اسکرین میرورینگ

با قابلیت اسکرین میرورینگ ٬ نوتیفیکیشن‌های گوشی اندرویدی خود را در کامپیوتر هم ببینید

مایکروسافت مشغول آزمایش قابلیت اسکرین میرورینگ (Screen Mirroring) بین ویندوز 10 و گوشی‌های اندرویدی به واسطه‌ی اپلیکیشن Your Phone Companion است. حالا این قابلیت در جدیدترین نسخه ویندوز به‌روز شده و می‌تواند نوتیفیکیشن‌های گوشی شما را نیز روی صفحه کامپیوتر به نمایش بگذارد.

ماه گذشته ما به شما گفتیم که مایکروسافت مشغول آزمایش قابلیت اسکرین میرورینگ بین ویندوز 10 و چند گوشی محدود اندرویدی است. این قابلیت با استفاده از وای فای و بلوتوث به کاربر اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های اندرویدی را روی یک کامپیوتر مجهز به ویندوز 10 به نمایش درآورد. در ابتدا این قابلیت تنها روی گوشی‌های گلکسی اس ٬8 اس 8 پلاس٬ اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ موجود بود٬ اما مایکروسافت اعلام کرده بود به زودی این فهرست را افزایش خواهد داد.

گوشی‌های جدید در پروژه اسکرین میرورینگ ویندوز

اسکرین میرورینگ

پیش از آن که بگوییم کدام گوشی‌ها به فهرست پشتیبانی کنندگان از قابلیت اسکرین میرورینگ اضافه شده‌اند٬ لازم به ذکر است که شما باید اپلیکیشن Your Phone Companion را از پلی استور گوگل دانلود کنید. مایکروسافت می‌گوید از این پس صاحبان گوشی‌های وان پلاس 6 و 6 تی٬ گلکسی اس 10 ای٬ گلکسی اس ٬10 گلکسی اس 10 پلاس٬ گلکسی نوت 8 و گلکسی نوت 9 سامسونگ نیز می‌توانند با نصب اپلیکیشن مذکور به قابلیت اسکرین میرورینگ دسترسی پیدا کنند.

تا پیش از به‌روزرسانی جدید٬ اپلیکیشن Your Phone Companion به شما اجازه می‌داد متون٬ اسناد و عکس‌هایی که در گوشی مجهز به اندروید 7 به بعد دریافت می‌کنید را روی کامپیوتر خود نیز مشاهده کنید. اما حالا این برنامه شما را قادر می‌سازد تا نوتیفیکیشن‌هایی که روی گوشی خود دریافت می‌کنید را نیز به صورت همزمان روی صفحه کامپیوتر خود مشاهده کنید. مایکروسافت می‌گوید کاربران اینسایدر در بیلد 19H1 ویندوز 10 به زودی پیشنمایشی را را دریافت خواهند کرد که می‌تواند چگونگی نمایش نوتیفیکیشن‌ها روی صفحه کامپیوتر را به تصویر بکشد. شما می‌توانید انتخاب کنید نوتیفیکیشن کدام اپلیکیشن‌ها روی کامپیوتر به نمایش درآید و اگر یکی را در ویندوز رد کنید٬ آن از روی گوشی شما نیز ناپدید خواهد شد. این قابلیت‌های جدید به زودی در اپلیکیشن Your Phone Companion ظاهر خواهند شد.

برای مشاهده‌ی نوتیفیکیشن‌ها روی کامپیوتر خود٬ گوشی اندرویدی شما باید اجراکننده‌ی اندروید 7 به بالا و حداقل 1 گیگابایت رم باشد. در آن سمت نیز بیلد ویندوز 10 کامپیوتر شما باید 1803 (RS4) یا جدیدتر باشد.