گوگل پیکسل 3a و 3a XL

گوشی های خانواده گوگل پیکسل 3a ؛ هرآنچه باید از گوشی‌های میان‌رده گوگل بدانید

گوگل خودش را آماده‌ی رونمایی از گوشی های خانواده گوگل پیکسل 3a و پیکسل 3a XL می‌کند. دو گوشی جدید سری گوگل پیکسل 3 ای را می‌توان نخستین گوشی‌های اقتصادی این شرکت برای بازار موبایل دانست. در ادامه شما را با هرآنچه از این دو گوشی لازم است بدانید٬ آشنا خواهیم کرد.

ما مدت‌هاست می‌دانیم که گوگل به دنبال ساخت نسخه‌های مقرون به صرفه‌ی گوشی پیکسل خود است. حتی چند ماه پیش نیز در خبری نام یک دیوایس به نام پیکسل 3 لایت به بیرون درز کرد. مدتی بود که شعله‌های آتش این شایعات خوابیده بود٬ اما با عرضه‌ی نسخه آزمایشی اندروید Q بار دیگر به حرارت این خبر افزوده شد. جزئیات جدیدی از دو دیوایس در قطعه کدهای اندروید Q رویت شده است که به دو نام جدید٬ گوگل پیکسل 3a و 3a XL اشاره دارند.

خبر خوب در مورد این گوشی‌های پیکسل چیست؟ بسیار محتمل است که آن‌ها قابلیت‌‌های ویژه٬ مهم‌تر از همه دوربین نسخه‌های اصلی پیکس 3 را حفظ کنند. بنابراین تفاوت آن‌ها با نسخه‌های اصلی مربوط به بخش‌های طراحی و عملکرد می‌شود٬ جاهایی که در آن گوگل آزادی عمل و گزینه‌های انعطاف پذیر کمی از نظر قیمتی دارد. ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با آخرین اخبار و اطلاعاتی که از دو گوشی پیکسل 3 ای و 3 ای ایکس ال به دست آورده‌ایم٬ آشنا کنیم.

گوشی های خانواده گوگل پیکسل 3a

طراحی

با ظاهری بسیار شبیه به دو گوشی پیکسل ۳ و ۳ ایکس ال٬ دو مدل سری ۳ ای ظاهرا از بدنه‌ای پلاستیکی بهره‌مند خواهند بود. به نظر می‌رسد جنس بدنه‌ی این گوشی‌ها همانند شیشه‌ی مات هستند تا همچنان گوگل بتواند فناوری شارژ بیسیم را در آن‌ها ارائه کند. اما در حالی که از نظر کلی این دو گوشی میان‌رده شبیه نسخه‌های بالارده خود هستند٬ نمایشگر آن‌ها کوچکتر شده و حاشیه‌های دور نمایشگر ضخیم‌تر به نظر می‌رسند.

گوگل پیکسل 3a و 3a XL

مخالفان ناچ بالای نمایشگر کنکجاو هستند که بدانند آیا دو گوشی گوگل پیکسل 3a و نسخه XL آن نیز به ناچ مجهز است یا خیر؛‌ زیرا پیکسل 3 ایکس ال سال گذشته یکی از زشت‌ترین ناچ‌ها را روی نمایشگر خود می‌دید. در تصویر زیر گوشی گوگل پیکسل 3a XL به رنگ سفید و مدل 3a آن مشکی رنگ است.

متاسفانه هیچ یک از این دو گوشی از اسپیکر جلویی برخوردار نیستند٬ در عوض هر دو مدل به جک 3.5 میلی‌متری هدفون مجهز هستند که مجددا از پیکسل‌های اولیه به این دو دستگاه رسیده است. ما مطمئن نیستیم که اضافه کردن یک جک هدفون مفیدتر است یا آنکه اسپیکرهای جلویی گزینه‌های جذاب‌تری هستند. همچنین در قسمت پشت این دو دیوایس یک اسکنر اثر انگشت وجود دارد که نشان می‌دهد خبری از حضور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه در آن‌ها نخواهد بود.

نمایشگر

انتظار می‌رود این دو دیوایس به نمایشگرهای 5.6 و 6 اینچی مجهز باشند. هر دو ارائه کننده‌ی نسبت ابعاد 18.5:9 خواهند بود٬ اما مشخص نیست که نوع آن‌ها LCD یا OLED خواهد بود. وضوح این دو نمایشگر نیز فول اچ دی پلاس برابر با 1080 در 2220 پیکسل خواهد بود که تراکم پیکسلی نسبتا خوبی را برای یک گوشی در سطح متوسط تولید می‌کند.

گوگل پیکسل 3a و 3a XL

عملکرد

در داخلی گوشی گوگل پیکسل 3a یک پردازنده‌ی میان‌رده به نام اسنپدراگون 670 حضور خواهد داشت. این پردازنده از مودم Snadragon X12 LTE بهره می‌برد که به معنای ارائه‌ی سرعت دانلود 600 مگاهرتزی و سرعت آپلود 150 مگاهرتزی است. در اینجا یک رم 4 گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایتی نیز وجود دارد که برای یک گوشی میان‌رده مناسب به نظر می‌رسد. در حال حاضر اطلاعات از جزئیات سخت افزاری این دو گوشی کم است. گفته می‌شود یک باتری با ظرفیت 2,915 میلی‌آمپر ساعت وظیفه‌ی تامین انرژی مورد نیاز گوشی گوگل پیکسل 3a را بر عهده دارد.

گوگل پیکسل 3a و 3a XL

دوربین

مهم‌ترین قابلیت گوشی‌های اقتصادی گوگل٬ دوربین آن‌ها است که انتظار می‌رود بسیار شبیه به دوربین قدرتمند برادران پرچمدار خود باشند. شما می‌توانید انتظار یک دوربین 12.2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و تثبیت کننده اپتیکال عکس را در پشت و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی را در جلوی این دو گوشی داشته باشید. برخلاف پیکسل اصلی٬ این دو گوشی از دوربین سلفی تک لنزی استفاده می‌کنند.

گوگل پیکسل 3a و 3a XL

ما انتظار داریم قابلیت Night Sight نیز در این دوربین‌ها حضور داشته باشد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند در شرایط نوری کم نیز عکس‌های باکیفیتی را بگیرند. ما همچنین امیدواریم گوگل Super Zoom را نیز با این دوربین‌ها ارائه کند. در زیر می‌توانید سه تصویر که ادعا می‌شود توسط گوشی گوگل پیکسل ۳ ای گرفته شده است را مشاهده کنید.

قیمت و تاریخ عرضه

سایت روسیه‌ای Wylsa می‌گوید قیمت گوشی‌های اقتصادی گوگل بین 400 تا 500 دلار خواهد بود که به نظر می‌رسد قیمت معقولانه‌ای برای یک دیوایس میان‌رده از سوی شرکت پرآوازه‌ی گوگل باشد.

مشخص نیست گوگل چه زمانی از این دو دیوایس جدید پرده برداری خواهد کرد. اما در اینجا شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهند ما می‌توانیم در اردیبهشت ماه٬ در خلال برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان گوگل موسوم به Google I/O با دو گوشی خانواده Google Pixel 3a ملاقات کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. من میدونم هیچ شانسی نداره فقط