایش داشته باشد؛ اما وجود یک مکانیسم قفل کننده در پشت دستگاه، باعث جلوگیری از این امر می‌شود. کاربران با فعال کردن آن می‌توانند گوشی را در حالت صاف و کشیده استفاده کنند، بدون اینکه نگران خم شدن اتوماتیک آن باشند. در عوض برای نگه داشتن دستگاه در حالت رول شده، سامسونگ دو آهن‌ربا را درنظر گرفته است (نصب شده در دو طرف) که با واردن کردن نیروی جاذبه به یکدیگر، باعث حفظ حالت خمیدگی می‌شوند.

گوشی خم شونده سامسونگ دارای حسگر اثر انگشت درون نمایشگر، ماژول دوربین دوگانه در پنل پشتی و ظاهرا دوربین سلفی دوگانه هم هست. همچنین انطباق خودکار نرم افزاری، بسته به حالت استفاده از دستگاه نیز باید جزو ویژگی‌های آن باشد.

البته این تنها یک پتنت است و هیچ تضمینی وجود ندارد که کمپانی کره‌ای، چنین گوشی هوشمندی را عرضه کند؛ اگر هم این اتفاق رخ دهد، احتمالا در آینده نزدیک نخواهد بود. اما اگر شیفته‌ی چنین گجتی شده‌اید، شاید ZTE پاسخگوی اشتیاق شما باشد. این کمپانی اخیرا نوبیا آلفا (Nubia Alpha) را معرفی کرده است، یک ساعت هوشمند خم‌شو که می‌تواند نقش یک گوشی را نیز ایفا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. به نظرم اصلا جالب نیست