رسانه های اجتماعی HTC

رسانه های اجتماعی HTC هم مانند خطوط تولیدش آرام گرفته‌اند!

نشانه‌های چندانی از بازگشت اچ تی سی به روزهای پرفروغی که در بازار موبایل داشت، دیده نمی‌شود. نه تنها حال خطوط تولید و عملکرد مالی کمپانی خوب نیست؛ بلکه این به رسانه های اجتماعی HTC هم سرایت کرده است.

اچ تی سی که این اواخر، مدام درآمدهای خود را رو به افول می‌دید؛ در ماه مارس نسبت به فوریه، رشد 110 درصدی را تجربه کرد. ولی آمارها، کاهش 53 درصدی درآمد کمپانی را در قیاس با سال گذشته نشان می‌دهند. این رقم در سه ماهه نخست امسال نیز نسبت به دوره‌ی مشابه پارسال، 67 درصد کم شده است تا نشان دهد اوضاع برای بخش گوشی‌سازی HTC خوب پیش نمی‌رود. در واقع بار سودآوری شرکت تایوانی، روی دوش شاخه VR (واقعیت مجازی) افتاده است.

اچ تی سی Exodus 1

با این حال اخیرا «فیل چن» یکی از مقامات بلندپایه اچ تی سی، اعلام کرد که برای گوشی مبتنی بر بلاک چین Exodus 1 جانشینی در راه است. ظاهرا اگزودوس 2 برای معامله‌گران ارز دیجیتال طراحی و پیش از پایان سال جاری، عرضه خواهد شد. از طرفی ماه گذشته، یک گوشی 5G کمپانی هم تاییدیه بلوتوث را دریافت کرد و طبق گزارش‌ها، در نیمه دوم سال 2019 آن را ملاقات خواهیم کرد.

اگر از اگزودوس 1 فاکتور بگیریم، آخرین گوشی اچ تی سی را باید +U12 بدانیم که نزدیک به یک سال از عمرش می‌گذرد. اما رسانه های اجتماعی HTC هم حال و روز مشابهی دارند. مثلا این کمپانی از تاریخ 11 مارس (20 اسفند)، هیچ توییتی نکرده است. حتی بدتر، در اینستاگرام از شهریور تاکنون شاهد پست جدیدی از آن نبوده‌ایم.

این‌ها چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ شاید اینکه تجارت گوشی های هوشمند اچ تی سی، به آهستگی رو به زوال نهاده است. اگر این‌طور باشد؛ پایان تلخی برای شرکتی خواهد بود که از بدو پیدایش اندروید، حضور فعالی در این عرصه داشت و گوشی های خوش‌نامی را تولید کرد. نمونه بارز هم HTC One M8 که از برخی جهات، جلوتر از دوران خود بود.