اپلیکیشن جیمیل

ارسال زمان بندی شده ایمیل و تایپ هوشمند؛ تازه‌ترین امکانات Gmail

در روزهای اخیر، معرفی محصولات عجیبی به گوگل نسبت داده شد که البته اکثر آن‌ها، دروغ اول آوریل بودند. اما اخبار موثقی درباره امکانات تازه‌ی Gmail بیرون آمده است؛ ارسال زمان بندی شده ایمیل و فراگیر شدن قابلیت Smart Compose جیمیل که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

با قابلیت جدیدی که در حال ورود به اپلیکیشن Gmail است، ارسال زمان بندی شده ایمیل امکان‌پذیر خواهد شد. پس از دسترسی به این قابلیت، یک فلش را در کنار دکمه ارسال (send) مشاهده خواهید کرد که امکان انتخاب گزینه Schedule send را به شما می‌دهد. سپس می‌توانید تاریخ و ساعت دلخواه را برای ارسال زمان بندی شده ایمیل خود تعیین کنید.

به این ترتیب هنگام خارج شدن از محیط کار، مسافرت یا تعطیلات؛ مطمئن خواهید بود که ایمیل مورد نظرتان در زمان مقرر به گیرنده می‌رسد. البته مادامی که زمان ارسال ایمیل فرا نرسیده باشد، می‌توانید از آپشن کنسل هم برای فرستاده نشدن آن استفاده کنید. با توجه به اینکه قابلیت چندان پیچیده‌ای نیست، عجیب است که گوگل زودتر آن را در دسترس کاربران قرار نداد.

ارسال زمان بندی شده ایمیل

ظاهرا گوگل به طور رسمی، قابلیت Smart Compose جیمیل را نیز برای تمام دستگاه‌های اندرویدی فعال کرده و پشتیبانی iOS هم در راه است. قابلیتی که پیش‌تر با یک به‌روزرسانی، وارد برخی دستگاه‌ها شده بود؛ ولی حالا در دسترس کاربران بیشتری قرار دارد.

نگارش هوشمند یا Smart Compose از طریق پیشنهاد دادن عباراتی برای تکمیل خودکار جملات، به کاربران کمک خواهد کرد که سریع‌تر تایپ کنند. این قابلیت از هوش مصنوعی گوگل استفاده می‌کند و ارائه پیشنهاد را نه تنها بر اساس محتوای کلی ایمیل، بلکه با توجه به سبک نوشتاری کاربر هم انجام می‌دهد. بنابراین برای افرادی که عبارات مشخصی را در ایمیل‌های‌شان می‌آورند، خیلی طول نخواهد کشید تا با کلمات پیشنهادی مرتبط، مواجه شوند.

جیمیل با امکانات تازه‌ی خود، در حال ساده‌تر‌ کردن انجام امور است. چه بسا روزی فرا برسد که پاسخ‌گویی به تمام ایمیل ها را نیز، خود برعهده بگیرد و کاربران را از شر این کار خلاص کند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه