22 قسمت برتر سریال Game of Thrones از نظر منتقدان

پخش فصل هشتم و آخر سریال گیم آف ترونز آغاز شده است. در این مطلب به معرفی برترین قسمت‌های سریال Game of Thrones از نظر منتقدان خواهیم پرداخت.

قسمت نهایی فصل هفتم سریال Game of Thrones با امتیاز 94، توانست رکوردهای تعداد بیننده را جا به جا کند و در کل حماسه‌ای بزرگ آفرید اما این قسمت از نظر منتقدان جز بهترین اپیزودهای سریال نبوده و در واقع حتی جز 15 قسمتی که پایین‌ترین امتیاز را دریافت کردند، محسوب می‌شود. پس بهترین قسمت‌های این سریال کدام‌اند؟

22 قسمت برتر سریال Game of Thrones از نظر منتقدان

سریال گیم آف ترونز از سال 2011 که پخش خود را در شبکه HBO آغاز کرد، همیشه توانسته نظر طرفداران و منتقدان را جلب کند، از 67 قسمت پخش شده (تا پایان فصل هفت) تعداد زیادی از آن‌ها توانسته‌اند نمره کامل 100 را از سایت راتن تومیتوز دریافت کنند که در این مطلب تنها به آن‌ها می‌پردازیم.

سریال Game of Thrones

– فصل اول، قسمت اول: Winter is Coming

نظر منتقدان: قسمت پایلوت سریال Game of Thrones یک مقدمه خوب بر یک ماجراجویی تاریک است که به منبع اقتباسی خود احترام می‌گذارد، درخشان پیاده‌سازی شده و تیم بازیگری تحسین برانگیزی دارد.

– فصل اول، قسمت دوم: The Kingsroad

نظر منتقدان: اپیزود Kingsroad به شخصیت‌هایی که در مسیرهای داستانی مختلف قرار دارند و در حال تغییر هستند، جان تازه‌ای می‌بخشد و آن‌ها را به خوبی توسعه می‌دهد.

سریال Game of Thrones

– فصل اول، قسمت چهارم: Cripples, Bastards, and Broken Things

نظر منتقدان: شخصیت‌ پردازی ظریف و یک داستان درگیرکننده باعث می‌شود تا اپیزود Broken Things بتواند فصل اول را به سطح تازه‌ای برساند.

– فصل اول، قسمت ششم: A Golden Crown

نظر منتقدان: اپیزود A Golden Crown کاملا شخصیت محور بوده و تیم بازیگری سریال Game of Thrones را به شکلی تاثیرگذار و برجسته به تصویر می‌کشد. این سریال همچنین از طنز سرگرم کننده شخصیت تیریون لنیستر با بازی پیتر دینکلیج بهره می‌برد.

سریال Game of Thrones

– فصل اول، قسمت هفتم: You Win or You Die

نظر منتقدان: اپیزود You Win or You Die به شدت سینمایی بوده و ریتم سریعی دارد. در این قسمت داستان رو به جلو حرکت می‌کند و به لحظات غم انگیزی برای مخاطبان اشاره دارد.

– فصل اول، قسمت هشتم: The Pointy End

نظر منتقدان: اپیزود The Pointy End را باید یک نقطه تغییر به حساب بیاوریم. این قسمت با اینکه توسط نویسنده منبع اصلی یعنی جرج آر. آر. مارتین نوشته شده اما ثابت می‌کند که سریال قرار است مسیر متفاوتی را برود و از اتفاقات رمان جدا شود.

– فصل اول، قسمت نهم: Baelor

نظر منتقدان: اپیزود Baelor در حالی که از منبع اقتباسی تغییر جهت می‌دهد و مسیر دیگری را می‌رود، بازی‌‌های فوق العاده‌ای دارد و در نهایت به یک اوج جسورانه و کم‌نظیر می‌رسد.

سریال Game of Thrones

– فصل اول، قسمت دهم: Fire and Blood

نظر منتقدان: اپیزود Fire and Blood پس از نمایش اتفاقاتی شوکه کننده، به شکلی خلاقانه ماجراها را خاتمه می‌دهد و به طور هوشمندانه، راه را برای اتفاقات فصل دوم هموار می‌سازد.

– فصل دوم، قسمت اول: The North Remembers

نظر منتقدان: این اپیزود آغازین، بر روی ظرفیت جافری براتیون برای خشونت و نقش تیریون لنیستر به عنوان یک شخصیت کلیدی تاکید دارد.

سریال Game of Thrones

– فصل دوم، قسمت سوم: What is Dead May Never Die

نظر منتقدان: اپیزود What is Dead May Never Die کارگردانی و فیلمنامه فوق العاده‌ای دارد. در این قسمت، تعدادی از اتفاقات احساسی گذشته کاوش می‌شود و همچنین وضعیت به حساسیت بالاتری می‌رسد.

– فصل دوم، قسمت ششم: The Old Gods and The New

نظر منتقدان: با تشکر از تعادل خوب میان اکشن راضی کننده، شخصیت‌های پیچیده و یک چرخش داستانی بی‌رحمانه، اپیزود The Old Gods and The New انحراف‌اش از خط داستانی منبع اصلی را به خوبی توجیه می‌کند.

سریال Game of Thrones

– فصل دوم، قسمت هشتم : The Prince of Winterfell

نظر منتقدان: با اینکه تمرکز این قسمت بر روی قرار دادن همه چیز در جای مناسب بوده تا شرایط را برای قسمت نهایی آماده کند اما The Prince of Winterfell یک اپیزود آرام و بدون جنجال محسوب می‌شود که بازتاب دهنده لحظات خوبی از شخصیت‌ها است.

– فصل دوم، قسمت نهم: Blackwater

نظر منتقدان: سریال Game of Thrones با اپیزود Blackwater یک موفقیت کامل را رقم می‌زند. این قسمت، یک ساعت حماسی و بلاک‌باستری است که سکانس‌های جنگ‌ تماشایی و در کنار آن درام قدرتمندی دارد.

– فصل سوم، قسمت چهارم: And Now His Watch is Ended

نظر منتقدان: این اپیزود روایتی جذاب از خیانت و انتقام را به تصویر می‌کشد. And Now His Watch is Ended همچنین برای کسانی که دنریس تارگرین را دست کم می‌گیرند، غافل گیری‌های دیوانه کننده‌ای دارد.

سریال Game of Thrones

– فصل سوم، قسمت پنجم: Kissed by Fire

نظر منتقدان: با اینکه آشکارسازی‌های بزرگ قسمت‌های قبلی را ندارد اما اپیزود Kissed by Fire را باید به دلیل سکانس ویران‌گرانه میان برین تارث و جیمی لنیستر تحسین کنیم.

سریال Game of Thrones

– فصل سوم، قسمت نهم: The Rains of Castamere

نظر منتقدان: یکی از فراموش‌ نشدنی‌ترین قسمت‌های سریال گیم آف ترونز که مشت محکمی از احساسات را روانه صورت مخاطب می‌کند. اپیزود The Rains of Castamere به شکل فوق العاده‌ای تکان دهنده است.

– فصل سوم، قسمت دهم: Mhysa

نظر منتقدان: اپیزود Mhysa تعدادی از خطوط داستانی سریال Game of Thrones را به بهترین شکل به پایان می‌رساند و همه چیز را برای فصل چهارم به خوبی آماده می‌کند.

– فصل چهارم، قسمت دوم: The Lion and the Rose

نظر منتقدان: ریتم عالی اپیزود The Lion and the Rose به یکی از دردناک‌ترین و در عین حال لذت بخش‌ترین سکانس‌های کل سریال گیم آف ترونز ختم می‌شود.

– فصل چهارم: قسمت هفتم: Mockingbird

نظر منتقدان: با اینکه اپیزود Mockingbird بیشتر بر روی آماده کردن شرایط برای ماجراهای آتی تمرکز دارد اما از اکشن جذاب، تعلیق، غافل گیری و احساسات انسانی تاثیرگذار بهره می‌گیرد و در واقع برای مخاطب همه چیز دارد.

سریال Game of Thrones

– فصل پنجم، قسمت سوم: High Sparrow

نظر منتقدان: اپیزود High Sparrow به شکلی منطقی، شخصیت‌های سریال از داستان‌های مختلف را کنار یکدیگر قرار می‌دهد. این قسمت در نهایت به جان اسنو تعلق دارد که حالا در جایگاه تازه‌ای قرار گرفته است.

سریال Game of Thrones

– فصل پنجم، قسمت هشتم: Hardhome

نظر منتقدان: پس از چند قسمت برنامه‌ریزی، اپیزود Hardhome در نهایت فیلمنامه هوشمندانه‌اش را با اکشن سینمایی و بلاک باستری درجه یک تلفیق می‌کند.

سریال Game of Thrones

– فصل ششم، قسمت چهارم: Book of the Stranger

نظر منتقدان: اپیزود Book of the Stranger با تجدید دیدارهای دوستانه، متحدان جدید و یک پایان آتشین، سریال Game of Thrones را در بهترین فرم‌اش نشان می‌دهد.