سیل

سیل به شبکه ارتباطی 4 هزار میلیارد تومان خسارت رساند

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت سیل به حدود 13 هزار کیلومتر از شبکه‌های ارتباطی کشور آسیب رسانده است که برآوردها خسارت 4 هزار میلیارد تومانی را نشان می‌دهد.

خداداد مقبلی، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد سیل و بارش‌های شدید باران به 13 استان کشور خسارت جدی رسانده است. وظایف این سازمان به حین و بعد از سیلاب تقسیم می‌شود که در این راستا اقدام‌های مختلفی برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده، کنترل جاده‌ها و ابنیه فنی، اطلاع‌رسانی مسیر و کنترل ترافیک انجام شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد سیل‌ها به مسیرهای بسیاری از استان‌های سیل‌زده چون گلستان، مازندران، ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس آسیب رسانده و استان لرستان از لحاظ شبکه‌های ارتباطی بیشترین خسارت را دیده است.

خداداد مقبلی در ادامه افزود به طور کلی 600 کیلومتر از جاده های اصلی، فرعی و روستایی استان لرستان به صورت 100 درصدی خسارت دیده‌اند. همچنین 240 ابنیه فنی به صورت کامل تخریب شده که 30 دستگاه از آن به پل‌هایی با دهانه 20 تا 60 متر مرتبط است. 210 ابنیه هم از دو تا 20 متر به صورت کامل تخریب شده‌اند. در حوزه استان لرستان به طور کلی 800 دستگاه پل 50 تا 70 درصد خسارت دیده‌اند.

آسیب سیل به شبکه‌های ارتباطی

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه بیان کرد بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد از لحاظ شبکه‌های ارتباطی استان‌های لرستان 1250 میلیارد تومان و استان خوزستان حدود 255 میلیارد تومان خسارت دیده‌اند. همچنین به استان ایلام حدود 200، استان گلستان 270 و استان مازندران نیز 267 میلیارد تومان در زمینه شبکه‌های ارتباطی خسارت وارده شده است. برای سایر استان‌های سیل‌زده نیز آماری اعلام نشده است و کارشناسان در حال بررسی هستند.

سیل

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد در استان لرستان مشکل جدی پس از بازگشایی شبکه‌های ارتباطی به وجود آمده است؛ یعنی در مسیرهای کوهستانی رانش و ریزش رخ می‌دهد که فعالیت گروه‌های امدادرسانی را با مشکل مواجه کرده است. وی افزود سطح آب در استان‌های گلستان و خوزستان بالا است و این مورد نیز برای گروه‌ها مشکلاتی را به همراه داشته است. از این رو تا کاهش سطح آب می‌بایست منتظر بمانیم. ریزش کوهستان در استان گلستان هزینه‌های زیادی را به وجود آورده است.

مجموع هزینه‌ها وارد شده به شبکه‌های ارتباطی

خداداد مقبلی در ادامه اظهار کرد به طور کلی حدود 13 هزار کیلومتر از مسیرهای ارتباطی کشور به دلیل سیل و بارندگی‌های شدید خسارت دیده‌اند که برای برآورد دقیق هزینه‌ها می‌بایست منتظر بمانیم، اما می‌توان خسارت 4 هزار میلیارد تومانی را در نظر داشت تا بتوانیم با تامین این اعتبار شبکه‌های ارتباطی آسیب دیده را بازسازی کرد. وی خاطرنشان کرد با تامین چنین اعتباری نیز حداقل 2 سال زمان برای بازسازی مسیرها نیاز خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این همه جور نابود کرد و رفت

  2. باهث و بانیش ترامپ نجس و خوانواده فاسدش