آیفون 11 اپل

عکسی از آیفون 11 اپل با دوربین سه گانه پشتی دیده شد

دو رندر جدید منتشر شده‌اند که بر اساس آن‌ها٬ آیفون 11 اپل (Apple iPhone 11) به دوربین سه گانه پشتی مجهز خواهد بود. این دوربین‌ها همراه یک فلاش داخل مربعی در پشت قاب٬ همانند گوشی هواوی پی 20 پرو قرار خواهند گرفت.

ما در مورد دو رندر جدیدی که ظاهرا توسط شرکت اپل در آزمون اعتبار سنجی مهندسی (ETV)‌٬ مرحله‌ی توسعه‌ی گوشی‌های جدید این شرکت به ثبت رسیده صحبت می‌کنیم. سایت Macotakara بر این باور است که شاید چیدمان دوربین‌ها در گوشی‌های آینده‌ی اپل چیزی شبیه به دوربین‌های هواوی پی 20 پرو باشد. این یه معنای حضور سه سنسور و یک فلاش در یک ماژول مربعی شکل است.

این رندرها بهبود کلی هیولایی که در ژانویه‌ی گذشته به تصویر کشیده شد را نشان می‌دهند. این رندرهای جدید کاملا متفاوت از تصاویری هستند که ماه گذشته از گوشی‌های آینده‌ی اپل منتشر شده بود. همچنین به نظر می‌رسد طرفداران اپل ترجیح می‌دهند تمامی سنسورهای دوربین به صورت مجموعه‌ای واحد کنار یکدیگر قرار بگیرند و با افقی یا عمودی قرار گرفتن دوربین‌ها کنار هم مخالف هستند. در عین حال ما باید تمام احتمالاتی که وجود دارد٬ از جمله پیکربندی عمودی قدیمی را نیز در نظر بگیریم.

سه دوربین در آیفون 11 ؟

آیفون 11 اپل

اگر اپل از سه گوشی جدید رونمایی کند٬ منطق حکم می‌کند که بین تعداد دوربین‌ها در آن‌ها یکسان باشد٬ اما هرکدام با اندازه‌ی نمایشگر متفاونی عرضه شوند. تامین کنندگان چینی همکار اپل به Macotakara گفته‌اند که اپل برنامه‌ی دیگری دارد. برای مثال دو مدل آیفون 11 (یا آیفون ایکس آی) و 11 پلاس (یا آیفون ایکس آی مکس) می‌توانند از دوربین سه گانه پشتی با پیکربندی یکسان بهره‌مند باشند.

به عبارتی دیگر دو گوشی خانواده آیفون 11 از دوربین دوگانه به همراه یک دوربین اضافی که در بالای آن‌ها قرار می‌گیرد٬ استفاده خواهند کرد. این روش می‌تواند یک رویکرد غیرمعمول باشد که با هدف علاقه‌مندان به گوشی‌های جمع و جورتر اتخاذ خواهد شد. البته این بدان معنا نیست که چنین پیکربندی برای آیفون های سال 2019 اپل ایده آل هستند. مشخص نیست اپل بخواهد از این پیکربندی در مدل اقتصادی این خانواده (نسل جدید آیفون ایکس آر) نیز استفاده کند یا خیر٬ اما احتمال می‌دهیم این دیوایس به دوربین دوگانه مجهز باشد.

متاسفانه آخرین شایعاتی که در مورد مشخصات فنی دوربین این گوشی‌ها شنیده می‌شود٬ با این رندرهای جدید همخوانی ندارند٬ پس باید منتظر ماند و دید این دوربین‌ها چه وضوح و مشخصاتی دارند. همچنین دوربین سوم می‌تواند از نوع وقت پرداز (ToF) باشد تا عملکرد واقعیت افزوده در آیفون‌ها را بهبود ببخشد.