شبکه 5G

هواوی در حوزه شبکه 5G از سایر شرکت‌ها 12 ماه جلوتر است

هواوی 12 ماه از سایر شرکت‌ها در حوزه شبکه 5G جلوتر است. رئیس خط تولید 5G هواوی اعلام کرد این شرکت بیش از یک دهه است که سرمایه‌گذاری روی فناوری نسل پنجم شبکه را آغاز کرده است.

به گفته یانگ چائوبین، رئیس خط تولید 5G هواوی این شرکت بیش از 10 سال است سرمایه‌گذاری روی فناوری 5G را آغاز کرده و هواوی دست‌کم 12 ماه جلوتر از همتایانش است و در حال حاضر بیش از 2570 پتنت اساسی در این حوزه را در اختیار خود دارد. به گفته‌ی چائوبین، هواوی بیش از 30 قرارداد تجاری مرتبط با این فناوری به امضا رسانده و افزون بر 40 هزار آنتن تقویت‌کننده 5G در گوشه‌وکنار جهان به فروش رسانده است.

روند سریع گسترش شبکه 5G

10 سال طول کشید تا فناوری 3G به 500 میلیون کاربر برسد و این رکورد برای فناوری 4G فقط 5 سال بود. اکنون پیش‌بینی می‌شود که فناوری 5G ظرف 3 سال به این تعداد کاربر برسد. انتظار می‌رود در سال 2019، بیش از 50 کشور جهان طول موج شبکه 5G را آزاد کنند. به گفته چائوبین، شرکت هواوی هم قدرتمندترین، ساده‌ترین و هوشمندترین تجهیزات شبکه 5G در جهان را توسعه داده است.

اخیرا معمار ارشد اپراتور BT در انگلیس گفت در حال حاضر، تنها تامین‌کننده واقعی 5G شرکت هواوی است. شرکت هواوی در بیش از 170 کشور و منطقه فعالیت دارد و در 30 سالی که از فعالیت جهانی این شرکت می‌گذرد، سابقه امنیتی بسیار خوبی داشته است. محروم کردن هواوی و مانع‌تراشی برای رقابت منصفانه به افزایش هزینه‌های اپراتورهای آمریکایی در راه‌اندازی شبکه‌های ارتباطی جدید منجر خواهد شد و سرعت توسعه فناوری 5G را کاهش خواهد داد.

یکی از مقام‌های ارشد اپراتورکانادایی Telus گفته است:

حضور هواوی در بازار رقابت فناوری 5G می‌تواند باعث شود هزینه‌های این بخش از صنعت دست‌کم 15 درصد کاهش یابد.

به گزارش موسسه GSMA، بین سال‌های 2017 تا 2020، اپراتورهای فعال در آمریکای شمالی چیزی در حدود 136 میلیارد دلار هزینه سرمایه‌ای (هزینه‌هایی که صرف تملک دارایی‌های ثابت از قبیل زمین و ساختمان و تجهیزات می‌شود) خواهند داشت. اگر هواوی بتواند آزادانه در این بازار رقابت کند و حضور این شرکت در بازار رقابت به کاهش 15 درصدی هزینه‌های این صنعت منجر شود، این صرفه‌جویی چیزی در حدود 20 میلیارد دلار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اعتماد به سقف ایو باش،برو خودتو جمع کن بابا،اولین گوشی رو سامسونگ داد با این قابلیت و الانم که هیچ جا به غیر چین نمیتونه وارد این عرصه بشی که اونم فعلا مختص کره جنوبی و آمریکاس،پس ۱۰ سال عقبی و خودت خبر نداری…خخخخ

  2. هاوایی در ضمینه زر زدن هم ۱۰ سال جلوتر است