بهترین گوشی های سال 2019

بهترین گوشی های سال 2019 را بشناسید

بهترین گوشی های سال 2019 را در این مطلب معرفی خواهیم کرد. بهترین گوشی های هوشمند سال 2019 در دسته‌بندی‌های متفاوتی معرفی شده‌اند.

روزگاری، برای خرید یک گوشی تلفن همراه تنها چند نام شناخته شده همچون سامسونگ و نوکیا وجود داشت، اما امروز، تعدد برندهای فعال در زمینه ساخت گوشی هوشمند، که هر یک به طور مداوم تعداد زیادی محصول به بازار عرضه می‌کند، سبب شده انتخاب محصولی مناسب بسیار سخت باشد.

همچنین روزگاری، گوشی های چینی را به عنوان محصولاتی بی‌کیفیت می‌شناختند، اما شرکت‌هایی همچون هواوی و شیائومی توانستند نگاه مردم را به گوشی های هوشمند چینی تغییر بدهند. اکنون که 50 درصد بازار موبایل در اختیار بی‌شمار گوشی‌ساز چینی قرار دارد، تعداد برندهای فعال در حوزه ساخت گوشی موبایل شدیدا افزایش یافته است.

بهترین گوشی های سال 2019

بعد از چند سال یکنواختی، سال 2019 برای دنیای موبایل بسیار خوب به نظر می‌رسد. در ابتدای سال جاری، محصولاتی بسیار قدرتمند و خاص معرفی شد که نشان می‌دهد امسال، روند یکنواخت و خسته‌کننده عرضه محصولات مشابه طی سال‌های اخیر، به کلی تغییر پیدا خواهد کرد. در این مطلب قصد داریم در سه دسته‌بندی پرچمدار، 600 الی 800 دلاری و ارزشمند در برابر قیمت، بهترین گوشی های سال 2019 را معرفی کنیم. گفتنی است این مطلب، در صورت معرفی شدن یک گوشی هوشمند با ارزش در هر یک از دسته‌بندی‌های یاد شده، به روز‌رسانی خواهد شد، پس در سال جاری میلادی همواره می‌توانید به عنوان یک راهنمای خرید ارزشمند، به آن مراجعه کنید.

در نظر داشته باشید با توجه به وضعیت آشفته بازار موبایل و دیگر انواع لوازم الکترونیکی در ایران، قیمت محصولات در بازارهای کشورمان به صورت میانگین و بر اساس ارزیابی قیمت فروش چند فروشگاه معتبر عنوان شده است.

همچنین درباره هر گوشی، اطلاعاتی جزئی آورده شده تا با برخی ویژگی‌های رقابتی آن آشنا شوید. برای آشنایی بیشتر با هر گوشی و مخصوصا اطلاع از مشخصات فنی آن، روی نام گوشی که به صورت لینک شده (با رنگ قرمز) در اولین پاراگراف آورده شده است، کلیک کنید. سپس می‌توانید به تمامی مطالب مربوط به آن گوشی دسترسی پیدا کنید و ارزیابی دقیق‌تری داشته باشید.

بهترین پرچمداران سال 2019

قیمت اغلب این محصولات هزار دلار به بالا است. کاربرانی که بدون توجه به قیمت، در پی خرید یکی از بهترین گوشی های سال 2019 هستد، باید یکی از محصولات معرفی شده در این دسته‌بندی را خریداری کنند.

اپل آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس

قیمت جهانی: 1000 دلار | 1100 دلار

قیمت ایران: 15 میلیون تومان | 17 میلیون تومان

بهترین گوشی های سال 2019

رونمایی دیر هنگام گوشی های اپل در هر سال سبب می‌شود از نظر زمانی، نسبت به دیگر گوشی‌سازان عقب بماند. در حال حاضر، بهترین دستگاه‌های آی او اسی موجود در بازار، گوشی های آیفون سال 2018 محسوب می‌شوند. اپل آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس را باید نخستین گوشی های هوشمند عرضه شده به بازار با تراشه 7 نانومتری دانست. در واقع در کل دنیای فناوری، برای نخستین مرتبه از چنین چیپستی در آن‌ها استفاده شد. به لطف این تراشه، توان پردازشی آیفون‌های جدید به یکباره نسبت به رقبا افزایش پیدا کرد.

از جمله بهبودهای مهم آیفون Xs و آیفون Xs Max در مقایسه با آیفون‌های سال قبل، افزایش کیفیت و توان دوربین اصلی است. دوربین گوشی های هوشمند جدید اپل، به لطف بهبودهای نرم افزاری، تصاویری بسیار باکیفیت با رنگ‌های طبیعی ثبت می‌کند. افزایش توان عکاسی در تاریکی، نقطه قوت دیگر آن‌ها است. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد دوربین آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس به عنوان بهترین گوشی های سال 2019 ضبط فیلم‌های فوق‌العاده‌ باکیفیت در رزولوشن 4K محسوب می‌شود. توان بالای تثبیت‌کننده نوری (OIS) دوربین سبب شده حرفه‌ای‌ترین فیلم برداران نیز قابلیت‌های ضبط ویدیوی آیفون‌های جدید را تحسین کنند.

نمایشگر آیفون‌های چند سال اخیر به پنل او ال ای دی مجهز شده است. این صفحه نمایش بسیار روشن و شفاف بوده و از محدوده وسیعی از رنگ‌های طبیعی پشتیبانی می‌کند.

در نهایت به ویژگی‌های منحصربه‌فرد پلتفرم iOS مخصوصا سیستم عامل آی او اس 12 می‌رسیم که اصلی‌ترین تفاوت دو گوشی آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس با سایر بهترین گوشی های سال 2019 است. برخلاف گوشی‌سازان اندرویدی، اپل نزدیک به 4 سال یا بیشتر از گوشی های هوشمندش پشتیبانی می‌کند (همچون انتشار آپدیت سیستم عامل)، به همین دلیل با خرید یک آیفون 2018 حتی به قیمت گزاف، از در اختیار داشتن آن برای چندین سال مطمئن خواهید بود.

مزایا

  • عملکرد سخت افزاری فوق‌العاده
  • دوربین‌های باکیفیت با قابلیت‌های عکاسی متعدد
  • کیفیت و توان بالای دوربین برای فیلم برداری حرفه‌ای
  • نمایشگر OLED منحصربه‌فرد
  • قابلیت تشخیص چهره بسیار پیشرفته (فیس آیدی)
  • دریافت آپدیت به صورت پیاپی تا چند سال آینده
  • دسترسی به فروشگاه اپ استور و برنامه‌های منحصربه‌فرد iOS

معایب

  • قیمت بسیار بالا
  • هزینه بسیار بالای تعمیر قسمت‌های مختلف
  • عدم وجود شارژر سریع در جعبه گوشی
  • عمر باتری متوسط با سرعت شارژ پایین
  • ابعاد بزرگ ناچ بالای نمایشگر
  • عدم امکان استفاده از کارت حافظه جانبی
  • قیمت بسیار بالای نسخه‌های 256 گیگابایت / 512 گیگابایت

سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس

قیمت جهانی: 850 دلار | 950 دلار

قیمت ایران: 11 میلیون تومان | 13 میلیون تومان

بهترین گوشی های سال 2019

سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس، همانند دیگر پرچمداران سامسونگ در هر سال، جزو بهترین پرچمداران اندرویدی 2019 شناخته می‌شوند. داشتن بدنه‌ای متشکل از فلز و شیشه، استفاده از نمایشگری دارای انحنا در دو طرف و عدم وجود حاشیه زیاد اطراف صفحه نمایش بدون استفاده از ناچ، سبب شده سامسونگ Galaxy S10 و +Galaxy S10 در فهرست بهترین گوشی های سال 2019 جزو زیباترین‌ها باشند.

بسیاری از کاستی‌های گوشی های آیفون در اینجا برطرف شده است. به عنوان نمونه، علاوه بر وجود نسخه‌هایی با ظرفیت داخلی بالا، امکان استفاده از کارت حافظه جانبی وجود دارد. همچنین برخلاف آیفون‌های سال‌های اخیر، در پرچمداران سال 2019 سامسونگ همچنان از درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌شود.

گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ به دوربین‌ سه گانه مجهز شده و به همین دلیل نیاز علاقه‌مندان به عکاسی با موبایل را به طور کامل برطرف خواهند کرد. این دوربین علاوه بر امکان ثبت تصاویری باکیفیت، به قابلیت‌های متعدد همچون فیلم برداری سوپر اسلوموشن مجهز شده است.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس، استفاده از رابط کاربری اختصاصی تازه معرفی شده One UI است. در این نسخه سفارشی‌سازی شده اندروید، ویژگی‌های نرم افزاری به مراتب بیشتری در مقایسه با اندروید به کار رفته در گوشی های سایر شرکت‌ها ارائه می‌شود. با خرید یک پرچمدار سامسونگ، تا دو سال از دریافت آپدیت‌های پیاپی به همراه آپدیت سیستم عامل مطمئن خواهید بود.

از جمله قابلیت‌های منحصربه‌فرد پرچمداران تازه وارد سامسونگ باید به ویژگی Wireless PowerShare اشاره کرد. به لطف آن می‌توان سایر گجت‌های پشتیبانی‌کننده از فناوری شارژ وایرلس را به صورت بی‌سیم شارژ کرد. به این ترتیب نیاز به حمل شارژر ساعت هوشمند، ایرباد، دستبند سلامتی یا دیگر انواع گجت‌های پوشیدنی از بین می‌رود.

مزایا

  • طراحی بسیار زیبا و ظریف
  • نمایشگر Dynamic AMOLED بسیار باکیفیت
  • دوربین سه گانه باکیفیت بالا
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • پشتیبانی از جک صوتی 3.5 میلی‌متری
  • توانایی شارژ دیگر وسایل به صورت وایرلس
  • قابلیت‌های نرم افزاری منحصربه‌فرد رابط One UI

معایب

  • قیمت بالا
  • رزولوشن پایین دوربین در مقایسه با برخی رقبا
  • عملکرد نه چندان روان گوشی در استفاده روزمره
  • ظرفیت باتری پایین برای شارژ دیگر دستگاه‌ها

گوگل پیکسل 3 ایکس ال

قیمت جهانی: 900 دلار

قیمت ایران: 14 میلیون تومان

بهترین گوشی های سال 2019

استفاده از پنل پشتی شیشه‌ای به منظور فراهم شدن قابلیت شارژ وایرلس و مجهز شدن به دوربین سلفی دوگانه، به ظاهر تنها تغییرات گوگل پیکسل 3 ایکس ال در مقایسه با نسل قبلی بوده‌اند. با این حال، گوگل به وسیله تغییر دادن فرمول‌های نرم افزاری سیستم پردازش تصویر دوربین نسل جدید پیکسل، کیفیت عکس‌های ثبت شده به وسیله آن را باز هم افزایش داده است! دوربین گوشی های پیکسل از نظر کیفیت تصاویر به ثبت رسیده مخصوصا در محیط‌های تاریک، تقریبا بی‌رقیب هستند.

در بین گوشی‌سازان اندرویدی، گوگل تنها شرکتی است که همچون اپل برای طولانی مدت از محصولاتش پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل اگر به دریافت آپدیت‌های مستمر و امکان استفاده از جدیدترین سیستم عامل‌های اندروید تا چند سال آینده اهمیت زیاد می‌دهید، در فهرست بهترین گوشی های سال 2019 مناسب‌ترین گزینه برای شما گوگل پیکسل 3 ایکس ال است. گوگل از هم‌اکنون اعلام کرده تا سه سال آینده، آپدیت سیستم عامل اندروید جدید را برای پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال منتشر خواهد کرد.

از نظر توان سخت افزاری، روان بودن رابط کاربری، ویژگی‌های نرم افزاری و مخصوصا دوربین، هیچ ایرادی نمی‌توان به گوگل Pixel 3 XL گرفت. مهم‌ترین ایراد این گوشی، عدم استفاده از طراحی بدون حاشیه در آن همچون سایر پرچمداران کنونی بازار موبایل است. همچنین در بالای نمایشگر، یک بریدگی عریض و طویل وجود دارد. با این حال، در اختیار داشتن یک دوربین سلفی دوگانه باکیفیت فوق‌العاده، مرهمی بر دل کاربران آزرده خاطر به دلیل این طراحی عجیب، خواهد بود!

مزایا

  • نمایشگر OLED باکیفیت
  • عملکرد روان رابط کاربری
  • دوربین خارق‌العاده و بسیار باکیفیت
  • پشتیبانی از شارژ وایرلس
  • دریافت آپدیت نرم افزاری به صورت پیاپی
  • دریافت آپدیت سیستم عامل تا چند سال آتی

معایب

  • قیمت بسیار بالا
  • وجود حاشیه قابل توجه اطراف نمایشگر
  • وجود بریدگی عریض و دراز بالای صفحه نمایش
  • عدم قابلیت فیلم برداری 4K در نرخ 60 فریم بر ثانیه
  • عدم امکان استفاده از کلیدهای ناوبری متداول اندروید

هواوی پی 30 پرو

قیمت جهانی: 1000 دلار

قیمت ایران: هنوز وارد ایران نشده است

بهترین گوشی های سال 2019

عرضه هواوی پی 30 پرو سبب پایان یکه‌تازی گوشی های هوشمند سری Pixel هواوی در دنیای موبایل فتوگرافی شد. در حال حاضر، در فهرست بهترین گوشی های سال 2019 این پرچمدار را مجهز به بهترین دوربین موبایل عرضه شده تا امروز می‌دانند. با وجود استفاده از یک نمایشگر بزرگ او ال ای دی، مجهز شدن به تراشه 7 نانومتری اختصاصی هواوی، داشتن یک باتری بزرگ با ظرفیت 4200 میلی‌آمپر ساعت، طراحی زیبا، عملکرد روان رابط کاربری و بی‌شمار قابلیت نرم افزاری و سخت افزاری دیگر، حین بررسی هواوی P30 Pro فقط دوربین آن در کانون توجه قرار می‌گیرد!

ساختار سنسور اصلی ماژول دوربین هواوی پی 30 پرو، که قادر به ثبت تصاویر 40 مگاپیکسلی است، در مقایسه با نسل قبلی تغییر پیدا کرده و به جای ترکیب زیر پیکسل‌های قرمز – سبز – آبی (سنسورهای RGB متداول)، شاهد استفاده از زیر پیکسل‌های قرمز – زرد – آبی (RYB) هستیم. هواوی به طور ابتکاری این ساختار را پیاده‌سازی کرده و به لطف آن توانسته قابلیت جذب نور از محیط را در دوربین گوشی پرچمدارش، تا 40 درصد بهود ببخشد! مقایسه حالت عکاسی در شب دوربین هواوی پی 30 پرو با گلکسی اس 10 پلاس و گوگل پیکسل 3 نشان داد بزرگ‌ترین گوشی‌ساز چینی بسیار موفق عمل کرده و حالت عکاسی در شب دوربین پرچمدار آن از بهترین گوشی پیکسل تا امروز، پیشی گرفته است.

توان عکاسی از مناظر طبیعی به لطف وجود سنسوری از نوع اولترا واید، امکان بزرگنمایی اپتیکال بدون کاهش کیفیت تا 5 برابر به خاطر استفاده از سنسور تله فوتو از نوع پریسکوپی و افزایش باورنکردنی توان عکاسی پرتره به لطف وجود سنسور ToF، از هواوی پی 30 پرو یک دوربین موبایل تمام عیار ساخته‌اند. برای پی بردن به چگونگی دست یافتن به این همه قابلیت در دوربین یک گوشی هوشمند، مطلب بررسی تخصصی دوربین هواوی P30 Pro را از دست ندهید.

مزایا

  • طراحی شیک بدنه
  • قابلیت زوم 10 برابری هیبریدی بدون کاهش کیفیت
  • توان خارق‌العاده عکاسی در محیط‌های تاریک
  • قابلیت ثبت تصاویر 40 مگاپیکسلی
  • امکان گرفتن عکس‌های پرتره بسیار حرفه‌ای
  • قابلیت فیلم برداری سوپر اسلوموشن
  • توان سخت افزاری و پردازشی بالا
  • باتری دارای ظرفیت و عمر بالا
  • پشتیبانی از فناوری شارژ بسیار سریع
  • قابلیت شارژ کردن وایرلس دیگر گجت‌ها

معایب

  • قیمت بسیار بالا
  • عدم وجود قابلیت‌های نرم افزاری رقابتی در رابط EMUI هواوی
  • عدم توانایی فیلم برداری 4K در نرخ 60 فریم بر ثانیه
  • برآمدگی قابل توجه ماژول دوربین اصلی

بهترین محصولات بالارده سال 2019

قیمت این دسته از بهترین گوشی های سال 2019 بین 600 الی 800 دلار است. گوشی های قرار گرفته در این دسته‌بندی، اغلب توان سخت افزاری یکسانی با بهترین پرچمداران بازار دارند، اما فقدان برخی قابلیت‌ها در آن‌ها، به کاهش قیمتشان کمک کرده است.

اپل آیفون ایکس آر

قیمت جهانی: 750 دلار

قیمت ایران: 11 میلیون و 500 هزار تومان

بهترین گوشی های سال 2019

اپل آیفون ایکس آر را به عنوان گوشی اقتصادی خود در سال 2018 معرفی کرد. البته، واژه اقتصادی را باید در دیکشنری اپل معنی کرد، به همین دلیل قیمت بسیار بالایی، در حد پرچمداران برخی گوشی‌سازان، دارد. برای دسته‌بندی گوشی های هوشمند، معمولا بر اساس تراشه به کار رفته در آن‌ها اقدام می‌کنیم. از آنجایی که تراشه آیفون ایکس آر با چیپست به کار رفته در آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس تفاوتی ندارد، همچنان می‌توان آن را یک گوشی بالارده، بسیار قدرتمند و جزو بهترین گوشی های سال 2019 دانست.

ارزان‌تر بودن اپل iPhone Xr به معنی کوچک، زشت و ضعیف بودن آن نیست! نمایشگر ال سی دی آیفون ایکس آر (در مقایسه با نمایشگر او ال ای دی آیفون ایکس اس) ابعاد بزرگتری دارد (6.1 اینچ در برابر 5.8 اینچ). همچنین طراحی بدون حاشیه آن نیز در حد دو گوشی‌ آیفون 2018 دیگر بوده و به همان اندازه خوش دست است.

در آیفون ایکس آر خبری از ماژول دوربین دوگانه پرچمداران 2018 اپل نیست، اما تک سنسور دوربین پشتی آن، دقیقا همان سنسور رنگی به کار رفته در آیفون ایکس و آیفون ایکس اس است. به همین دلیل، با وجود عدم توانایی عکاسی پرتره همانند دو مدل دیگر و همچنین عدم قابلیت بزرگنمایی 2 برابری اپتیکال، تصاویر به ثبت رسیده توسط آن کیفیت یکسانی دارند.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فرد آیفون ایکس آر، عرضه شدن در رنگ‌های بدنه متفاوت است، هر چند این بدنه همچون دو گوشی پرچمدار آی او اس دیگر، از جنس شیشه و فلز نیست. کاربرانی که به دوام باتری اهمیت زیادی می‌دهند، آیفون Xr را به آیفون Xs و آیفون Xs Max ترجیح خواهند داد. با خرید این گوشی به ازای پرداخت 250 دلار کمتر در مقایسه با پرچمدار گران قیمت اپل، به تمام قابلیت‌های نرم افزاری پلتفرم آی او اس شامل میلیون‌ها بازی و اپلیکیشن آن دسترسی خواهید داشت.

مزایا

  • عملکرد سخت افزاری بالا در دسته‌بندی خود
  • عرضه در گزینه‌های رنگ متنوع
  • مجهز شدن به دوربین باکیفیت
  • توانایی و کیفیت بالای دوربین در بخش فیلم برداری
  • مجهز شدن به سیستم تشخیص چهره پیشرفته فیس آیدی
  • دریافت آپدیت نرم افزاری به صورت پیاپی
  • دسترسی به میلیون‌ها اپلیکیشن و بازی پلتفرم iOS
  • دوام باتری بالا

معایب

  • وجود حاشیه‌های بیشتر اطراف نمایشگر در مقایسه با آیفون Xs
  • وجود بریدگی عریض بالای صفحه نمایش
  • عدم تجهیز به دوربین اصلی دوگانه
  • عدم برابری کیفیت نمایشگر LCD آن با نمایشگر OLED آیفون Xs
  • عدم وجود شارژر سریع در جعبه گوشی
  • سرعت شارژ پایین

گوگل پیکسل 3

قیمت جهانی: 800 دلار

قیمت ایران: 12 میلیون و 500 هزار تومان

بهترین گوشی های سال 2019

مدل کوچکتر سری Pixel 3 نیز جزو بهترین گوشی های سال 2019 بوده و ارزش خرید بالایی دارد. همانند سا‌ل‌های گذشته، استفاده از نمایشگری کوچکتر با رزولوشن پایین، تنها تفاوت دو گوشی سری پیکسل به شمار می‌رود. از نظر ظاهری، گوگل پیکسل 3 به لطف داشتن بدنه‌ای فشرده‌تر و مخصوصا به خاطر عدم استفاده از ناچ غیر قابل تحمل مدل XL، در وضعیت به مراتب بهتری قرار دارد.

تنها تفات نمایشگر pOLED دو گوشی، رزولوشن است (کیو اچ‌دی پلاس در برابر فول اچ‌دی پلاس) و از نظر کیفیت، شفافیت و دقت در تشخیص رنگ‌ها، در وضعیت برابری قرار دارند. به جز این مورد، سایر قابلیت‌های گوگل پیکسل 3 ایکس ال همچون دوربین بسیار باکیفیت با توانایی عکاسی در شب بالا (حالت Night Sight)، عملکرد روان رابط کاربری، سخت افزار قدرتمند و سایر قابلیت‌های نرم افزاری اندروید را عینا در گوگل پیکسل 3 نیز در اختیار خواهید داشت.

طبق وعده گوگل، پیکسل 3 تا سه سال آینده به‌روزرسانی سیستم عامل را دریافت خواهد کرد. برای علاقه‌مندان به گوشی هوشمندی مجهز به دوربینی بسیار باکیفیت از بین بهترین گوشی های سال 2019 ، به سختی گزینه‌ای در حد گوگل پیکسل 3، پیکسل 3 ایکس ال و هواوی پی 30 پرو پیدا خواهد شد.

مزایا

  • نمایشگر OLED باکیفیت
  • عملکرد روان رابط کاربری
  • دوربین بسیار باکیفیت
  • پشتیبانی از شارژ وایرلس
  • دریافت آپدیت نرم افزاری به صورت پیاپی
  • دریافت آپدیت سیستم عامل تا چند سال آتی

معایب

  • قیمت بسیار بالا
  • وجود حاشیه قابل توجه اطراف نمایشگر
  • عدم قابلیت فیلم برداری 4K در نرخ 60 فریم بر ثانیه
  • عدم امکان استفاده از کلیدهای ناوبری متداول اندروید

سامسونگ گلکسی نوت 9

قیمت جهانی: 700 دلار

قیمت ایران: 8 میلیون و 500 هزار تومان

بهترین گوشی های سال 2019

یکی دیگر از بهترین گوشی های سال 2019 که پیشتر جزو هزار دلاری‌ها بود، اکنون با قیمتی بسیار کمتر در دسترس قرار دارد! همانند سایر محصولات سری Note، سازنده در سامسونگ گلکسی نوت 9 نیز هر آن چه در چنته داشته به کار برده است. نمایشگر Super AMOLED دارای اندازه 6.4 اینچی این گوشی بی‌نظیر بوده و کار کردن به وسیله قلم منحصربه‌فرد SPen با آن بسیار لذت‌بخش است.

وجود قابلیت‌های نرم افزاری منحصربه‌فرد بی‌شمار، دوربین دوگانه باکیفیت، باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی و طراحی زیبای بدنه، با در نظر گرفتن کاهش قیمتی که در حال حاضر بعد از رونمایی گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 گریبانگیر آن شده است، از گلکسی نوت 9 به عنوان یکی دیگر از بهترین گوشی های سال 2019 محصولی بسیار ارزشمند می‌سازند.

مزایا

  • نمایشگر Super AMOLED بزرگ و بسیار باکیفیت
  • ظرفیت و دوام باتری بالا
  • دوربین دوگانه باکیفیت با قابلیت‌های زیاد
  • پشتیبانی از قلم خاص سامسونگ SPen
  • وجود قابلیت‌های نرم افزاری متعدد و منحصربه‌فرد
  • امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی با کارت جانبی

معایب

  • ابعاد تقریبا بزرگ بدنه
  • عدم دریافت آپدیت سیستم عامل از دو سال آینده
  • عملکرد نه چندان روان رابط کاربری در استفاده روزمره

سامسونگ گلکسی اس 10 ای

قیمت جهانی: 750 دلار

قیمت ایران: 10 میلیون و 500 هزار تومان

بهترین گوشی های سال 2019

با در نظر گرفتن روال همیشگی دسته‌بندی گوشی های هوشمند، سامسونگ گلکسی اس 10 ای نیز یک پرچمدار تلقی می‌شود. این گوشی با وجود داشتن دوربین اصلی دوگانه و همچنین مجهز شدن به نمایشگری با ابعاد و رزولوشن پایین‌تر، به همان تراشه گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس مجهز شده و جزو بهترین گوشی های سال 2019 شناخته می‌شود. وجود مقدار برابری حافظه رم، سبب می‌شود هر سه گوشی خانواده Galaxy S10 با وجود تفاوت در ظاهر و دوربین، توان پردازشی یکسانی داشته باشند.

ماژول دوربین سامسونگ Galaxy S10e فاقد سنسور تله فوتو برای زوم اپتیکال است، اما به لطف وجود سنسور اولترا واید، امکان عکاسی از مناظر طبیعی و دارای چشم‌انداز وسیع با استفاده از آن همچنان وجود دارد. برای کاربرانی که به وضوح تصویر (نه چندان قابل درک) و همچنین اندازه پایین‌تر صفحه نمایش اهمیت نداده و تشنه عکاسی با موبایل نیستند، خرید گلکسی اس 10 ای به جای گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس، اقدام بسیار عاقلانه‌تری است، چرا که این گوشی سایر قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری منحصربه‌فرد دو مدل بالاتر همچون امکان شارژ وایرلس دیگر وسایل (Wireless PowerShare) را در اختیارشان قرار می‌دهد.

مزایا

  • نمایشگر Dynamic AMOLED باکیفیت
  • استفاده از تراشه و حافظه یکسان در مقایسه با دیگر پرچمداران بازار
  • مجهز شدن به دوربین دوگانه باکیفیت
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • پشتیبانی از درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری

معایب

  • حدف سنسور تله فوتو از ماژول دوربین اصلی
  • رزولوشن و ابعاد پایین‌تر نمایشگر در مقایسه با گلکسی S10

ال جی جی 8 تینکیو

قیمت جهانی: 800 دلار

قیمت ایران: ناموجود در بازار ایران

بهترین گوشی های سال 2019

ال جی جی 8 تینکیو از نظر سخت افزار و مشخصات فنی، چیزی از سایر پرچمداران بازار کم ندارد. با این حال، عدم وجود دوربین سه گانه روی آن با در نظر گرفتن ساختار دوربین سایر پرچمداران عرضه شده تا اینجا در سال 2019، سبب می‌شود برای کاربران علاقه‌مند به عکاسی با موبایل چندان جذاب نباشد. البته یک نسخه مجهز به دوربین سه گانه نیز برای ال جی G8 وجود دارد، اما تنها منحصر به بازارهای کشور کره جنوبی خواهد بود.

با این حال ال جی جی 8 به قابلیت‌های نوین و متفاوتی مجهز شده که آن را برای کاربران جذاب می‌کنند. به عنوان نمونه می‌توان به توانایی صدور دستور به وسیله ژست‌های حرکتی بدون نیاز به لمس نمایشگر، اشاره کرد. همچنین سرعت، دقت و قابلیت اطمینان سیستم تشخیص چهره آن نیز به لطف استفاده از یک سنسور ToF در کنار سنسور اصلی دوربین سلفی، به شدت افزایش پیدا کرده است. استفاده از این سنسور، سبب افزوده شدن قابلیت‌های منحصربه‌فردی به پرچمدار تازه وارد ال جی شده است. در مطلب بررسی اولیه ال جی جی 8 تینکیو تمامی امکانات این گوشی را ارزیابی کردیم.

یکی از ویژگی‌های ظاهری ال جی جی 8 به عنوان یکی دیگر از بهترین گوشی های سال 2019 نبود هر گونه برآمدگی روی پنل پشتی است. ساختار و نوع سنسورها و لنزهای دوربین آن تفاوت چندانی با نسل قبلی نداشته است، اما این مرتبه، اجزای دوربین تماما داخل بدنه به کار رفته‌اند تا با بدنه‌ای کاملا مسطح رو به رو باشیم.

مزایا

  • طراحی شیک و ظاهر جذاب
  • سیستم تشخیص چهره دقیق و سریع
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • پشتیبانی از درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری
  • پشتیبانی از شارژ وایرلس

معایب

  • رابط کاربری نه چندان دل‌چسب ال جی
  • قیمت نسبتا بالا
  • پایین بودن ظرفیت باتری در مقایسه با حد متوسط

ریزر فون 2

قیمت جهانی: 800 دلار

قیمت ایران: ناموجود در بازار ایران

بهترین گوشی های سال 2019

در گوشی ریزر فون 2 بسیاری از کاستی‌های اولین نسل گوشی گیمینگ شرکت ریزر برطرف شده است، به همین دلیل دیگر تنها یک گوشی مخصوص کاربران طرفدار موبایل گیم نیست. ریزر فون 2 به لطف مجهز شدن به نمایشگری با شفافیت و حداکثر میزان روشنایی بالا و همچنین استفاده از دوربینی باکیفیت، تبدیل به یکی از بهترین گوشی های سال 2019 شده است.

برای یک گوشی گیمینگ، هیچ سخت افزاری به اندازه نمایشگر آن دارای اهمیت نیست! ریزر با در نظر گرفتن اپلیکیشن‌ها و بازی‌های کنونی موجود در گوگل پلی، برخلاف سایر گوشی‌سازان، از نسبت ابعاد تصویر متداول 16:9 در صفحه نمایش گوشی گیمینگش استفاده کرده است. داشتن نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی را باید منحصربه‌فردترین ویژگی نمایشگر ریزر فون 2 دانست. استفاده از یک سیستم خنک‌کنندگی متفاوت در گوشی سبب می‌شود پیش از داغ کردن گوشی، کاربر از اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین خسته شود!

ریزر فون 2 نه صرفا برای دوست‌داران موبایل گیم، بلکه برای طرفداران مالتی مدیا گوشی هوشمندی ایده‌آل است. در این مدل، از اسپیکرهایی با حجم و کیفیت صدای بسیار بالا استفاده شده است، به طوری که تفاوت در حجم صدای پخش شده از اسپیکرهای آن در مقایسه با دیگر گوشی های هوشمند بازار را به خوبی احساس خواهید کرد.

طراحی پنل جلویی ریزر Phone 2 با در نظر گرفتن سبک طراحی بدون حاشیه محصولات بالارده و حتی میان‌رده کنونی قابل تعریف نیست، اما حداقل، به لطف استفاده از پنل پشتی شیشه‌ای، علاوه بر فراهم کردن قابلیت شارژ وایرلس، حس در اختیار داشتن یک گوشی شکیل را به کاربر القا می‌کند. لوگوی براق ریزر نیز روی پنل پشتی به خوبی می‌درخشد. از آن جایی که اغلب گوشی های گیمینگ، از بهترین مشخصات فنی ممکن بهره می‌برند، اغلب آن‌ها جزو بهترین گوشی های سال 2019 شناخته می‌شوند. البته کاستی‌های آن‌ها در برخی بخش‌ها همچون عدم تجهیز به دوربین‌هایی توانمند سبب می‌شود همه کاربران به خریدشان علاقه‌مند نباشند.

مزایا

  • طراحی شکیل
  • لوگوی خاص و براق پنل پشتی
  • نمایشگر دارای روشنایی بالا
  • اسپیکرهای دارای حجم صدای بسیار بالا
  • پرچمدار مجهز به 8 گیگابایت رم
  • باتری دارای ظرفیت بالا
  • پشتیبانی از شارژ وایرلس
  • مجهز شدن به دوربین دوگانه

معایب

  • وجود حاشیه قابل توجه اطراف نمایشگر
  • داشتن بدنه‌ای سنگین و تقریبا ضخیم
  • عدم توانایی دوربین گوشی برای رقابت با سایر بهترین گوشی های سال 2019

اچ تی سی یو 12 پلاس

قیمت جهانی: 650 دلار

قیمت ایران: 10 میلیون تومان

بهترین گوشی های سال 2019

اچ تی سی یو 12 پلاس جزو پرچمداران سال 2018 بوده و به همین دلیل از تراشه اسنپدراگون 845 قدرت گرفته است. با این حال، همچنان جزو بهترین گوشی های سال 2019 شناخته می‌شود. اچ تی سی یو 12 پلاس فاقد طراحی لبه به لبه و بدون حاشیه بهترین پرچمداران بازار است، اما هنوز یکی از زیبا‌ترین و شیک‌ترین گوشی های بازار به شمار می‌رود.

رابط کاربری Sense اچ تی سی از پنج سال پیش تغییری به خود ندیده است، اما هنوز توجه دیوانگان اندروید را جلب می‌کند. روان بودن این رابط کاربری در مقایسه با رابط کاربری سفارشی‌سازی شده سایر گوشی‌سازان اندرویدی، سبب شده اچ تی سی یو 12 پلاس یکی از سریع‌ترین گوشی های هوشمند بازار حین استفاده روزمره باشد.

منحصربه‌فردترین قابلیت اچ تی سی U12 Plus، قابلیت صدور فرمان به گوشی به وسیله لمس دو طرف بدنه است. در واقع اچ تی سی، روشی متفاوت را برای تعامل کاربر با گوشی ابداع کرده است. به این ترتیب می‌توان حین روشن یا خاموش بودن صفحه نمایش، تنها از طریق فشردن بدنه دستگاه، دستیار صوتی را فراخوانی یا اپلیکیشن دوربین را اجرا کرد.

مزایا

  • طراحی زیبا و جذاب بدنه
  • عملکرد پردازشی بالا
  • رابط کاربری روان
  • دوربین دارای کیفیت بالا با توانایی عکاسی پرتره قوی
  • حجم و کیفیت بالای صدای اسپیکرهای BoomSound
  • بدنه حساس به فشار برای دریافت میانبرهای کاربر

معایب

  • کهنه شدن ظاهر و قابلیت‌های رابط کاربری Sense
  • عدم پشتیبانی از شارژ وایرلس

بهترین گوشی های ارزشمند در برابر قیمت

برخی از بهترین گوشی های سال 2019 که در این دسته‌بندی قرار گرفته‌اند، به عنوان قاتل پرچمدار شناخته می‌شوند. آن‌ها با وجود داشتن مشخصات فنی یکسان در مقایسه با پرچمداران سایر شرکت‌ها، بین 300 الی 400 دلار ارزانتر فروخته می‌شوند.

وان پلاس 6 تی

قیمت جهانی: 550 دلار

قیمت ایران: 7 میلیون تومان

بهترین گوشی های سال 2019

نه تنها وان پلاس 6 تی، بلکه همه محصولات شرکت وان پلاس را به عنوان قاتلان پرچمداران می‌شناسند! وان پلاس 6 تی جدیدترین گوشی این شرکت چینی بوده و با وجود مجهز شدن به اسنپدراگون 845 در کنار 8 گیگابایت رم همچون سایر پرچمداران 2018، با قیمتی بسیار پایین‌تر به فروش می‌رسد. نکته جالب اینجاست که وان پلاس 6 تی توانسته در برخی بنچمارک‌ها، در مقایسه با برخی از بهترین گوشی های سال 2019 امتیازهای بهتری به دست بیاورد!

مجهز شدن به نمایشگر AMOLED باکیفیت و دارای رزولوشن فول اچ‌دی، داشتن توان پردازشی بسیار بالا، پشتیبانی از سیستم شارژ سریع اختصاصی وان پلاس در کنار یک باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی، بهره بردن از طراحی زیبا به همراه ناچ واتردراپ و همچنین استفاده از اندروید خام همچون گوشی های سری Pixel شرکت گوگل سبب شده وان پلاس 6 تی یکی از بهترین گوشی های سال 2019 باشد.

از نظر مشخصات فنی و توان پردازشی، تفاوت زیادی بین وان پلاس 6 و وان پلاس 6 تی وجود ندارد. مهم‌ترین تغییر مدل جدید‌تر را باید مجهز شدن به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر دانست.

مزایا

  • ارزش بسیار بالا در برابر قیمت
  • عملکرد سخت افزاری فوق‌العاده سریع
  • ظرفیت و دوام باتری بالا
  • سرعت شارژ مجدد بالا

معایب

  • سرعت پایین اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر گوشی
  • توانایی پایین عکاسی در شب در مقایسه با سایر پرچمداران
  • عدم پشتیبانی از شارژ وایرلس
  • عدم پشتیبانی از استانداردهای محافظتی برای جلوگیری از نفوذ آب و گرد و غبار

اپل آیفون 7

قیمت جهانی: 450 دلار

قیمت ایران: 5 میلیون تومان

بهترین گوشی های سال 2019

اپل آیفون 7 را باید اقتصادی‌ترین گوشی هوشمند آی او اسی موجود در بازار دانست. گوشی ارزان قیمت آیفون اس ای، فاقد برخی قابلیت‌های آیفون 7 همچون دوربین باکیفیت آن است. همچنین اگرچه می‌توان مدل‌های قبل از این گوشی همچون آیفون 6 اس را نیز با قیمت‌های پایین‌تری خریداری کرد، اما آن‌ها فاقد تراشه قدرتمند iPhone 7 بوده و رفته رفته از گردونه رقابت خارج می‌شوند، به طوری که احتمال عدم انتشار آپدیت سیستم عامل برای آن‌ها از همین امسال، وجود دارد.

خرید آیفون 7 بیشتر به کاربرانی که در پی دسترسی به دنیای بی‌انتهای آی او اس هستند، پیشنهاد می‌شود. آیفون 7 به لطف استفاده از سخت افزاری قدرتمند می‌تواند به خوبی تمامی اپلیکیشن‌ها و باز‌ی‌های آی او اسی را اجرا کند. برخلاف دنیای اندروید، تعداد گوشی های هوشمند مجهز شده به iOS انگشت‌شمار است، به همین دلیل هنوز آن را به عنوان یکی از بهترین گوشی های سال 2019 می‌شناسند.

این گوشی متعلق به سال 2016، فاقد طراحی بدون حاشیه و زیبای محصولات امروزی بوده و در کناره‌ها و مخصوصا بالا و پایین نمایشگر آن، حاشیه‌های بسیار زیادی وجود دارد. همچنین برخلاف آیفون‌های جدیدتر، فاقد سیستم تشخیص چهره پیشرفته است و به خاطر نداشتن دوربین چندگانه، قادر به ثبت تصاویر پرتره نیست! به همین دلیل تنها نقطه قوت آن در مقایسه با سایر بهترین گوشی های سال 2019 معرفی شده تا اینجا را می‌توان فراهم کردن امکان دسترسی به دنیای بی‌کران آی او اس دانست.

مزایا

  • قیمت قابل قبول
  • سرعت بالای اسکنر اثر انگشت
  • دوام باتری خوب
  • دوربین باکیفیت

معایب

  • طراحی بدنه قدیمی
  • عدم پشتیبانی از استانداردهای مقاومتی
  • عدم وجود ماژول دوربین چندگانه
  • عدم پشتیبانی از OIS در دوربین برای فیلم برداری حرفه‌ای

هواوی آنر ویو 20

قیمت جهانی: 550 دلار

قیمت ایران: 6 میلیون و پانصد هزار تومان

بهترین گوشی های سال 2019

آنر، برند زیر شاخه هواوی، تولیدکننده گوشی های هوشمند جوان‌پسند است. محصولات این برند علاوه بر داشتن ظاهری شیک و جذاب، اغلب قیمت‌های پایینی دارند. تعداد قابل توجهی از بهترین گوشی های سال 2019 از دست‌بندی ارزشمند در برابر قیمت، جزو محصولات برند Honor هواوی محسوب می‌شوند. هواوی آنر ویو 20 را باید بهترین گوشی هوشمند کنونی این برند دانست.

مغز متفکر هواوی آنر ویو 20، تراشه 7 نانومتری کایرین 980 است، همان چیپستی که هواوی پی 30 پرو و میت 20 پرو از آن قدرت می‌گیرند. با این حال، قیمت بسیار کمتری در مقایسه با آن‌ها دارد. مجهز شدن به نمایشگری 6.4 اینچی با حفره روی نمایشگر سبب می‌شود سخت‌پسندترین کاربران نیز به خرید آن مجاب شوند. البته این صفحه نمایش از نوع ال سی دی است، در حالی که در اغلب بهترین گوشی های سال 2019 شاهد استفاده از نمایشگری او ال ال دی هستیم. با این حال، در نظر گرفتن قیمت گوشی سبب می‌شود به این صفحه نمایش البته بسیار باکیفیت نیز قانع باشیم.

بهره بردن از دوربینی با وضوح تصویر 48 مگاپیکسل و مجهز به قابلیت‌های متعدد و استفاده از یک باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی، دو قابلیت چشم‌گیر دیگر آنر ویو 20 به شمار می‌روند.

مزایا

  • طراحی V شکل و زیبای پنل پشتی
  • مجهز شدن به تراشه 7 نانومتری قدرتمند کایرین 980
  • مجهز شدن به باتری دارای ظرفیت و دوام بالا
  • رزولوشن 48 مگاپیکسلی سنسور اصلی دوربین

معایب

  • عدم استفاده از نمایشگر AMOLED

شیائومی می 9

قیمت جهانی: 450 دلار

قیمت ایران: 7 میلیون تومان

بهترین گوشی های سال 2019

شیائومی می 9 را باید ارزان قیمت‌ترین گوشی مجهز به تراشه 7 نانومتری اسنپدراگون 855 دانست. در واقع در بین بهترین گوشی های سال 2019 این اقتصادی‌ترین گوشی هوشمندی است که از قدرتمندترین تراشه شرکت کوالکام قدرت گرفته است. وجود اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر در شیائومی می 9 سبب می‌شود ارزش خرید در برابر قیمت آن شدیدا افزایش پیدا کند!

پس در فهرست قاتلان پرچمدار کنونی، شیائومی می 9 را باید خونخوارترین محصول دانست! این گوشی از نظر طراحی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و اطراف نمایشگر 6.4 اینچی آن، حاشیه‌های بسیار کمی دیده می‌شود. امکان ثبت تصاویر 48 مگاپیکسلی با استفاده از دوربین سه گانه شیائومی می 9 را باید یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده آن دانست.

مزایا

  • قیمت بسیار مناسب
  • طراحی زیبای بدنه
  • مجهز شدن به دوربین سه گانه با حداکثر رزولوشن 48 مگاپیکسل
  • عملکرد سخت افزاری بسیار مناسب

معایب

  • عملکرد نه چندان سریع اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر
  • عدم پشتیبانی از استانداردهای مقاومتی
  • عدم وجود سیستم امنیتی تشخیص چهره
  • دوام باتری متوسط

شیائومی پوکوفون اف 1

قیمت جهانی: 350 دلار

قیمت ایران: 4 میلیون و 500 هزار تومان

بهترین گوشی های سال 2019

شیائومی پوکوفون اف 1 یکی دیگر از قاتلان پرچمدار این گوشی‌ساز چینی است. Poco، برند جدید شیائومی محسوب می‌شود. حال گوشی F1 را باید اولین محصول آن دانست که به وسیله ارائه قابلیت‌های سخت افزاری بسیار چشم‌نوازی در برابر قیمتی کم، نگاه‌ها را به خود خیره کرده است. قدرت گرفتن از تراشه اسنپدراگون 845 سبب می‌شود شیائومی پوکوفون اف 1 یکی از بهترین گوشی های سال 2019 باشد.

باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی گوشی به کاربر تضمین می‌دهد با هر میزان استفاده، برای بیشتر از یک روز نیازی به شارژر دیواری یا پاوربانک نخواهد داشت. البته کیفیت نمایشگر ال سی دی آن به اندازه صفحه نمایش او ال ای دی سایر بهترین گوشی های سال 2019 نیست، اما با در نظر گرفتن قیمت گوشی، به راحتی از این کاستی‌ها چشم‌پوشی می‌کنیم.

مزایا

  • ارزش خرید بسیار بالا در برابر قیمت
  • مجهز شدن به تراشه اسنپدراگون 845
  • داشتن باتری دارای ظرفیت و دوام بالا
  • مجهز شدن به 8 گیگابایت رم

معایب

  • بدنه پلاستیکی گوشی
  • چشم‌نواز نبودن سبک طراحی و ظاهر گوشی
  • کیفیت پایین نمایشگر در مقایسه با دیگر پرچمداران همرده
  • ناشناخته بودن برند گوشی برای اغلب کاربران

مجددا یادآوری می‌کنیم با معرفی هر گوشی هوشمند جدید در یکی از دسته‌بندی‌های این مطلب، فهرست بهترین گوشی های سال 2019 را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

19 دیدگاه

  1. سلام متاسفانه چرا گوشی ویوو نکس 3 5G نیست دوستانی که تخصص دارید برید ببینید این گوشی از این گوشی کم نداره که بیشتر هم داره دوربین 64، 5جی ، استپ 855 پلاس ، دوربین پاپ آپ 20 ، و خیلی چیزای دیگه حتمن بررسی کنید و ببینید فناوری کدوم بیشتره

  2. اقا بنظرتون من p30 pro بگیرم یا not 10 plus

    • از نظر دوربین و عمر باتری هواوی بهتره ولی خوب نوت ده سامسونگ به روز تره کلا من که امتیاز بندی کردم هواوی۵۷ امتیازو سامسونگ ۵۴امتیاز آورد زیاد فرق ندارن ولی اگه قیمت مهمه هواوی هینجوری داره پایین میاد و یه اشکالش امکان تحریمش زیاده

  3. به نظرمن تودوره الان بهتره باتوجه به نیازایه خودت انتخاب واقدام به خرید کنی ….چون این طور که من میبینم باتوجه به نظر مردم نمیتونی گوشی ای که مناسب باشه روپیدا کنی (البته همه ی مردم نه)اما الان بعضیا متعصبانه رفتارمیکنن چون به شخصه حالا به هردلیلی طرفدار یه نوع برندهستند حاضرنیستند منطقی وبه دور ازطرفداری کردن از برندی نظرشونو اعلام کنن چون واقع بینانه بخوایم به این موضوع نگاه کنیم همه گوشیا حتی اپل هم دارای نقاط منفی ومثبت هستند پس متعصب نباشید وبه خودتون اجازه ی دیدن ویژگی های منفی برندی که اینقد طرفداری می کنید روبدید ….تابتونید نظرتون روبی طرفانه اعلام کنین

  4. گوشی وان پلاس ۷ پرو اصلا مقایسه نشده. تا اونجایی که من خوندم لااقل بین ۵ تا باید باشه

  5. فقط هوآوی p30 pro بهترین گوشیه ساله هم به خاطر بهترین دوربین و هم به خاطر طراحی و بهترین باطری و شارژر و پردازنده 7نانومتری اگه شک دارین فیلمای مقایسش با سایر پر چمدار آن رو ببینید

  6. A9 2018 چه مشکلی داشت چرا نیاوردینش؟!!! 🤔

  7. سلام در مورد گوشی پوکوفون من چندتا مشکل نظیر وای فای . هات اسپاد و حاشیه های دور نمایشگر شنیدم واقعیت داره؟

  8. خرید سامسونگ با این قیمتها در ایران عقلانی نیست.

  9. سونی خار داره لابد اسمی ازش نمیاد

  10. اچ تی سی یو 12 پلاس …
    تاریخ ساخت و کیفیت ساخت و قیمت و خصوصا معایب همه موارد رو با هم مقایسه کنید… مقایسه کنید …
    با وجود گذشت زمان همچنان جزو بهترین هاست
    اینم لینک مرجع همین متن :

    https://www.phonearena.com/news/Best-top-smartphones-2019_id64576

    • کامنتتو ریپلای کردم چون دیدم زیادی منفی خوردی.
      داداش اینا هیچی سرشون نمیشه بجز بازارگرمی.
      کیفیت براشون هیچ معنایی نداره.
      به قول صادق هدایت:
      مردم ما چند دهه‌ست دارن همون فریبارو میخورن و هم خودشونو باهوش‌ترین مردم دنیا میدونن… .

  11. همینطور که دیدین اپل تو همه رده ها اول بود
    وقار کیفیت اصالت

  12. پس کو نوکیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    متعصبا…..