رندر سونی اکسپریا ۲

نگاهی به گوشی سونی اکسپریا ۲ ؛ طراحی، مشخصات فنی و قیمت احتمالی

اکسپریا ۱ کمتر از سه ماه قبل معرفی شد و هنوز چند هفته‌ای تا عرضه‌ی آن باقی مانده؛ اما کمپانی ژاپنی از هم‌اکنون، در حال کار روی سونی اکسپریا ۲ (Sony Xperia 2) به عنوان جانشین این پرچمدار است. در ادامه به بررسی طراحی و مشخصات احتمالی اکسپریا 2 می‌پردازیم.

به لطف افشاگری «استیو همرستوفر» می‌دانیم که سونی اکسپریا ۲ چه شکل و ظاهری خواهد داشت. این پرچمدار که ظاهرا در نیمه دوم سال جاری از راه می‌رسد، همانند اکسپریا وان دارای یک نمایشگر کشیده با نسبت تصویر 21:9 خواهد بود؛ اما سایز آن از 6.5 اینچ به 6.1 اینچ کاهش می‌یابد. به این ترتیب ابعاد گوشی هم اندکی کوچک‌تر و نگه داشتن آن در دست، راحت‌تر خواهد شد. با این اوصاف، سونی Xperia 2 را باید نمونه کوچک شده‌ی Xperia 1 بدانیم.

طراحی سونی اکسپریا ۲

امروزه بسیاری از پرچمداران دنیای موبایل، یک ناچ بزرگ (مانند آیفون XS)، ناچ کوچک (مانند هواوی P30 پرو) یا یک حفره (مانند گلکسی S10) روی نمایشگر خود دارند. با این حال سونی همچنان به طراحی سنتی خود وفادار مانده و به نظر نمی‌رسد که قصد تغییر رویکرد داشته باشد.

رندر سونی اکسپریا ۲

به نگاهی به فریم آلومینیمی سونی اکسپریا 2 می‌توان دید که بخش بالایی از یک میکروفون میزبانی می‌کند و در قسمت پایینی هم گریل اسپیکر، درگاه USB-C و میکروفون دوم وجود دارد. در کناره‌ی سمت راست گوشی علاوه بر کلیدهای کنترل صدا و پاور، حسگر اثر انگشت و یک دکمه اختصاصی برای دوربین نیز دیده می‌شود. خشاب کارت microSD و سیم کارت نیز باید در سمت چپ قرار داشته باشد.

سلامی دوباره به دوربین سه‌گانه سونی

با وجود اینکه تغییرات چندانی را در بخش جلویی اکسپریا 2 شاهد نیستیم؛ اما پشت دستگاه داستان متفاوتی دارد. مثلا دوربین سه‌گانه که پیش‌تر در مرکز پنل وجود داشت، حالا به گوشه بالای سمت چپ منتقل شده است. شاید این جابه‌جایی ماژول دوربین، به اندازه و ظرفیت باتری گوشی مرتبط باشد؛ کمااینکه سامسونگ هم چیدمان عمودی دوربین‌های عقب در سری گلکسی اس 9 را، امسال به چیدمان افقی تبدیل کرد تا فضای بیشتری برای تعبیه یک باتری بزرگ‌تر در سری گلکسی اس 10 ایجاد شود.

رندر سونی اکسپریا ۲

قرار داشتن ماژول دوربین در یک گوشه‌، به سونی اجازه می‌دهد که باتری به مراتب بزرگ‌تری را استفاده کند. حتی جا دارد که این کمپانی، سنسورهای دستگاه را هم ارتقا دهد؛ اما به احتمال زیاد پرچمدار جدید نیز همان دوربین‌های اکسپریا 1 را به ارث می‌برد. این یعنی سه سنسور 12 مگاپیکسلی که یکی اصلی و دیگری سوپر واید خواهد بود و سومی هم زوم اپتیکال 2x خواهد داشت.

سایر مشخصات، تاریخ عرضه و قیمت سونی اکسپریا ۲

همانند دیگر پرچمداران سال 2019، این محصول سونی نیز باید به تراشه اسنپدراگون 855 تجهیز شود. حداقل 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی هم این چیپست را همراهی خواهند کرد. البته برای افزایش توان رقابت در بازار، وجود نسخه 8+256 گیگابایتی هم دور از ذهن نیست.

رندر سونی اکسپریا ۲

کاربران می‌توانند انتظار سیستم عامل اندروید  پای و پشتیبانی از 4G LTE را نیز داشته باشند. البته سونی ساخت گوشی های هوشمند 5G را هم در دستور کار دارد؛ اما احتمالا اکسپریا 2 جزو آن‌ها نخواهد بود.

با توجه به عادت کمپانی ژاپنی به معرفی پرچمدارانش در نمایشگاه IFA برلین، می‌توانیم زمان عرضه‌ی این پرچمدار را اوایل تا اواسط اکتبر (مهر ماه) بدانیم. همچنین با درنظر گرفتن بهای 999 دلاری اکسپریا وان در کشور آمریکا، چنین قیمتی برای سونی اکسپریا 2 نیز متصور است.

ویدیوی 360 درجه سونی اکسپریا 2

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. من z5 دارم دوربینش عالیه.. دوربین سه گانه سونی فک نکنم اصلا جای بحث داشته باشه..گوشی های سونی اسبن اسب😅

  2. ایول.شیک.خوشکل.خاص
    واقعا زیباست

  3. خوشحالم دوباره اسم این برند نازنین رو میبینم امید وارم جایگاه قبلیشو بدست بیاره

  4. قبلا خیلی اسمش بود الان اصلا نیست

  5. دوربین سگانه سونییی چ شود

  6. خوبه که تصمیم گرفت او حاشیه ها رو حذف کنه

  7. همیشه قالب خیلی خوشگله

  8. خیلی خیلی زیباس
    SONY make.belive