نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی فولد

نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی فولد – Samsung Galaxy Fold

سامسونگ گلگسی فولد (Samsung Galaxy Fold) به عنوان اولین گوشی منعطف این شرکت، چند ماه بعد از رونمایی عرضه شد. در این مطلب با نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی فولد بهتر با این گوشی هوشمند انعطاف پذیر آشنا می‌شویم.

سامسونگ و هواوی بعد از رونمایی گوشی های هوشمند منعطف خود، به هیچ فردی اجازه لمس آن‌ها را ندادند و تماشای سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس تنها از پشت شیشه‌های محافظت شده امکان‌پذیر بود. با گذشت چند ماه از رونمایی آن‌ها، اکنون فرصت داشتن نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی فولد برای رسانه‌های خبری مهیا شده است.

نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی فولد

غول کره‌ای، چند روز پیش اولین فروشگاه سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience Store) خود در کشور هلند را افتتاح کرد. این مراسم، بهانه خوبی شد تا خبرنگاران حاضر در آن، کمی از نزدیک با اولین گوشی منعطف شرکت کار کنند. بر اساس بازخوردهای دریافت شده از نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی فولد طی مراسم افتتاح فروشگاه جدید شرکت در هلند، این گوشی همانطور که انتظار می‌رفت، واقعا هیجان‌انگیز است!

نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی فولد

با وجود گذشت چند ماه از عرضه این گوشی، سامسونگ هنوز مدعی است دستگاه‌های عرضه شده، نسخه‌های پیش نمایش و اولیه بوده و هسته نرم افزاری آن‌ها نیز در وضعیت بتا قرار دارد. البته این خبر خوشحال‌کننده‌ای است؛ وقتی نسخه اولیه و غیر تجاری سامسونگ گلکسی فولد تا این اندازه شگفت‌انگیز است، پس نسخه تجاری آن چگونه خواهد بود؟ شرکت سازنده نیز وعده داده نسخه تجاری، در وضعیت بهتری قرار خواهد داشت.

نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی فولد نشان داد در زمان تا کردن دستگاه، با گجتی ضخیم و البته سنگین رو به رو بوده و در میانه آن، فاصله‌ای مشاهده خواهیم کرد. مزیت گوشی، عدم نیاز به باز کردن دائمی تای آن به لطف وجود یک نمایشگر ثانویه بیرونی است. این صفحه نمایش 4.6 اینچ اندازه داشته و انجام کارهای روتین بدون نیاز به دسترسی به نمایشگر اصلی، با استفاده از آن امکان‌پذیر است. نمایشگر بیرونی نیز از نوع SuperAMOLED بوده و کیفیتی همانند برترین صفحه نمایش‌های پرچمداران سامسونگ دارد.

نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی فولد

معجزه را حین باز کردن تای گوشی درک خواهید کرد! در نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی فولد جذب یکپارچگی رابط کاربری آن شدیم. کافی است تای دستگاه را باز کنید تا محتوایی که پیشتر روی نمایشگر ثانویه نمایش داده می‌شد، خیلی سریع به صفحه نمایش اصلی منتقل شود. بالعکس این اتفاق یعنی انتقال محتوا از صفحه نمایش اصلی به نمایشگر بیرونی نیز خیلی سریع رخ می‌دهد.

در نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی فولد احساس کردیم لولای داخلی، کمی تکان دارد، اما نماینده سامسونگ مدعی شد این ایراد، در نسخه نهایی برطرف خواهد شد. بعد از باز کردن گوشی، با یک تبلت خوش دست رو به رو خواهید شد. میزان حاشیه‌های اطراف نمایشگر اصلی، قابل قبول است، هر چند این گوشی در حد بهترین‌های دارای طراحی بدون حاشیه نیست. بعد از باز کردن تای سامسونگ گلکسی فولد، ممکن است ناچ گوشه بالا و سمت راست صفحه نمایش آن کمی شما را بیازارد!

یکی از چالش برانگیزترین مشکلات گوشی های هوشمند سامسونگ و هواوی تا امروز، که جنجال زیادی بر سر آن‌ها برپا شده است، وجود چین در میانه نمایشگر، درست در جایی که لولای دستگاه قرار دارد، محسوب می‌شود. در نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی فولد نیز این چین و چروک‌ها قابل رویت بودند. پیشتر و بعد از انتشار اولین ویدیو نگاه نزدیک جدید سامسونگ گلکسی فولد به این مشکل پی برده بودیم.

با این حال، مشکل یاد شده حتی در نسخه‌های اولیه و پیش نمایش جدی نیست و حین نگاه کردن به صفحه نمایش به صورت مستقیم، متوجه آن نخواهید شد، مگر این که بخواهید از پایین و به صورت زاویه‌دار به آن خیره شوید. مخصوصا در زمان تماشای نمایشگر خاموش به صورت زاویه‌دار، چین و چروک‌ها به خوبی قابل رویت هستند. مجددا سازنده مدعی است در محصول تجاری نهایی، چروک روی نمایشگر در قسمت حاوی لولا، جلب توجه کمتری دارد.

نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی فولد

احساس شیشه‌ای بودن نمایشگر گوشی، حین نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی فولد حس خوبی می‌دهد. در اولین گوشی منعطف سامسونگ، از یک صفحه نمایش پلاستیکی استفاده شده است، اما وجود نوعی لایه محافظ روی آن، احساس لمس شیشه را به کاربر القا می‌کند. نکته هیجان‌انگیز درباره این گوشی انعطاف پذیر، باز شدن 180 درجه‌ای تای آن است.

در ابتدا، ممکن است تصور کنید همانند زمان باز کردن یک کتاب نو، در صورت تلاش برای مسطح کردن دو طرف آن، بخش میانه از هم بپاشد، اما این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد. طی اولین نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی فولد خیلی آهسته و با احتیاط تای آن را باز کردیم، اما بعد از اطمینان از تحمل بالای لولای دستگاه، از بابت امکان مسطح کردن کامل نمایشگر خاطر جمع شدیم.

امکانات فوق‌العاده گلکسی فولد برای مالتی تسکینگ

در گلگسی فولد از نسخه‌ای سفارشی شده از اندروید استفاده شده است. طی نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی فولد و در زمان بسته بودن دستگاه، وارد اپلیکیشن دوربین شدیم. این کار، دوربین سلفی را روی نمایشگر ثانویه باز کرد. بعد از باز کردن تای گوشی، محتوای اپلیکیشن خیلی یکپارچه با صفحه نمایش اصلی فیت شد، اگرچه همچنان در حالت سلفی باقی مانده بود. نحوه انتقال محتویات از صفحه نمایش بیرونی به داخلی را حین استفاده از یک مرورگر وب نیز بررسی کردیم، اما همچنان مشکلی در گذر بین دو نمایشگر رویت نشد.

سامسونگ گلکسی فولد، دستگاهی فوق‌العاده برای مالتی تسکینگ است. به عنوان نمونه، کاربر قادر خواهد بود روی نمایشگر اصلی 7.3 اینچی، به صورت همزمان سه نمایشگر را اجرا و استفاده کند. می‌توان هر یک از سه برنامه را به راحتی به این سو و آن سو برد و چینش پنجره‌های آن‌ها را به صورت دلخواه تعیین کرد. در نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی فولد این ویژگی را به وسیله انتقال عکس از اپلیکیشن دوربین به یک نرم افزار پیام رسان، حین باز بودن مرورگر وب، آزمایش کردیم. نتیجه فوق‌العاده بود!

سامسونگ گلکسی فولد گجتی فوق‌العاده بوده و با کنار گذاشتن مشکل ضخامت بالای آن حین بسته بودن تا، هر کاربری بدون شک با چند ثانیه کار با آن عاشقش خواهد شد. البته این عشق و عاشقی، با در نظر گرفتن قیمت حدود 2 هزار دلاری گوشی احتمالا از سر کاربر می‌پرد!