حالت زیر آب گوشی آیفون

اسناد و تصاویر پتنت حالت زیر آب گوشی آیفون اپل فاش شد

حالت زیر آب گوشی آیفون یکی از قابلیت‌هایی است که احتمالا در آیفون ایکس آی و آیفون ایکس آی مکس اپل خواهیم دید. این قابلیت، امکان گرفتن عکس‌هایی باکیفیت حین قرارگیری زیر آب را فراهم می‌کنند.

مدتی قبل اعلام شد یکی از قابلیت‌های گوشی های آیفون سال 2019 اپل شامل آیفون ایکس آی و آیفون ایکس آی مکس، مجهز شدن به حالتی تحت عنوان حالت زیر آب (Underwater Mode) خواهد بود. به وسیله فعال‌سازی این حالت، امکان استفاده از نمایشگر گوشی و همچنین ثبت تصویر یا ضبط ویدیو با استفاده از آن، حین قرارگیری زیر سطح آب میسر می‌شود.

در زمان انتشار این شایعه اعلام شد اپل حتی یک پتنت درباره چنین قابلیتی به ثبت رسانده است. به تازگی، به اسناد و تصاویر مربوط به پتنت حالت زیر آب گوشی آیفون دست پیدا کرده‌ایم. این اسناد در دفتر ثبت اختراع و علامت تجاری به ثبت رسیده‌اند.

نحوه پیاده‌سازی حالت زیر آب گوشی آیفون ایکس آی

ایده اپل، با نام “Submersible Electronic Devices With Imaging Capabilities” (دستگاه‌های الکترونیکی شناور با قابلیت‌های تصویربرداری) در این سازمان به ثبت رسیده است. در ادامه، به یک نمونه دستگاه دارای قابلیت عکس برداری همچون یک گوشی آیفون، اشاره شده است.

استفاده از حالت زیر آب گوشی آیفون مستلزم وجود یک حسگر نور محیط به منظور تشخیص نور زیر آب خواهد بود. دستگاهی با این توانایی همچنین از یک سنسور تصویر به منظور عکس برداری بهره برده و به یک سری مدار الکتریکی مجزا به منظور محاسبه عمق میدان از طریق یک سنسور دوربین از نوع عمق میدان، مجهز خواهد شد. با استفاده از اطلاعات کسب شده توسط حسگر نور محیط و سنسور محاسبه عمق میدان، تعادل رنگ‌ها در زمان استفاده از حالت زیر آب گوشی آیفون برقرار می‌شود.

حالت زیر آب گوشی آیفون

اگر یک دوربین، بدون استفاده از قابلیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری که برای حالت زیر آب گوشی آیفون در نظر گرفته شده است، زیر سطح آب تصویری به ثبت برساند، نتیجه دارای ته مایه سبز رنگ خواهد بود. اپل این ادعا را در اسناد پتنت جدیدش مطرح کرده است.

بر اساس گفته‌های مینچ-چی کو، تحلیلگر مشهور اخبار مربوط به محصولات اپل، هر دو گوشی آیفون ایکس آی و آیفون ایکس آی مکس به دوربینی سه گانه مجهز خواهند شد. همانند قبل، دو سنسور اولیه از نوع رنگی عادی و تله فوتو هستند و سومین مورد، به یک سنسور ToF اشاره دارد.

این نوع را باید نسلی بسیار پیشرفته از سنسورهای تشخبص عمق میدان کنونی دانست که به وسیله انتشار نور مادون قرمز و سپس محاسبه زمان رفت و برگشت آن نسبت به یک شی خاص، فاصله تا آن را محاسبه می‌کند. نتیجه، ثبت تصاویر پرتره بسیار حرفه‌ای و همچنین افزایش دقت سیستم تشخیص چهره فیس آیدی خواهد بود. مشاهده نمونه عکس های گرفته شده با دوربین هواوی پی 30 پرو و همچنین پی بردن به توانایی‌های بی‌نظیر دوربین سلفی پرچمدار LG حین بررسی اولیه ال جی جی 8 تینکیو به خوبی گوشه‌ای از کاربردهای سنسور ToF را نشان داد.

حالت زیر آب گوشی آیفون

بدون شک، استفاده از حالت زیر آب گوشی آیفون تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که بعد از بردن آن زیر آب، دستگاه از سرویس‌دهی مرخص نشود! پس، پشتیبانی از استاندارد مقاومتی IP68 توسط آیفون ایکس آی و آیفون ایکس آی مکس در صورت وجود چنین حالتی، بدیهی است. دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از این استاندارد را می‌توان برای حدود نیم ساعت تا عمق یک و نیم متری زیر سطح آب نگه داشت.

هنوز درباره وجود یا عدم وجود حالت Underwater Mode در جانشین آیفون ایکس آر یعنی گوشی اقتصادی اپل در سال 2019، نمی‌توان اظهار نظر کرد. آیفون ایکس آر، از استاندارد IP67 پشتیبانی می‌کند، به همین دلیل آن را برای مدت زمانی کوتاه‌تر، تا عمق کمتری از سطح آب می‌توان همراه خود برد.

پتنت مربوط به قابلیت حالت زیر آب گوشی آیفون در میانه سال 2017 به ثبت رسیده بود، اما به تازگی تصاویر و اسناد مربوط به آن به صورت عمومی منتشر شده است. بعید نیست این قابلیت را در آیفون‌ ایکس آی و آیفون ایکس آی مکس مشاهده نکرده و برای دیدن کاربرد آن در عمل، مجبور به انتظار تا سال 2020 باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مثل همیشه پیشرو و کاربردی❤️