نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد

گزارش مشکلاتی عجیب در نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد

نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد چند روز بعد از پیش فروش اولیه این گوشی با مشکلاتی عجیب مواجه شد. مشکلات صفحه نمایش سامسونگ گلکسی فولد را وب سایت‌های بررسی‌کننده آن اعلام کر‌ده‌اند.

سامسونگ گلکسی فولد بعد از چند سال تحقیق و توسعه، سرانجام از طرحی روی کاغذ، تبدیل به یک گجت هوشمند قابل لمس شد. به خاطر فناوری حیرت‌انگیزی که در گوشی های منعطف به کار می‌رود، حتی انتظار نداشتیم اولین سری آن‌ها در سال 2019 معرفی شوند، اما خوشبختانه این اتفاق افتاد. در حالی که از نزدیک شدن به زمان ارسال اولین سری گوشی های انعطاف پذیر غول کره‌ای به دست مشتریان بسیار خوشحال بودیم، انتشار اخباری درباره برخی ایرادهای نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد سبب جا خوردمان شد!

مشکلات نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد

مشکل زمانی چالشی می‌شود که بدانید طی اولین سری پیش فروش این گوشی، تمامی موجودی اولیه شرکت طی چند ساعت به فروش رسید و سامسونگ اعلام کرد تعداد متقاضیان خرید گلکسی فولد 2 هزار دلاری، آن‌ها را شدیدا غافل‌گیر کرده است. بعد از این که اولین سری موجودی شرکت شامل حدود 200 هزار دستگاه تماما پیش خرید شد، سامسونگ صفحه پیش فروش آن در وب سایت خود را معلق کرد.

نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد

درس کلی که سامسونگ از گلکسی نوت 7 گرفت، صرف زمان بیشتر برای تست یک گجت جدید است. هر چه فناوری‌های به کار رفته در آن نوآورانه‌تر و تازه‌تر باشند، به زمان بیشتری برای اطمینان از سلامت کالا نیاز خواهد بود. به همین دلیل با وجود فشار کاربران، زمان زیادی برای توسعه اولین گوشی هوشمند انعطاف پذیر خود صرف کرد. اما این فناوری، همچنان جای کار بیشتری داشته و هنوز به بلوغ نرسیده است.

برخی از اولین رسانه‌های خبری دریافت‌کننده گوشی به منظور بررسی تخصصی آن یعنی The Verge ،CNBC ،Bloomberg و Marques MKBHD Brownlee اعلام کردند گوشی در اختیار آ‌ن‌ها، طی اولین روزهای استفاده شکسته است.

نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد

مشکلات نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد متعدد است. برخی خبرنگاران، از وجود برآمدگی مرموزی در بخش میانی نمایشگر، جایی که لولای دستگاه منعطف قرار دارد، صحبت می‌کنند. البته شرکت چندی پیش اعلام کرد چین و چروک‌های روی بخش مرکزی نمایشگر، در نسخه اولیه گوشی کمی قابل رویت هستند، ولی این ایراد در اولین سری محصولات تجاری، به میزان قابل توجهی برطرف خواهد شد.

بر اساس یکی سری دیگر از گزار‌ش‌ها، بعد از چند ساعت استفاده از گوشی، نمایشگر آن تسلیم شده و در نهایت غیر قابل استفاده می‌شود، به طوری که پیکسل‌های مرده را در اطراف پنل او ال ای دی مشاهده خواهید کرد. ویدیوی زیر توسط استیو کووک (Steve Kovach) خبرنگار وب سایت CNBC.com منتشر شده است. وی مدعی شد این بلا، تنها بعد از یک روز استفاده از گوشی بر سر آن آمد.

یکی دیگر از مشکلات نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد طبق گزارش‌ها، سیاه شدن آهسته و پیوسته آن بوده است. ایراد دیگر، به جدا شدن لایه پلیمری محافظ صفحه نمایش با گذر زمان مربوط می‌شود، اگر آن را خودتان جدا نکرده باشید.

متاسفانه سازنده به خبرنگاران و رسانه‌های خبری، درباره عدم جداسازی این لایه پلیمری هشدار نداده بود و آن‌ها، با فرض عادی بودن این محافظ که روی صفحه نمایش تمامی گوشی های هوشمند آکبند قرار دارد، آن را جدا کرده بودند. مشکل نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد اینجاست که حتی در صورت عدم جداسازی محافظ پلیمری، این قسمت باز هم با گذر زمان به خودی خود از جایش کنده می‌شود.

نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد

سامسونگ اعلام کرد گوشی های هوشمند دارای ایراد، نمونه‌های اولیه از اولین گوشی منعطف شرکت بوده‌اند، به همین دلیل بروز مشکل در آن‌ها طبیعی است. شرکت، پیش از عرضه اولین سری تجاری گوشی به بازار، تست‌های فراوانی روی نسخه‌های پیش نمایش انجام داده است، به همین دلیل امیدوار است مشکلات نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد در اولین سری عرضه شده شامل 200 هزار دستگاه، وجود نداشته باشند.

سامسونگ در توسعه اولین گوشی هوشمند منعطف دنیا به عنوان محصولی تجاری، جسارت خاصی به خرج داد. در این حالی است که بسیاری از محصولات مشابه معرفی شده توسط دیگر شرکت‌های رقیب و همچنین آزمایشگاه‌های معتبر حوزه فناوری، در حد طرح یا در حد همان محصولی آزمایشگاهی باقی مانده‌اند.

پیشتر نیز پرچمداران سامسونگ، بلافاصله بعد از عرضه، با چندین مشکل موجه شدند و این موضوع برای هر گوشی که در حجم وسیعی به فروش می‌رسد طبیعی است. به عقیده برخی تحلیلگران، از آن جایی که گوشی های سامسونگ همواره جزو پرفروش‌ترین‌های بازار هستند، احتمال وجود ایراد در آن‌ها بیشتر می‌شود. به عبارتی، احتمال پیدا شدن دستگاهی ایراددار در محصولی با فروش 5 میلیونی در مقایسه با محصولی که تنها 200 هزار دستگاه از آن تولیده شده، بیشتر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. سامسونگ بازهم قهوه ای شد بدجور، ﺗﻌﺠﺐ ﻧﮑﻨﯿﺪ ﺍﯾﻦ ﺷﮑﺴﺘﻦ ﻫﻢ ﺟﺰﺋﯽ ﺍﺯ ﻧﻮﺍﻭﺭﯼ ﺳﺎﻣﺴﻮﻧﮓ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﯿﺸﻪ ،ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻓﻨﺎﻭﺭﯼ ﻣﯿﮕﻦ ﯾﮏ ﺟﻨﺲ ﺑﻨﺠﻞ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻌﻨﺎ

  2. از مستر اشرف عزیز و‌گرامی و اقای جوادی گل خواهش دارم اینقدر هم‌به هم‌توهین نکنید اونا هر روز یه قراردادی با هم امضا‌میکنن ما اینجا به هم فحش میدیدم هر شرکتی ایراد داره خوبی هم داره هیچ‌برندی توی دنیا کامل نیست شما ببین شرکت دوربین سونی روی دوربین عکاسی امکانات بهتری با قیمت پایین تر از کنن به مشتری اراییه میده ولی امسال سال ۱۶ سال هست کنن توی فروش اوله هواوی و سامسونگ‌ هم همینن چیزی از ارزش هر ۲تا برند کم نمیشه همگی موفق باشید مستر اشرف اقای جوادی و بقیه عزیزان کشورمون

  3. سعید جان حرف شما کاملا درست و جای هیچ بحثی نیست
    اما اینو بدونین که هیچ برندی نتونسته این محصول رو به صورت تجاری وارد بازار کنه و همون هواوی هم مطمئنا امسال اون نمونه آزمایشگاهی رو به بازار عرضه نمیکنه…این اولین و واقعی ترین گوشی منعطف جهانه و اینها هم نمونه اولیه…مطمئن باشین واسه همه ی گوشیها این اتفاق نمی افته و اینطور هم نیست که هیچ کدومشون بدون ایراد باشن…مهم اینه که سامسونگ این فناوری رو برای اولین بار در جهان پیاده کرده و هیچ مشکل خاصی برای صاحیانشون رخ نمیده و این فناوری تا 3 سال آینده خام و ناقص و با ایراده…شجاعت و اولین بودن سامسونگ قابل ستایش هست و فروشش تو عرض چند دقیقه با این برچسب قیمتی دال بر موفقیت و سود آوری سامسونگ در این فناوری انحصاری خودش تا نیمه اول سال 2019 هست و هیچ مشکلی واسش پیش نمیاد
    با تشکر از سعید و گجت نیوز عزیز

    • خواهش اقای جوادی گل این فناوری درسته پیشرفته هست عالی هست حالا فرقی نمیکنه سامسونگ باشه هواوی اپل ماکروسافت با اون پیشرفتگی ال‌جی لنوو هر کدوم یک ایدی و نظری توی سر دارن و ۴ سال تا ۵ سال زمان لازمه تا به اون چیزی که میخوان بدون ایراد دست پیدا کنن و حالا حالا هم کار داره همون هواوی هم بی ایراد نمیتونه باشه چون تجربه اوله کاری که واسه بار اول تجبره میکنه حتما خراب میشه بار دوم بهتر میشه بار سوم ایرادات بار اول و دوم رفع میشه عالی میشه واقعا سخته که مشکلی واسش پیش نیاد توی هر برندی ولی به نظر من هواوی و سامسونگ خیلی زود عمل کردن و روانه بازار کردن

    • اخه سامشونگ خیلی مزخرفه

  4. یــــک جنس بنجل دیگه از سامسونگ، اینو تولید کردند تا جیب مردم رو خالی کنند! 😔