خرید گوشی زیر 5 میلیون تومان

راهنمای خرید گوشی زیر 5 میلیون تومان (آذر 99)

در راهنمای خرید گوشی زیر 5 میلیون تومان نگاهی به بهترین گزینه‌های این بازه و مشخصات فنی آن‌ها خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

افزایش افسارگسیخته نرخ ارز در کشورمان سبب شده تا همزمان با کاهش ارزش پول ملی ایران، اجناس با قیمت‌های بسیار بالاتری به فروش برسند. این موضوع به تمامی اجناس وارداتی گسترش می‌یابد و تقریبا نمی‌توانیم چیزی را پیدا کنیم که نسبت به سال گذشته حدود دو تا سه برابر افزایش قیمت را تجربه نکرده باشد. البته قیمت‌ها در بازار موبایل کمی متفاوت بوده و گرچه با افزایش نرخ دلار قیمت‌ها هم روند صعودی پیدا می‌کنند اما با کاهش قیمت دلار، گوشی‌ها همچنان با همان قیمت قبلی به فروش می‌رسند! به هر حال تا ثبات قیمت‌ها و ترکیدن این حباب فاصله زیادی باقی مانده و اگر به یک گوشی جدید احتیاج داشته باشید نخواهید توانست تا ابد برای کاهش قیمت‌ها صبر کنید. در همین راستا در راهنمای خرید گوشی زیر 5 میلیون تومان بهترین نمونه‌های بازار را تهیه کرده‌ایم تا با بودجه‌ای نه چندان زیاد صاحب موبایلی شوید که حداقل برای مدتی جوابگوی نیازهایتان باشد.

پیش از هر چیز به نکات زیر توجه کنید:

  • احتمالا طرح رجیستری به گوشتان خورده است. طبق این طرح که هم‌اکنون نیز در حال اجراست تمامی گوشی‌هایی که در گمرک کشور ثبت نشده باشند خدمات مخابراتی دریافت نخواهند کرد. برخی از فروشندگان تلفن همراه گاهی موبایل‌های رجیستری نشده را به فروش می‌رسانند که از خرید قبلی آن‌ها باقی مانده و یا به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند. به منظور جلوگیری از هرگونه مشکل در استفاده از تلفن همراه جدیدتان، توصیه می‌کنیم حتما به نمایندگی‌های معتبر برند موردنظر یا فروشگاه‌های مورد اعتمادتان برای خرید مراجعه کنید.
  • کشور سازنده موبایل اهمیت چندانی ندارد، همان‌طور که کارخانه سازنده محصولات اپل در کشور چین قرار گرفته است. آنچه اهمیت دارد گارانتی دیوایس شماست که معتبر باشد و تاریخ انقضای آن در زمان خرید هنوز نگذشته باشد.
  • به دلیل نوسانات زیاد قیمت در بازار پیشنهاد می‌کنیم پیش از تصمیم نهایی، دوباره قیمت گوشی موردنظرتان را بررسی کنید تا از افزایش یا کاهش آن مطلع شوید.

راهنمای خرید گوشی زیر 5 میلیون تومان

سامسونگ گلکسی ای 01 کور – Samsung Galaxy A01 Core

قیمت تقریبی: دو میلیون و 500 هزار تومان

خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومان5.3 اینچ

1480 × 720 پیکسل

خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومان
8 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومانMediatek MT6739
چهار هسته 1.5 گیگاهرتزی
رم: 1 گیگابایتخرید گوشی زیر 5 میلیون تومان
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصاندروید 10 گو

لیست بهترین گوشی های زیر 5 میلیون تومان را با نماینده‌ای از سامسونگ آغاز می‌کنیم. گرچه طراحان کره‌ای برای این گوشی زمان زیادی صرف نکرده‌اند و ظاهر دیوایس کاملا ساده و بدون طراحی ناچ است اما حداقل از نظر نرم افزاری به داد کاربر رسیده‌اند. ای 01 کور به طور پیش‌فرض با اندروید 10 گو – Android 10 Go کار می‌کند که اختصاصا برای دیوایس‌هایی با سخت افزار ضعیف طراحی شده است. این گوشی از پس کارهای روزمره سبک برمی‌آید و اگر سخت‌گیر نباشید تصاویری که با آن ثبت می‌کنید می‌توانند راضی‌کننده باشند. باتری سه هزار میلی‌آمپری دستگاه با توجه به سخت افزار کم مصرف و نمایشگر نه چندان بزرگ نوید عمر باتری مطلوبی را می‌دهد تا بدون نگرانی از خانه خارج شوید.

آنر 8 اس – Honor 8S

قیمت تقریبی: سه میلیون تومان

خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومان5.7 اینچ

1520 × 720 پیکسل

خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومان
13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومانMediatek Helio A22
چهار هسته 2.0  گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایتخرید گوشی زیر 5 میلیون تومان
باتری: 3020 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاص

با پرداخت 500 هزار تومان بیشتر از ای 01 کور، می‌توانید آنر 8 اس را خریداری کنید که از سخت افزاری چند برابر بهتر از گوشی سامسونگ برخوردار شده است. با این وجود هنوز هم قدرتمند نبوده و اندروید پای 9.0 روی آن به طور پیش‌فرض نصب شده است. پردازنده مدیاتک دیوایس فرکانس بالایی دارد اما در مجموع با توجه به پایین رده بودن دیوایس نمی‌توانیم از آن انتظار زیادی داشته باشیم. آنر 8 اس بیشتر برای کسانی مناسب است که به وبگردی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندند و نمی‌خواهند برنامه‌های سنگینی نظیر بازی‌های آنلاین را روی موبایلشان نصب کنند. در ضمن نگران سرویس‌های گوگل روی گوشی‌های هواوی نباشید، چرا که تحریم‌های ترامپ علیه این کمپانی و زیرشاخه‌هایش به دیوایس‌های پیش از میت 40 – Mate 40 ارتباطی ندارد.

نوکیا 2.2 – Nokia 2.2

قیمت تقریبی: سه میلیون و 500 هزار تومان

خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومان5.7 اینچ

720 × 1520 پیکسل

خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومان
13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومانMediatek Helio A22
چهار هسته 2.0  گیگاهرتزی
رم: 3 گیگابایتخرید گوشی زیر 5 میلیون تومان
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاص

چند سالی از بازگشت نوکیا به عرصه تولید موبایل می‌گذرد اما فنلاندی‌ها بیشتر ترجیح می‌دهند به سراغ بازار پایین رده‌ها و میان رده‌ها بروند تا پرچمداران. البته این کمپانی عملکرد خوبی هم در این بازارها داشته‌اند و 2.2 یکی از محصولات خوب نوکیا برشمرده می‌شود که با رابط کاربری نزدیک به اندروید خام، عملکردی سریع و ظاهری زیبا از خود به نمایش می‌گذارد. این گوشی هم نسبت به گزینه قبلی رم بیشتری در اختیار دارد و مالتی تسکینگ را با راحتی بیشتری انجام می‌دهد. اندروید پای به طور پیش‌فرض روی نوکیا 2.2 نصب شده که خوشبختانه قابل به روز رسانی به اندروید 10 است. شاید رزولوشن دوربین سلفی دیوایس کمی روی میزان رضایتتان از این گوشی تاثیر بگذارد اما طبیعتا هرچقدر پول بدهید، همان قدر هم آش می‌خورید.

آنر 8 ای – Honor 8A

قیمت تقریبی: سه میلیون و 970 هزار تومان

خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومان6.0 اینچ

720 × 1560 پیکسل

خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومان
13 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومانMediatek MT6765 Helio P35
هشت هسته 1.8 و 2.3 گیگاهرتزی
رم: 3 گیگابایتخرید گوشی زیر 5 میلیون تومان
باتری: 3020 میلی آمپر
حافظه: 64 گیگابایت
قابلیت خاص

برند آنر به عنوان زیرشاخه هواوی توانسته به خوبی در بازار میان رده و پایین رده قد علم کند و هواداران زیادی پیدا کرده است. 8A یکی از محصولات این شرکت چینی بوده که از سخت افزار خوبی نسبت به قیمتش بهره می‌برد. این گوشی که ابتدای سال 2019 معرفی شده توانایی اجرای برنامه‌های نیمه سنگین را داشته و سرعت کار با دیوایس کاملا رضایت‌بخش است. رزولوشن دوربین‌ها چندان بالا نبوده و بر خلاف ترند این روزها، خبری از دوربین چندگانه روی 8 ای نیست اما با این وجود می‌توانید روی کیفیت تصاویر گوشی حساب کنید. ممکن است با توجه به ابعاد نمایشگر، باتری سه هزار میلی‌آمپری دستگاه نتواند در پایان روز درصد بالایی شارژ داشته باشد بنابراین حواستان به درصد باتری و مصرف اپلیکیشن‌های سنگین باشد.

تا اینجای کار در راهنمای خرید گوشی زیر 5 میلیون تومان روی گوشی‌هایی تمرکز داشتیم که عملکرد سخت افزاری بهتری نسبت به رقیبان داشته باشند. اما گوشی‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند مجهز به دوربین‌های با کیفیت‌تر و بیشتر همراه با نمایشگر بزرگتری هستند که تجربه کاربری بهتری رقم می‌زنند.

ردمی 9 – Redmi 9

قیمت تقریبی: چهار میلیون و 400 هزار تومان

خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومان6.53 اینچ

2340 × 1080 پیکسل

خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومان
13+8+5+2 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومانMediatek Helio G80
دو هسته 2.2 + شش هسته 1.8 گیگاهرتزی
رم: 3 گیگابایتخرید گوشی زیر 5 میلیون تومان
باتری: 5020 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصاندروید 10 – دوربین چهارگانه – باتری پر ظرفیت

شرکت شیائومی دیگر برند محبوب چینی در دنیای موبایل‌هاست که به دلیل افزایش نرخ گوشی‌ها در کشورمان نیز خریداران زیادی پیدا کرده است. این گوشی بزرگ مجهز به سخت افزار پردازشی متوسطی بوده که عملکرد سریعی از خود به جا می‌گذارد. روی قاب پشتی ماژول دوربین چهارگانه به چشم می‌خورد که هر لنز می‌تواند در حالت خاصی از عکاسی خودنمایی کند. از آنجایی که از معرفی این گوشی زمان زیادی نمی‌گذرد بنابراین تعجبی ندارد اگر بگوییم اندروید 10 به طور پیش‌فرض روی این گوشی نصب شده و با خرید ردمی 9 می‌توانید با جدیدترین نسخه اندروید کار کنید. چینی‌ها باتری 5020 میلی‌آمپری برای محصولشان برگزیده‌اند که می‌تواند برای ساعت‌های زیادی شما را به دور از شارژر نگه دارد.

سامسونگ گلکسی ام 11 – Samsung Galaxy M11

قیمت تقریبی: چهار میلیون و 550 هزار تومان

خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومان6.4 اینچ

1560 × 720 پیکسل

خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومان
13+5+2 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون توماناسنپدراگون 450
هشت هسته 1.8 گیگاهرتزی
رم: 3 گیگابایتخرید گوشی زیر 5 میلیون تومان
باتری: 5000 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصاندروید 10 – دوربین سه گانه

نمایندگان سامسونگ در راهنمای خرید گوشی زیر 5 میلیون تومان هنوز تمام نشده‌اند و ام 11 آمده تا کاربرانی که نمی‌خواهند هزینه زیادی کنند اما خواهان یک موبایل خوب هستند سردرگم باقی نمانند. ام 11 به طراحی Punch Hole مزین شده و قاب جلویی دستگاه ظاهری کاملا امروزی و زیبا دارد. روی قاب پشتی هم ماژول دوربین سه گانه به چشم می‌خورد که در کنار حسگر تشخیص اثر انگشت جا خوش کرده است. این قاب از جنس پلاستیک بوده و اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند. سامسونگ این گوشی را همراه با اندروید 10 عرضه کرده تا از لحاظ نرم افزاری کم و کسری برای کاربر وجود نداشته باشد. خوشبختانه امکان افزایش حافظه ذخیره سازی با کارت حافظه جانبی نیز فراهم شده است. باتری 5 هزار میلی‌آمپری دیوایس دوام طولانی مدت این قطعه را تنها با یک بار شارژ نوید می‌دهد.

دوجی اس 40 – Doogee S40

قیمت تقریبی: چهار میلیون و 600 هزار تومان

خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومان5.5 اینچ

480×960 پیکسل

خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومان
8 + 5 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومانمدیاتک MT6739
چهار هسته 1.5 گیگاهرتزی
رم: 3 گیگابایتخرید گوشی زیر 5 میلیون تومان
باتری: 4650 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصدارای استاندارد های IP68 و IP69K و MIL-STD-810G

با افزایش محبوبیت آفرود و ورزش‌هایی نظیر کوهنوردی، جای خالی گوشی‌هایی مقاوم کاملا حس می‌شد که کاربر نگران سقوط و آسیب‌های احتمالی آن نباشد. دوجی یکی از شرکت‌هایی است که به تولید موبایل‌هایی مقاوم در برابر سقوط و نفوذ آب و گرد و غبار می‌پردازد که البته ظاهری جذاب و خشن هم دارند. اس 40 موفق به دریافت گواهینامه استاندارد نظامی MIL-STD-810G شده تا خیالتان از بابت استحکام آن مطمئن باشد. بر خلاف بیشتر گوشی‌های مقاوم، محصول دوجی از سنسور تشخیص اثر انگشت پر سرعتی برخوردار شده که برای باز کردن قفل دیوایس تنها به 0.10 ثانیه زمان نیاز دارد. باتری بزرگ و نمایشگر 5.5 اینچی باعث شده تا طبیعت‌گردی و کوهنوردی‌تان را بدون هرگونه نگرانی برای اتمام شارژ گوشی انجام دهید. دوربین دوگانه اس 40 می‌تواند تصاویری زیبا ثبت کند که برای یک گوشی اقتصادی مقاوم خوب ارزیابی می‌شود.

هواوی وای 8 اس – Huawei Y8s

قیمت تقریبی: پنج میلیون و 100 هزار تومان

خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومان6.5 اینچ

1080 × 2340 پیکسل

خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومان
2 + 48 مگاپیکسل
8 + 2 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 3 تا 6 میلیون تومانHiSilicon Kirin 710
چهار هسته 1.7 + چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی
رم: 4 گیگابایتخرید گوشی زیر 5 میلیون تومان
باتری: 4000 میلی آمپر
حافظه: 64 گیگابایت
قابلیت خاصدوربین اصلی و سلفی دو گانه

سری Y گوشی‌های هواوی به میان رده‌های با کیفیتی تعلق دارد که معنای جدیدی به گوشی‌های مقرون به صرفه بخشیده است. وای 8 اس از جمله این گوشی‌ها بوده که با طراحی زیبایش هرکسی را مجذوب خود می‌کند. بالای نمایشگر گوشی ناچ نسبتا بزرگی مشاهده می‌شود که در آن دوربین سلفی مخفی شده است. روی قاب پشتی حسگر تشخیص اثر انگشت پر سرعتی قرار گرفته و در کنار آن دوربین دوگانه با رزولوشن بالا به چشم می‌خورد. گرچه سیستم عامل گوشی چندان جدید نیست ولی می‌توانید به سادگی آن را به اندروید 10 آپدیت کنید تا از تمامی توان سخت افزاری گوشی استفاده کنید. این گوشی با ارزش خرید بالایش در صدر رقابت در راهنمای خرید گوشی زیر 5 میلیون تومان قرار می‌گیرد.