موتورولا وان ویژن

مشخصات موتورولا وان ویژن افشا شد؛ نمایشگر کشیده، دوربین 48 مگاپیکسلی و بیشتر

موتورولا خود را برای عرضه‌ی گوشی هوشمند دیگری با اندروید وان آماده می‌کند. دستگاهی که از آن با نام موتورولا وان ویژن (Motorola One Vision) یاد می‌شود و ظاهرا دارای نمایشگر کشیده و حفره‌دار، تراشه سامسونگ و دوربین دوگانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی خواهد بود.

موتورولا Moto X4 یکی از نخستین گوشی های هوشمند مبتنی بر اندروید وان بود که از سوی یکی از تولیدکنندگان مطرح عرضه شد. البته این محصول، فروش قابل توجهی را تجربه نکرد؛ اما در پاییز گذشته، دو جانشین خود را شناخت. در ادامه به بررسی مشخصات یک جانشین احتمالی دیگر با کدنام روباستا 2 (Robusta2) و نام تجاری موتورولا وان ویژن خواهیم پرداخت.

تجهیز موتورولا وان ویژن به تراشه سامسونگ

بر اساس گزارش‌ها، این دستگاه از چیپست اگزینوس 9610 سامسونگ قدرت خواهد گرفت؛ تراشه‌ای که چهار هسته قدرتمند برای عملکرد حداکثری و چهار هسته کم مصرف برای استفاده‌ی بهینه از انرژی دارد.

در گذشته، موتورولا همواره به کوالکام و پردازنده‌های متنوع این کمپانی وفادار بود؛ اما این بار تراشه سامسونگ باید شایستگی خود را نشان دهد. اگزینوس 9610 که اخیرا در گوشی گلکسی A50 هم مورد استفاده قرار گرفت، قابل قیاس با اسنپدراگون 660 کوالکام است.

موتورولا وان ویژن

به نظر می‌رسد حداقل 3 گیگ رم و 32 گیگ حافظه داخلی نیز با پیوستن به تراشه سامسونگ، در موتورولا وان ویژن به‌کارگیری خواهند شد. البته می‌توان انتظار وجود نسخه‌ای با رم 4 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی 64 یا 128 گیگابایتی را نیز داشت. سیستم عامل پیش فرض دستگاه هم باید نسخه خام اندروید 9 پای باشد. ظاهرا ظرفیت باتری موتورولا وان ویژن 3500 میلی‌آمپر ساعت خواهد بود که 500mAh بیشتر از موتورولا وان است.

اولین گوشی موتورولا با دوربین سلفی حفره‌ای

گمان می‌رود این گوشی جدید، نسخه جهانی موتورولا P40 باشد که چند ماه پیش رندرهایی را از آن دیده بودیم. شاید این تصور درست نباشد؛ اما در صورت صحت داشتن، One Vision نخستین گوشی هوشمند موتورولا خواهد بود یک دوربین سلفی درون حفره‌ی نمایشگر دارد. رندرهای منتشر شده، نمایشگر دستگاه را 6.2 اینچی و کشیده نشان می‌دهند. همچنین والپیپری با ابعاد 2520 در 1080 پیکسل به دست‌اندرکاران وب‌سایت XDA Developers رسیده که ظاهرا مختص موتورولا وان ویژن بوده است. این یعنی که نمایشگر کشیده‌ی آن، دارای نسبت تصویر 21:9 است؛ مشابه آنچه که در گوشی های اخیر سونی دیدیم.

موتورولا وان ویژن

اطلاعات فاش شده از ابعاد دستگاه نیز، در تناسب با این یافته‌ها هستند. موتورولا وان ویژن 10.2 میلی‌متر بلندتر از مدل وان توصیف شده؛ در حالی که سایز نمایشگر آن تنها 0.3 اینچ بزرگ‌تر است. از طرفی محصول سال گذشته، 1 میلی‌متر پهن‌تر هم بود.

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و جک هدفون

پنل پشتی موتورولا One Vision باید از حسگر اثر انگشت، لوگوی کمپانی و یک مجموعه دوربین دوگانه با چیدمان عمودی و فلش LED میزبانی کند. سنسور اصلی این ماژول، 48 مگاپیکسلی و تنظیم شده روی حالت 12 مگاپیکسل خواهد بود. رزولوشن سنسور دوم و همین‌طور دوربین سلفی، هنوز نامعلوم باقی مانده است.

گفته می‌شود که موتورولا برای افزایش کارایی دوربین، روی دو قابلیت جدید هم کارمی‌کند. یکی Long Exposure که عملکردی مشابه «حالت شب» خواهد داشت و مناسب برای عکاسی در محیط‌های تاریک؛ دیگری 3D HDR که هنوز اطلاعاتی درباره آن وجود ندارد.

در لبه ‌بالایی دستگاه، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و در لبه پایینی هم اسپیکر bottom-firing و درگاه USB-C را خواهیم داشت.

تاریخ عرضه و قیمت موتورولا وان ویژن

هنوز اطلاع دقیقی از قیمت دستگاه وجود ندارد؛ اما با توجه به بهای 400 دلاری موتورولا وان در آمریکا، برچسب قیمت 450 دلاری برای محصول جدید دور از ذهن نیست. شاید هم در ازای همان 400 دلار به فروش برسد تا رقابت‌پذیری بیشتری داشته باشد.

احتمالا وان ویژن در سه ماهه دوم سال 2019، همراه با موتورولا Moto Z4 و در رنگ‌های آبی و طلایی عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. قیمت گوشی موتورولا وان ویلن
    شماره تماس هم بذارید

  2. اینم خوب داره خودشو نشون میده