قیمت و تاریخ عرضه کنسول بدون دیسک ایکس باکس وان مشخص شد

پس از شایعات فراوان، مایکروسافت سرانجام از کنسول بدون دیسک ایکس باکس وان پرده برداشت. این عضو جدید خانواده Xbox با عنوان All-Digital Edition شناخته می‌شود.

همانند گوگل که با گوگل استادیا قصد دارد صنعت گیم را به سوی استریم بازی‌ها پیش ببرد، کنسول Xbox One S بدون دیسک هم قرار است چنین کاری را انجام دهد. کنسول بدون دیسک ایکس باکس وان مخصوص کسانی است که نسخه فیزیکی بازی‌ها را خریداری نمی‌کنند و دانلود نسخه دیجیتال بازی‌ها را ترجیح می‌دهند.

قیمت و تاریخ عرضه کنسول بدون دیسک ایکس باکس وان

مایکروسافت رسما اعلام کرد که این کنسول 249.99 دلار قیمت خواهد داشت و در تاریخ 7 مه 2019 (سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1398) وارد بازار می‌شود. ایکس باکس با این کنسول قرار است اولین قدم را به سوی آینده بردارد، جایی که دانلود و استریم بازی‌ها اولویت اول است و احتمالا با خرید اشتراک می‌توانید به راحتی بازی‌ها را به صورت رایگان تجربه کنید.

شایعات پیرامون کنسول بدون دیسک ایکس باکس وان از ماه نوامبر سال گذشته میلادی آغاز شد. گفته می‌شد که مایکروسافت قرار است کنسولی مشابه ایکس باکس وان اس عرضه کند با این تفاوت که دیسک درایو ندارد. این شایعات حالا تبدیل به واقعیت شده‌اند. مایکروسافت اخیرا با سرویس‌هایی همچون گیم پس (Game Pass)، ایکس باکس لایو و سرویس‌های استریمی همچون نتفلیکس و هولو توانسته نظر مشتریان را جلب کند و این کنسول جدید با هدف جذب همین مخاطبان ساخته شده است.

کنسول بدون دیسک ایکس باکس وان

 شایعه دیگر این بود که کنسول All-Digital Edition همراه با سه بازی ماینکرفت، فورزا هورایزن 3 و Sea Of Thieves عرضه می‌شود. با اعلام مایکروسافت این شایعه نیز حقیقت داشته و هر سه بازی محبوب این شرکت به صورت پیش فرض در کنسول جدید ایکس باکس وجود خواهند داشت و قابل بازی خواهند بود.

در چند روز اخیر، هر دو شرکت سونی و مایکروسافت در مورد سخت افزارهای جدید گیمینگ خود صحبت کرده‌اند و حتما مطلع هستید که سونی اولین جزئیات رسمی کنسول پلی استیشن 5 را منتشر کرد. با اینکه سونی در نمایشگاه E3 سال جاری کنفرانس نخواهد داشت اما آن‌ها در گفتگو با وایرد، اطلاعات جالبی از این کنسول را با طرفداران به اشتراک گذاشتند. در مقابل، انتظار می‌رود که مایکروسافت در حین برگزاری نمایشگاه E3 اولین اطلاعات از کنسول ایکس باکس بعدی خود را منتشر کند.

همان طور که ذکر شد، کنسول بدون دیسک ایکس باکس وان 249.99 دلار قیمت دارد که 50 دلار از کنسول استاندارد ایکس باکس وان اس ارزان‌تر است. با این حال، بسیاری انتظار داشتند که این کنسول چیزی حدود 200 دلار قیمت داشته باشد.

باید دید این کنسول جدید تا چه اندازه می‌تواند موفق ظاهر شود حداقل تا آغاز نمایشگاه E3 و معرفی احتمالی کنسول نسل بعد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. پیشرو در صنعت کنسول ❤️❤️❤️❤️