سیل در خوزستان

سیل در خوزستان ؛ بررسی آخرین وضعیت سد کرخه با تصاویر هوایی

پس از سیل در شمال و لرستان، اینبار شاهد سیل در خوزستان هستیم که شرایط سختی را برای هموطنانمان به وجود آورده است. طبق آخرین تصاویر هوایی سد کرخه در وضعیت بحرانی قرار دارد.

استان خوزستان پس از گذراندن یک دهه خشکسالی شاهد بارش‌های شدیدی بود که همین بارندگی‌های مداوم سد کرخه این استان را در وضعیت بحرانی قرار داده است. در روزهای اخیر رودخانه کرخه که منتهی به سد کرخه می‌شود در معمولان و پلدختر طغیان کرده و خسارت‌های مالی و جانبی زیادی را برای هموطنانمان به همراه داشت. سیلاب رودخانه کرخه سرانجام به پشت سد کرخه رسیده و ظرفیت سد به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

بررسی آخرین وضعیت سیل در خوزستان

حجم زیاد آب پشت سد کرخه باعث شده تا مسئولان کنترل سد به ناچار خروجی آب را پس از چندین سال افزایش دهند. همین عامل نیز مناطق پایین دست سد و حتی شهر اهواز را با مشکل آب‌گرفتگی مواجه کرد و در همین رابطه استاندارد خوزستان عنوان کرد پایین دست سد کرخه تحمل این حجم از خروجی آب را ندارد. حتی مسئولان به ساکنان مناطق پایین دست هشدار و دستور تخلیه داده‌اند.

 

آمار خروجی آب سد کرخه

سیل در خوزستان

مناطق پایین دست کرخه

شهر شوش به عنوان بزرگ‌ترین شهر در نزدیکی سد کرخه محسوب می‌شود که فاصله آن با سد حدود 30 کیلومتر است. شهر اهواز که با آب‌گرفتگی مواجه شده است نیز با این سد حدود 135 کیلومتر فاصله دارد.

سیل در خوزستان

تصاویر ماهواره‌ای از افزایش آب

افزایش چشمگیر سطح آب دریاچه کرخه در تصویرهای ماهواره‌ای زیر به خوبی دیده می‌شود. شما می‌توانید با حرکت ماوس تغییرات قبل بارندگی در دی 1397 و بعد بارندگی در 15 فروردین 1398 را مشاهده کنید.

[before-after viewer_position=”center” label_one=”بعد بارندگی” label_two=”قبل بارندگی”]

سیل در خوزستان سیل در خوزستان

[/before-after]

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. لعنت به ترامب و بقیه دجال روزگار

  2. تا جایی که من میدونم سد کرخه خیلی محکمهو نیازی به نگرانی در مورد سد کرخه نیست

    • البته اینم بگم این بی بی سی فارسی داره الکی نکات کوچک را بزرگ میکنه و میخواد جو روانی را به هم بریزه و در مناطق سیل زده تشنج ایجاد کنه

  3. سد بشکنه شوش میره زیر اب