گوشی ماهواره‌ای

بهترین گوشی‌های ماهواره‌ای برای مسافرت به مناطق دوردست

گوشی‌های ماهواره‌ای امکان برقرای تماس تلفنی را تقریبا در تمام نقاط زمین میسر کرده اند. در این مطلب بهترین گوشی‌های ماهواره‌ای حال حاضر بازار جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

گوشی ماهواره‌ای برای افرادی که به ماجراجویی‌های آخر هفته علاقه‌مند هستند، و نیز افرادی که در مناطق دور از دسترس کار می‌کنند، بسیار ایده‌آل هستند. بسیاری از مردم زمانی که صحبت از گوشی‌های ماهواره‌ای می‌شود، دستگاه‌های بزرگ و پر سر و صدایی را متصور می‌شوند که شاید ظاهری نزدیک به دهه‌ی 90 میلادی داشته باشند. در این مطلب اما، با نسل جدید گوشی های ماهواره ای آشنا خواهید شد که تصور شما از این گجت های کاربردی را تغییر خواهد داد.

هر آنچه که لازم است در مورد گوشی‌های ماهواره‌ای بدانید

در حوزه‌ی خدمات بی سیم، ارائه دهندگان بسیاری با سطوح پوشش‌دهی و عملکردهای متفاوت در حال رقابت هستند. در این میان، در حوزه‌ی گوشی‌های ماهواره‌ای نیز ارائه دهندگان متعددی خدمت‌رسانی می‌کنند.

ایریدیوم (Iridium) واینمارست (Inmarsat) شرکت‌های ارائه‌کننده‌ی دو سرویس اصلی در حوزه گوشی‌های ماهواره‌ای هستند. در این مقاله به مقایسه‌ی این دو شرکت نمی‌پردازیم؛ در عوض، به‌صورت خلاصه در مورد هر یک توضیحاتی ارائه می‌کنیم.

  • ایریدیوم یک پوشش سراسری و کامل در سرتاسر جهان از جمله قطب‌های شمال و جنوب ارائه می‌کند. سیگنال‌های ارسال شده از 66 ماهواره‌ای که در مدارهای پایینی اطراف زمین قرار دارند، می‌تواند توسط کوهستان‌ها و درخت‌ها مسدود شوند؛ این امر باعث می‌شود که آنتن‌دهی گوشی شما مسدود شود.
  • اینمارست ماهواره‌هایی را در مدارهای بالای اطراف زمین در اختیار دارد. احتمال مسدود شدن سیگنال‌های ارسال شده توسط این ماهواره‌ها کم‌تر است؛ به همین خاطر، برای برقراری تماس معتبرتر و قابل اطمینان‌تر هستند.

طرح‌های سرویس‌‌دهندگان برای دارندگان گوشی‌های ماهواره‌ای

فارغ از هر سرویسی که گوشی‌های ماهواره‌ای شما بر روی آن اجرا می‌شود، لازم است که شما زمان تماس (airtime) نیز خریداری کنید. زمان تماس درواقع میزان زمانی است که صرف مکالمه (هم برای تماس‌های دریافتی و هم تماس‌های ارسالی) با گوشی همراه می‌شود. از این طریق، طرحی شامل دقایق مربوط به تماس و متن یا داده‌های اینترنتی به شما تعلق می‌گیرد.

گزینه‌های متعددی از طرح‌های پیش‌پرداختی و باقاعده برای شما موجود هستند. این طرح‌ها همچنین یک شماره تماس در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید با استفاده از آن تماس برقرار کنید.

طرح‌های پیش‌پرداخت برای همه مناسب هستند و میزان کاربرد معین و مقرری دارند. اما اغلب در هر جایی یک تاریخ انقضا بین 30 روز تا 2 سال دارند. هزینه‌ی زمان تماس برای این طرح‌ها بسیار بیشتر از بهایی است که شما برای طرح‌های عادی گوشی‌های همراه پرداخت می‌کنید. اطمینان حاصل کنید که برای محاسبه هزینه گوشی ماهواره‌ای خود، این نکته را حتما در نظر بگیرید.

گوشی ماهواره‌ای IsatPhone 2.1

گوشی ماهواره‌ای IsatPhone 2.1  بر بستر سرویس اینمارست فعالیت می‌کند. IsatPhone 2.1 یک دستگاه بزرگ به اندازه‌ی 6.7 اینچ و با آنتنی بیرون زده است. گوشی ماهواره‌ای IsatPhone 2.1 در برابر ضربات سخت مقاوم است؛ برای محافظت، دارای استاندارد حفاظت IP65 است که ضد آب و ضد گرد و غبار بودن این گجت را نشان می‌دهد. این دستگاه همچنین می‌تواند دماهایی با حداقل منفی 4 درجه فارنهایت و 95 درصد رطوبت را تحمل کند.

گوشی‌های ماهواره‌ای

تاثیرگذارترین ویژگی IsatPhone 2.1 عمر باتری آن است. طول عمر باتری این دستگاه ۸ ساعت مکالمه و ۱۶۰ ساعت در حالت آماده باش (standby) است؛ باتری IsatPhone 2.1 بیشترین طول عمر را در میان تمامی گوشی‌های ماهواره‌ای دارد.

از جمله مشخصات و ویژگی‌های این دستگاه، میتوان به قابلیت برقراری تماس و ارسال و دریافت پیام‌های متنی و ایمیل اشاره کرد. همچنین IsatPhone 2.1 از قابلیت پیغام هشدار SOS (یک سیگنال کد مورس جهانی) پشتیبانی می‌کند که شما را به سرویس کمک‌رسانی GEOS در 24 ساعت هفته متصل می‌کند.

IsatPhone یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های ماهواره‌ای است و به دلیل قابلیت اطمینان و کیفیت تماسی که دارد، از طرف کاربران امتیاز بالایی گرفته است.

گوشی ماهواره‌ای BlueCosmo Iridium 9555

شکل ظاهری BlueCosmo Iridium 9555 مشابه گوشی‌های قدیمی نوکیا است و البته شاید به‌همان میزان هم بادوام و ساخت باشد؛ با این وجود، سختی و دوام این دستگاه به‌اندازه‌ی بسیاری از گوشی‌های ماهواره‌ای دیگر نیست.

گوشی‌های ماهواره‌ای

گوشی ماهواره‌ای 9555 به‌لطف آنتن داخلی مخفی شده‌ای که دارد، به اندازه‌ی یک اینچ کوتاه‌تر از IsatPhone 2.1 است. برای برقراری تماس یا ارسال پیام متنی و ایمیل، لازم است که آنتن آن را از جایگاهش خارج کنید. یک ویژگی برجسته 9555 مقاومت آن دربرابر شرایط آب‌وهوایی است. این دستگاه می‌تواند دمایی در حدود 14 درجه فارنهایت را تحمل کند. عمر باتری این دستگاه در حدود 3 ساعت در حالت مکالمه و 30 ساعت در حالت آماده باش است.

9555 مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی برای شبکه ایریدیوم است. این دستگاه در همه جای جهان کار می‌کند. اما باید توجه داشته باشید که این گوشی ماهواره‌ای فاقد ویژگی پیغام خطر SOS است.

گوشی ماهواره‌ای Iridium 9575 Extreme

گوشی ماهواره‌ای Iridium 9575 Extreme کوچک‌تر و سبک‌تر از 9555 است؛ اما نوع متفاوتی از سختی و مقاومت را در این دستگاه شاهد هستیم.

گوشی‌های ماهواره‌ای

گوشی ماهواره‌ای Iridium 9575 Extreme مجهز به استاندارد IP65 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد غبار بوده و علاوه بر آن استاندارد نظامی 810F را نیز برای مقاومت و استحکام بالا در شرایط مختلف را به دست آورده است.

گوشی 9575 Extreme بر روی شبکه ایریدیوم کار می‌کند. علاوه بر تماس و پیام‌های متنی، شما می‌توانید از این دستگاه برای ارسال ایمیل نیز استفاده کنید. عمر باتری این گوشی در سطح استانداردی نسبت به سایر رقبای خود بوده و 4 ساعت مکالمه یا 30 ساعت در حالت آماده باش، دوام خواهد آورد.

این گوشی ماهواره‌ای دارای ویژگی ردگیری آنلاین است؛ حتی می‌توانید به‌کمک این گوشی با استفاده از گوگل مپ، موقعیت دقیق خود را از طریق پیام کوتاه ارسال کنید. همچنین برای ایمنی بیشتر، دارای کلید پیغام خطر SOS است.

اگرچه گوشی Iridium 9575 Extreme گران‌قیمت است؛ اما این دستگاه در شرایط بسیار سخت محیطی هم مقاوم است که به نوعی می‌تواند قیمت بالای آن را جبران کند.

گوشی ماهواره‌ای Globalstar GSP-1700

Globalstar GSP-1700 یک گوشی ماهواره‌ای مقرون‌به‌صرفه است. این گوشی ماهواره‌ای بر روی سرویس Globalstar اجرا می‌شود. سرویس Globalstar در مقایسه با دو ارائه‌دهنده‌ی خدمات ماهواره‌ای ایریدیوم و اینمارست، پوشش‌دهی ضعیف‌تری دارد. خدمات این ارائه‌دهنده تنها ایالات متحده آمریکا و استرالیا، بخش‌هایی از کانادا، آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا محدود می‌شود.

گوشی‌های ماهواره‌ای

گوشی ماهواره‌ای Globalstar GSP-1700 وزن کمی در حدود 198 گرم دارد. بدنه‌ی اصلی آن نیز کوچک است؛ با این حال، طول آنتن آن دو برابر ارتفاع این گوشی است. ویژگی‌ها و مشخصات Globalstar GSP-1700 بنیادی و اساسی هستند. Globalstar GSP-1700 از تماس و پیام کوتاه و همچنین صندوق صوتی (voicemail) پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این گوشی ماهواره‌ای به اینترنت با سرعتی در سطح dial-up دسترسی داشته باشید. طول عمر باتری آن 4 ساعت مکالمه گوشیی و در حدود 35 ساعت در حالت آماده باش را پوشش می‌دهد.

بهای پایین Globalstar GSP-1700 نکته‌ی اصلی فروش این محصول است. اگر یک سفر کمپینگ به یکی از پارک‌های ملی آمریکا پیش‌رو دارید، گوشی ماهواره‌ای Globalstar GSP-1700 انتخاب درستی خواهدبود. اما اگر تصمیم دارید که در صحراها و چنین مناطقی کمپ بزنید، بهتر است که پیش از آن نقشه‌ی پوشش‌دهی سایت Globalstar را بررسی کنید.

دستگاه مخابره ماهواره‌ای Garmin inReach SE+

همه‌ی افراد به تمامی عملکردها و قابلیت‌های یک گوشی ماهواره‌ای نیاز ندارند. اما به این مفهوم نیست که کلا از گوشی‌های ماهواره‌ای استفاده نکنند و بخواهند ارتباط خود را با سایر مناطق جهان به‌صورت کامل قطع کنند. در این حالت، دستگاه مخابره ماهواره‌ای Garmin inReach SE+ یک حد واسط ایده‌آل به شمار می‌رود.

گوشی‌های ماهواره‌ای

inReach SE+ یک دستگاه پیام‌رسانی با دو روش است که بر روی سرویس ایریدیوم کار می‌کند. شما از آن دستگاه نمی‌توانید برای برقراری تماس‌های تلفنی استفاده کنید؛ اما می‌توانید با استفاده از آن پیام‌های متنی را ارسال و دریافت کنید. همچنین این دستگاه دارای یک کلید برای پیغام‌های خطر SOS است که به مرکز نظارت جهانی GEOS متصل است. اگر شما دچار مشکل شوید، آن‌ها می‌توانند دستگاه شما را ردگیری کنند و به پاسخگوهای اضطراری نزدیک شما هشدار بدهند. لازم به ذکر است که دستگاه مخابره ماهواره‌ای SE+ به عنوان یک گجت مسیریابی GPS نیز عمل می‌کند.

دستگاه مخابره ماهواره‌ای Garmin inReach Mini

دستگاه Garmin inReach Mini همان ایده‌ی SE+ را به‌کار گرفته‌است، با این تفاوت که در مقیاس کوچک‌تر ساخته شده‌است.

گوشی‌های ماهواره‌ای

ارتفاع Garmin inReach Mini با در نظر گرفتن آنتن آن کمتر از 4 اینچ است. وزن آن نیز تنها 3.5 اونس (در حدود 90 گرم) است. با این وجود، دستگاه Garmin inReach Mini مقاوم در برابر آب بوده و باتری آن نیز می‌تواند تا 5 روز دوام بیاورد. Garmin inReach Mini یک دستگاه مخابره ماهواره‌ای است که در همه‌ی نقاط زمین می‌توانید از آن استفاده کنید.

مجموعه‌ی ویژگی‌های این دستگاه مشابه دستگاه SE+ است و تنها تفاوت آن‌ها در سایز کوچکتر دستگاه Garmin inReach Mini است. ممکن است شما علاقه‌ای نداشته باشید که پیام‌های خود را در صفحه‌نمایش 1.27 اینچی بنویسید. در این شرایط می‌توانید مجموعه‌ای متن را را از پیش بنویسید و ذخیره کنید؛ سپس در مواقع مورد نیاز تنها با لمس یک کلید آن‌ها را ارسال کنید.

پایانه ماهواره‌ای Iridium GO! 9560

دستگاه Iridium GO! 9560 یک گوشی همراه نیست؛ بلکه یک هات اسپات بی سیم (wi-fi hotspot) مبتنی بر ماهواره است.

گوشی ماهواره‌ای

پایانه ماهواره‌ای ایریدیوم GO! 9560 با حداکثر پنج گوشی اندروید یا آی او اس کار می‌کند. امکانات این دستگاه شامل برقراری تماس، ارسال و دریافت پیام‌های متنی، ارسال پیغام خطر SOS و حتی پست کردن پیام‌های توییتر است.

برای این کار، نیاز دارید که اپلیکیشن GO! را بر روی گوشی خود نصب کنید. همچنین می‌توانید برای استفاده از سرویس‌های داده‌ای همچون مرور وب و اشتراک‌گذاری تصاویر و پیام‌های الکترونیکی، اپلیکیشن‌های Web  و Mail  ایریدیوم را نیز نصب کنید. باتری پایانه ماهواره‌ای ایریدیوم GO! 9560 در حالت آماده باش در حدود 15 ساعت و در زمان مکالمات ۵ ساعت به خوبی پاسخگو خواهد بود. البته لازم است که پایانه ماهواره‌ای خود را شارژ نگه دارید.

بهترین گوشی ماهواره‌ای برای شما

گوشی ماهواره‌ای یک ابزار ضروری برای مسافرت در سرتاسر جهان است. این گوشی‌ها برای شرایط اضطراری ضروری خواهند بود. پس اگر قصد مسافرت یا ماجراجویی در مناطق دوردست هستید،حتما باید یک گوشی ماهواره‌ای برای خود تهیه کنید تا در دورترین مناطق در دسترس بوده یا توسط هم‌سفرهای خود قابل پیگیری باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. واقعا لازمه از اینا

  2. مثل گوشهای تو برنامه کودک میده