قاب میانی آیفون ایکس آی

تصویر قاب میانی آیفون ایکس آی از ماژول دوربین بزرگ آن خبر می‌دهد

به تازگی تصویری جدید از قاب میانی آیفون ایکس آی اپل (Apple iPhone XI) منتشر شده است. این عکس نشان می‌دهد اخبار پیشین درباره شکل ظاهری دوربین اپل آیفون 11 تقریبا صحت داشته‌اند.

انتشار عکسی جدید از فریم میانی اپل آیفون ایکس آی سبب شد دریابیم رندرهای پیشین این گوشی، که شدیدا انتظار داشتیم هرگز تبدیل به واقعیت نشوند، صحت داشته‌اند! قاب میانی آیفون ایکس آی یا هر گوشی دیگر، قلب بدنه دستگاه محسوب شده و اجزایی همچون مادربرد، فریم اصلی، باتری و نمایشگر را نگه می‌دارد.

بر اساس عکس منتشر شده از قاب میانی آیفون ایکس آی ، ماژول دوربین اصلی در گوشه بالا و سمت چپ پنل پشتی قرار می‌گیرد. این دوربین متشکل از سه سنسور رنگی اصلی، اولترا واید و تله فوتو خواهد بود. از دو مربعی که بالا و پایین دایره سمت راست دیده می‌شوند، یکی فلاش ال ای دی و دیگری سنسور ToF را در خود جای خواهد داد. البته تا امروز، درباره استفاده یا عدم استفاده از سنسور اولترا واید و ToF اطمینان نداریم و ممکن است اپل آن‌ها را با نوع دیگری از سنسورهای دوربین جایگزین کند.

عکس قاب میانی آیفون ایکس آی

قاب میانی آیفون ایکس آی

در میانه قاب میانی آیفون ایکس آی حفره‌ای بزرگ دیده می‌شود. پیش‌بینی شده این قسمت، محل قرارگیری سیم پیچ‌های مورد نیازی برای فراهم کردن قابلیت شارژ وایرلس باشد. بنجامین گسکین (Benjamin Geskin)، یکی از افشاکنندگان معتبر اخبار گجت‌های هوشمند، رندری از گوشی آیفون XI طراحی و منتشر کرده است تا بهتر به نحوه پیاده‌سازی عناصر مختلف روی پنل پشتی آن پی ببریم.

متاسفانه شایعات پیشین رفته رفته به واقعیت تبدیل می‌شوند! تا امروز، به جز در دوربین پنج گانه نوکیا 9 پیور ویوو، در سایر گوشی های هوشمند، روی ماژول دوربین چندگانه سنسورها به صورت ردیفی (عمودی – یا افقی) قرار گرفته‌اند. اما بر اساس اخبار و رندرهای پیشین و مخصوصا در نظر گرفتن عکس قاب میانی آیفون ایکس آی اپل تصمیم دارد دست به کار عجیبی در طراحی آیفون 11 بزند!

قاب میانی آیفون ایکس آی

در بررسی اطلاعات و تصاویر جدیدی آیفون ایکس آی (آیفون 11) اپل نیز شاهد چنین طرااحی بودیم. البته ممکن است این نوع پیاده‌سازی دوربین اصلی، مربوط به یکی از نمونه‌های اولیه گوشی بوده باشد. همچنین ممکن است با وجود نحوه قرارگیری عجیب سنسورها روی ماژول دوربین اصلی، شکل ظاهری گوشی در نهایت تا این اندازه زمخت نباشد!