حذف هاتگرام و تلگرام طلایی

حذف هاتگرام و تلگرام طلایی به فرصتی برای کلاه برداران تبدیل شده است!

گوگل دو پیام رسان هاتگرام و تلگرام طلایی را به دلیل بدافزار بودن از گوشی موبایل کاربران ایران حذف کرد، اما حذف هاتگرام و تلگرام طلایی به فرصتی برای کلاه برداران تبدیل شده است!

در روزهای گذشته شرکت گوگل به کاربران پیام رسان‌های تلگرام طلایی و هاتگرام با ارسال پیامی هشدار داد که این دو نسخه غیر رسمی تلگرام بدافزار و نرم افزار جاسوسی هستند و باید هر چه سریع‌تر آن را از گوشی موبایل خود حذف کنند، برخی از کاربران این پیام هشدار را جدی گرفته و برخی نیز با روش‌هایی چون غیرفعال کردن آنتی ویروس Google Play Protect از پیام هشدار گوگل تبعیت نکردند، چنین اقدام باعث شد تا گوگل به صورت اتوماتیک دو پیام رسان تلگرام طلایی و هاتگرام را از روی گوشی های موبایل کاربران ایرانی حذف کند و حالا حتی اجازه نصب این برنامه‌ها را نیز به کاربران نمی‌دهد که چنین موضوعی باعث سودجویی برخی از فرصت‌طلبان شده است.

سودجویی با حذف هاتگرام و تلگرام طلایی

پس از حذف هاتگرام و تلگرام طلایی از سوی گوگل بسیاری از سودجویان در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی نسخه‌های غیر رسمی تلگرام را معرفی می‌کنند، اما کاربران باید مراقب باشند؛ زیرا تبلیغاتی چون ارائه تلگرام بدون فیلتر، تلگرام با بلاک چین و مواردی از این قبیل واقعیت ندارد، درواقع  سودجویان از این فرصت استفاده کرده تا به اطلاعات خصوص شما دسترسی پیدا کنند. از این رو به کاربران توصیه می‌شود فقط از نسخه اصلی تلگرام استفاده کنند و فریب تبلیغات نسخه‌های غیر رسمی را نخورند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خیلی جالبه این همه وقت هست نصب دارن همه و یک برنام جاسوسی از کاربران بود با کلی خطرات امنینی و مشکلات دیگه هیچ حرفی نزدین حالا که پاک شده ، فرصتی برای کلاهبرداران شده قبلش که نصب بود که فرصت نبود قطعا داشت کلاهبرداری میشد ، الان که حذف شده احتمال کلاهبرداری میشه تو بوق میکنن خخخخخ کجاز داریم زندگی میکنیم

  2. ملت هنوز تلگرام ملعونو ول نکردن؟ حقشونه

  3. مردم نباید اعتماد کنن نسخه اصلی باید بگیرن

  4. خیلی جالبه
    ‌‌
    این برنامه ها سال ها در پلی استور بودن و هیچ مشکلی نداشتن اما دقیقا همین امروز که تنش های سیاسی زیاد شده (یک ماه اخیر) و موجی از حذف شدن صفحات خبری و شخصی در شبکه های اجتماعی زیاد شده ، این ها برنامه ها بدافزار محسوب شدند
    ‌‌
    ماجرای حذف شدن این برنامه ها توسط گوگل در گوشی کاربر هم بدون اجازه کاربر جای خود دارد
    ‌‌
    در کل اتفاقات جالبی است که به نظرم تصادفی نیست