مریخ

روی سطح مریخ پدیده‌ای به شکل یک عنکبوت آبی دیده شد!

در روزهای گذشته یک تصویر بسیار عجیب از یک عنکبوت آبی روی سطح مریخ از سوی آژانس فضایی اروپا (EA) منتشر شد که احتمال وجود آب را بر روی این سیاره سرخ افزایش داد.

اخیرا تصویری از روی سطح مریخ منتشر شد که حواشی زیادی را به دنبال داشت. این تصویر توسط سیستم تصویربرداری CaSSIS نصب شده روی مدارگرد مشترک آژانس فضایی اروپا و روسکاسموس TGO به ثبت رسیده است که یک عنکبوت مودار بزرگ آبی رنگ را نشان می‌دهد. این تصویر که در تاریخ 8 فوریه سال 2018 از منطقه Terra Sabea گرفته شده بسیاری از کارشناسان را متعجب کرده است. بدون شک این تصویر به چیزی که نشان می‌دهد، یعنی عنکبوت آبی رنگ ارتباطی ندارد و به دلیل فعالیت گرد و غبار روی سطح مریخ به وجود آمده است. گفتنی است روی سطح مریخ هزاران گردباد کوچک ایجاد می‌شود که پیوستن آن‌ها به یکدیگر چنین صحنه‌ای را به وجود آورده است.

مریخ

روی سطح مریخ چه خبر است؟

هنوز دانشمندان توضیح دقیقی برای اینکه چرا در این منطقه به این میزان طوفان گرد و غبار ایجاد می‌شود ارائه نکرده‌اند. در تاریخ 14 مارس سال 2016 میلیاردی مدارگرد TGO در اجرای برنامه ExoMars با هدف بررسی چگونگی تغییر محیط زیست سیاره سرخ به فضا پرتاب شد و توانست در اکتبر همان سال به مقصد برسد. علاوه بر این تصویر که به شکل عنکبوت مودار آبی رنگ است، در طول سال‌های گذشته نیز آژانس فضایی اروپا از سطح مریخ تصاویر دیگری را منتشر کرده است که تنوع مواد معدنی این سیاره را نشان می‌دهد. گفتنی است در تصاویر منتشر شده نمایی از محل فرود کاوشگر اینسایت (InSight) نیز دیده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. انگاری پشم گوسفند و رنگ کردی