طراحی آیفون XI

طراحی آیفون XI در رندرهای جدیدی به نمایش درآمد

پیش‌تر تصاویری را شاهد بودیم که به وجود یک ماژول دوربین بزرگ و برجسته در جانشین آیفون XS اشاره داشتند و حالا، می‌توانیم طراحی آیفون XI را در رندرهای تازه‌تری ببینیم. ظاهرا این، چهره نهایی آیفون ۱۱ است و همان ماژول برآمده نیز همچنان در آن وجود دارد.

در کنار سه سنسور دوربین، یک فلش LED بزرگ و حفره میکروفون نیز روی این برآمدگی دیده می‌شود. یکی از نکات جالب در مورد طراحی آیفون XI (آیفون 11 یا هر اسم دیگری که خواهد داشت)، اینکه تمام قسمت عقب آن از یک ورقه شیشه منفرد ساخته شده است که البته، برآمدگی دوربین را نیز پوشش می‌دهد.

در جلوی دستگاه، یک صفحه نمایش آمولد را بدون تغییر سایز نسبت به آیفون 10 و 10 اس داریم. البته منبع انتشار تصاویر، می‌گوید که حاشیه‌های این نمایشگر 5.8 اینچی اندکی باریکتر شده؛ اما از طرفی، ابعاد دستگاه را بزرگتر از مدل‌های قبلی توصیف کرده است که این دو ادعا با یکدیگر همخوانی ندارد.

ابعاد آیفون ایکس آی، 143.9 در 71.4 در 7.8 میلی‌متر گزارش شده و این در حالی است که آیفون ایکس اس، دارای ابعاد 143.6 در 70.9 در 7.7 میلی‌متری بود. یکی دیگر از تغییراتی که در طراحی آیفون XI دیده می‌شود، شکل متفاوت دکمه سایلنت (mute switch) است که در اینجا بیشتر به آیپدهای قدیمی شباهت دارد. باز هم خبری از کانکتور USB-C نیست و ظاهرا اپل برای نسل جدید گوشی های هوشمند خود نیز، استفاده از درگاه لایتنینگ را ادامه خواهد داد.

انتظار می‌رود کمپانی کوپرتینویی، مراسم رونمایی از جانشین‌های آیفون XS، XS Max و XR را در ماه سپتامبر برگزار کند و فروش محصولات، در فاصله کوتاهی از آن رویداد آغاز شود.