افت قیمت

خودروهایی که بیشترین افت قیمت را در بازار جهانی دارند

مجله iSeeCars پس از بررسی 7 میلیون خودرو در بازارهای جهانی، لیستی از 10 خودرو با بیشترین افت قیمت را منتشر کرد. در این لیست محصولاتی از شرکت‌های نیسان، کیا، هیوندای و فورد دیده می‌شود.

در بازارهای جهانی خودروهای وجود دارند که حتی پس از سال‌ها با کاهش افت قیمت مواجه نمی‌شوند، اما برعکس این موضوع نیز صادق است. در واقع برخی از خودروها بر خلاف ظاهر و برند خوبشان، پس از مدتی بیشترین افت قیمت را تجربه می‌کنند که این موضوع برای مالکان خودروها مشکلات زیادی به همراه دارد. در همین رابطه مجله iSeeCars لیست 10 خودرو با بیشترین افت قیمت را منتشر کرده است که بر اساس آن مشتریان می‌توانند قید خرید صفر کیلومتر آن‌ها را بزنند.

در این لیست خودروها بر اساس شرایط اقساطی و لیزینگی ارزیابی شده‌اند. در واقع این خودروها پس از اینکه از نمایندگی‌های شرکت‌های خودروسازی خارج می‌شوند با افت قیمت شدیدی مواجه خواهند شد که بهتر است مدل کارکرده آن‌ها را به جای خودرو صفر کیلومتر خریداری کنید. مجله iSeeCars برای تهیه این لیست از ماه آگوست تا ژانویه 2018 قیمت بیش از 7 میلیون خودرو به فروش رسیده را مورد ارزیابی قرار داده است. در این لیست خودروهای کاکرده همان خودروهایی با یک سال کارکرد محسوب می‌شوند. به صورت میانگین یک خودرو پس از یکسال، قیمتش نسبت به قیمت مدل صفر حدود 23 سال کاهش را داشته است. البته در این لیست خودروهایی با افت 31 درصد به بالا قرار دارند.

لیست خودروهایی با بیشترین افت قیمت

1.‌ فورد اکسپدیشن (Ford Expedition)

میزان افت: 38.5 درصد

افت قیمت

خودرو فورد اکسپدیشن یکسال پس از خرید حدود 40 درصد قیمت خود را از دست می‌دهد که افت آن حدود 24 هزار و 690 دلار است. قیمت اولیه این خودرو بسیار زیاد است که با چنین قیمتی می‌توان شاسی بلندهای لوکس دیگری را خریداری کرد.

2. کیا سدونا (Kia Sedona)

میزان افت: 37.8 درصد

افت قیمت

کیا سدونا به عنوان تنها مینی ون این لیست محسوب می‌شود. قیمت این خودرو پس از یکسال حدود 37.8 درصد افت می‌کند و کاهش قیمت آن حدود 12 هزار و 918 دلار اعلام شده است. خانواده‌های پرجمعیت می‌توانند مدل کارکرده آن را خریداری کنند که یک انتخاب به صرفه محسوب می‌شود.

3. شورولت ایمپالا (Chevrolet Impala)

میزان افت: 36.4 درصد

افت قیمت

خودرو شورولت ایمپالا از پلتفرمی قدیمی بهره می‌برد و آینده این خودرو نیز مشخص نیست. این خودرو نسبت به قیمت صفر کیلومتر خود افت 36.4 درصدی را تجربه کرده است. از این رو اگر مدل کارکرده آن را خریداری کنید، نسبت به مدل صفر کیلومتر حدود 11 هزار و 837 دلار سود خواهید کرد.

4. اینفینیتی کیو ایکس 80 (Infiniti QX80)

میزان افت: 34.9 درصد

افت قیمت

در بازارهای جهانی به خودرو اینفینیتی کیو ایکس 80 لقب کرگردن را داده‌اند که با توجه به جثه بزرگش لقب مناسبی برای آن است. با توجه به اینکه سازندگان اینفینیتی برای آن به‌روزرسانی‌هایی را انجام داده‌اند، اما در بازار وضعیت خوبی را تجربه نکرده و قیمت آن پس از یک سال حدود 34.9 درصد معادل 26 هزار و 188 درصد افت می‌کند.

5. فورد فیوژن هیبرید (Ford Fusion Hybrid)

میزان افت: 34.3 درصد

افت قیمت

قیمت خودرو فورد فیوژن هیبرید پس از یکسال کارکرد حدود 34.3 درصد افت می‌کند و مشتریان می‌توانند با خرید مدل کارکرده آن حدود 9 هزار و 301 دلار صرفه‌جویی کنند. برخی از کارشناسان قدیمی بودن پلتفرم این خودرو در کنار مشخص نبودن آینده آن را عامل افت قیمت اعلام کردند.

6. اینفینیتی کیو 50 (Infiniti Q50)

میزان افت: 33.1 درصد

افت قیمت

اینفینیتی کیو 50 یک سدان اسپرت و جذاب به نظر می‌رسد، اما سن این خودرو کمی زیاد است. قیمت این خودرو پس از یکسال کارکرد حدود 33.1 درصد برابر با 14 هزار و 938 دلار افت می‌کند که به همین دلیل خرید مدل کارکرده آن بهتر است.

7. نیسان آلتیما (Nissan Altima)

میزان افت: 32.6 درصد

افت قیمت

افت قیمت آن هم برای محصولات نیسان کمی دور از انتظار است. البته این خودروساز ژاپنی مدتی قبل نیسان آلتیما فیس لیفت را تولید کرده است که ممکن است این مشکل را برطرف کند، اما در حال حاضر این خودرو پس از یکسال کارکرد با افت قیمت 32.6 درصد معادل 7 هزار 984 دلار مواجه است.

8. هیوندای سانتافه اسپرت (Hyundai Santa Fe Sport)

میزان افت: 31.4 درصد

افت قیمت

مالکان هیوندای سانتافه اسپرت پس از یکسال با افت قیمت 31.3 درصدی خودروی خود مواجه می‌شوند و نسخه کارکرده آن نسبت به مدل صفر کیلومتر حدود 9 هزار و 368 دلار ارزان‌تر است.

9. کیا اپتیما (Kia Optima)

میزان افت: 31.3 درصد

افت قیمت

کیا اپتیما یک سدان جذاب محسوب می‌شود که نسبت به نسل‌های اولیه خود از به‌روزرسانی‌های خوبی بهره می‌برد، اما بهتر است مدل‌های کارکرده آن را انتخاب کنید؛ چراکه ارزش این خودرو پس از یکسال حدود 31.3 درصد معادل 7 هزار و 574 دلار کاهش پیدا می‌کند.

1.‌ هیوندای اکسنت (Hyundai Accent)

میزان افت: 31 درصد

افت قیمت

در این لیست 4 خودرو از دو شرکت کره‌ای هیوندای و کیا وجود دارد که نشان می‌دهد محصولات این خودروسازان پس از یکسال کارکرد با افت چشمگیری مواجه می‌شوند و باید به دنبال رفع این مشکل باشند. هیوندای اکسنت پس از یکسال با افت قیمت 31 درصدی معادل 5 هزار و 136 دلار مواجه می‌شود. از این رو علاقه‌مندان به این خودرو ترجیح می دهند مدل کارکرده را خریداری کنند.