انفجار کپسول دراگون

انفجار کپسول دراگون اسپیس ایکس تایید شد

شرکت اسپیس ایکس انفجار کپسول دراگون در 20 آوریل 2019 را تایید و دلیل را آن اختلال در موتور SuperDraco عنوان کرد. البته این شرکت و سازمان فضایی ناسا در حال بررسی دلیل اصلی این انفجار هستند.

شرکت اسپیس ایکس خبر انفجار کپسول دراگون حین آزمایش استاتیک 20 آوریل 2019 را تایید کرد. این کپسول با هدف حمل فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی طراحی شده بود. هرچند این شرکت فعال در حوزه فضا در خصوص چگونگی انفجار این کپسول جزئیات دقیقی را منتشر نکرده است، اما این شرکت قصد دارد کپسول دراگون دیگری را بسازد و در آینده‌ای نزدیک به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب کند.

جزئیات انفجار کپسول دراگون

هانس کونیگیزمن (Hans Koenigsmann)، یکی از مدیران اسپیس ایکس در خصوص جزئیات این حادثه اظهار کرد:

بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده کپسول دراگون با موفقیت فعال شد و هر یک از موتورهای Draco توانستند به مدت 5 ثانیه روشن شوند، اما پیش از روشن شدن موتور SuperDraco اختلالی به وجود آمد و باعث انفجار شد. البته سازمان فضایی ناسا و شرکت اسپیس ایکس در حال بررسی اطلاعات تله‌متری و داده‌های مربوط به این عملیات هستند تا علت اصلی حادثه را پیدا کنند.

انفجار این کپسول ممکن است برای شرکت اسپیس ایکس خسارت اندکی را به همراه داشته باشد، اما در اهداف تعیین شده این شرکت یک نوع عقب گرد به شمار می‌رود. گفتنی است این کپسول که در حین آزمایش منفجر شد، همان کپسولی است که در ماه مارس 2019 به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد و توانست در این ماموریت آزمایشی به مدت 5 روز در فضا بماند.