شرکت هواوی

همکاری شرکت‌های آمریکایی با شرکت هواوی ممنوع می‌شود

منابع خبری اعلام کردند همکاری شرکت‌های آمریکایی با شرکت هواوی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با هدف مقابله با تهدیدهای علیه امنیت آمریکا ممنوع خواهد شد.

بر اساس گزارشی که از سوی دولت آمریکا منتشر شده است، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم دارد تا با صدور دستوری همکاری شرکت‌های آمریکایی با شرکت چینی Huawei را ممنوع اعلام کند. طبق این دستور شرکت‌های آمریکایی اجازه نخواهند داشت از تجهیزات مخابراتی شرکت‌هایی که تهدیدی علیه امنیت آمریکا به‌شمار می‌روند، استفاده کنند. بسیاری از منابع خبری اعلام کردند نام شرکت هواوی در دستور دونالد ترامپ قید نخواهد شد. دولت آمریکا از حدود یک سال قبل به دنبال صدور این فرمان بود. این فرمان طبق قانون قدرت‌های اقتصادی اضطراری بین‌المللی فدرال آمریکا اعلام خواهد شد. گفتنی است این اقدام آمریکا واکنش شدید کشور چین را به همراه داشته است.

امنیت ملی بهانه‌ای برای تحریم شرکت هواوی

پس از انتشار خبرهایی مبنی بر اینکه همکاری شرکت‌های آمریکایی با شرکت هواوی ممنوع خواهد شد، وزارت امور خارجه چین در این خصوص اعلام کرد کشور آمریکا به بهانه امنیت ملی شرکت‌های چینی را تحریم می‌کند. در همین راستا دونالد ترامپ نیز اعلام کرد در رابطه با چین با چالش‌های کوچکی مواجه‌ایم، اما تجهیزات مخابراتی تولید شده توسط شرکت هواوی به نوعی ابزارهای جاسوسی برای کشور چین محسوب می‌شوند. همچنین ترامپ از متحدان آمریکا درخواست کرد تا از فناوری 5G هواوی استفاده نکنند؛ زیرا این سیستم قابل اعتماد نیست. هرچند شرکت چینی هواوی که به عنوان سومین شرکت بزرگ تولید گوشی های هوشمند شناخته می‌شود، کلیه این اتهام‌ها را تکذیب کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اون بازار افریقا و اروپاو اسیا داره کافیه واسش