پرفروش ترین کتاب جهان

هر آنچه که باید از پرفروش ترین کتاب جهان بدانید

کتاب داستان دو شهر به عنوان پرفروش ترین کتاب جهان معرفی شد. این کتاب که اثر معروف چارلز دیکنز است، توانست با فروش 200 میلیون نسخه‌ای در صدر لیست پرفروش ترین کتاب های دنیا قرار بگیرد.

در حال حاضر بسیاری از افراد بر این باورند که کتاب انجیل به عنوان پرفروش ترین کتاب جهان محسوب می‌شود، اما این کتاب مقدس در لیست پرفروش ترین کتاب‌های جهان قرار ندارد؛ چراکه انجیل به صورت رایگان به افراد اهدا شده و همانند سایر کتاب‌ها فروخته نمی‌شود. اخیرا لیستی از پر فروش ترین کتاب های جهان منتشر شد که کتاب داستان دو شهر چارلز دیکنز با فروش 200 میلیون نسخه‌ای توانست در صدر این لیست قرار بگیرد.

جزئیاتی از پرفروش ترین کتاب جهان

چارلز دیکنز در زمان نوشتن کتاب داستان دو شهر نیز یکی از محبوب‌ترین و برجسته‌ترین نویسندگان جهان محسوب می‌شد. در این کتاب کلاسیک شاهد ترکیبی حرفه‌ای از تعلیق، طنز، توصیف‌های معنادار، شخصیت‌های ترسناک و اتفاق‌های عاشقانه هستیم که چنین ترکیبی باعث شده است تا بتواند به شکل مناسبی وضعیت جامعه آن زمان فرانسه را برای خواننده تشریح کند. همچنین این کتاب اتفاق‌های اجتماعی و سیاسی دو شهر پاریس و لندن را قبل از انقلاب فرانسه در نیمه دوم قرن 18 میلادی برای مخاطب بازگو می‌کند. گفتنی است کتاب داستان دو شهر برای نخستین بار در سه جلد و در اواسط قرن 19 میلادی به بازار عرضه شد.

سایر کتاب‌های پرفروش جهان

جایگاه دوم پرفروش ترین کتاب های جهان به کتاب ارباب حلقه‌ها با فروش 150 میلیون نسخه‌ای تعلق دارد. این رمان فانتزی توسط جی آر آر تالکین در قرن بیستم میلادی نوشته شده است. در این کتاب شاهد انجام بزرگ‌ترین کارها توسط قهرمانان کوچک هستیم. کتاب ارباب حلقه‌ها در واقع یک رمان بلند است که به صورت سه جلدی منتشر شده و به اشتباه آن را سه‌گانه می‌دانند. گفتنی است چند فیلم سینمایی موفق با الهام از این رمان نیز ساخته شده است.

سومین کتاب پرفروش جهان کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری است که در سپتامبر سال 1943 در نیویورک برای اولین بار عرضه شد و توانست تا اکنون به فروش 140 میلیون نسخه‌ای دست پیدا کند. از روی این داستان دو اپرا، یک فیلم موزیکال و یک مجموعه تلویزیونی انیمیشنی ساخته شده است. گفتنی است کتاب شازده کوچولو به 170 زبان زنده دنیا ترجمه شده است. آنتوان دو سنت اگزوپری برای نوشتن این کتاب حدود 6 ماه وقت صرف کرده بود و به صورت سالانه حدود 2 میلیون نسخه از این کتاب فروخته می‌شود. همچنین هری پاتر و سنگ جادو اثر جی کی رولینگ با 120 میلیون نسخه و هابیت اثر جی آر آر تالکین با فروش 100 میلیون نسخه‌ای در جایگاه‌های چهارم و پنجم این لیست قرار دارند.

لیست پرفروش ترین کتاب های جهان

نام اثرنام نویسنده
1.داستان دو شهرچارلز دیکنز
2. ارباب حلقه‌هاجی آر آر تالکین
3. شازده کوچولو آنتوان دو سنت اگزوپری
4. هری پاتر و سنگ جادوجی کی رولینگ
5. هابیت جی آر آر تالکین
6. آلیس در سرزمین عجایبلوئیس کارول
7. رویای تالار سرخکائو ژوکین
8. سپس هیچکدام باقی نماندندآگاتا کریستی
9. شیر، کمد و جادوگرسی اس لوئیس
10. او: تاریخ یک ماجراجوییاچ رایدر هگرد
11. رمز داوینچیدن براون
12. ماجراهای پینوکیوکارلو کلودی
13. ناطور دشتدی جی سلینجر
14. کیمیاگرپائولو کوئلیو
15. هری پاتر و هدیه‌های مرگبارجی کی رولینگ
16. قدم‌هایی به سوی سمتالن جی وایت
17. هایدییوهانا اشپیری
18. کتاب عام کودک و پرستاری کودکانبنجامین اسپاک
19. آن در گرین گیبلزلوسی ماد مونتگمری
20. زیبای سیاهآنا سیول
21. نام گل سرخاومبرتو اکو
22. تار شارلوتبی وایت
23. گزارش هایتشر هایت
24. داستان پیتر ربیتبتریکس پاتر
25. جاناتان مرغ دریاییریچارد باخ