سلاح لیزری هلیوس

سلاح لیزری هلیوس برای اولین بار بر روی یک ناوشکن آمریکایی نصب خواهد شد

پنج سال از زمانی که نیروی دریایی آمریکا برای اولین بار یک سامانه لیزری را برای مقاصد آزمایشی بر روی یکی از ناوهایش نصب کرد می‌گذرد و اکنون به گزارش رسانه‌ها، این نیرو قصد دارد یکی از ناوشکن‌های خود را به شکل عملیاتی به سلاح لیزری هلیوس مجهز کند.

مدت‌ها است که نیروی دریایی آمریکا در حال سرمایه گذاری در زمینه سلاح‌های لیزری است و اکنون بزرگترین شاخه نظامی ارتش آمریکا قصد دارد یک گام دیگر در این زمینه به پیش برود. بر اساس گزارش‌ها، این نیرو قصد دارد در سال 2021 یکی از ناوشکن‌های آرلی برک خود را به سلاح لیزری مجهز کند.

فرمانده نبردهای سطحی نیروی دریایی آمریکا، دریادار ران باکسال در مصاحبه با دیفنس نیوز گفته است که آمریکا در سال 2021 سلاح لیزری هلیوس را بر روی ناوشکن یو اس اس پربل نصب خواهد کرد و این سامانه لیزری با سامانه موشکی رولینگ ایرفریم که هم‌اکنون مسئولیت حفاظت از ناوهای آمریکایی در مقابل موشک‌ها و دیگر تهدیدات در فاصله نزدیک را بر عهده دارد، جایگزین خواهد شد.

سلاح لیزری هلیوس

نیروی دریایی آمریکا مدت‌ها در حال کردن بر روی ایده نصب سلاح‌های لیزری بر روی ناوهای خود بوده است. این نیرو در سال 2014 برای اولین بار یک سامانه لیزری به نام AN/SEQ-3 را بر روی یکی از ناوهای خود به نام یو اس اس پانس نصب کرد. این لیزر 30 کیلو وات قدرت داشت  و در مقابل تهدیداتی مانند پهپادها و قایق‌های تندرو مورد آزمایش قرار گرفت. در نهایت یو اس اس پانس سال گذشته بازنشسته شد.

سلاح لیزری هلیوس

سلاح لیزری که بر روی یو اس اس پانس نصب شده بود

سلاح لیزری هلیوس که قرار است بر روی ناوشکن پربل نصب شود، علاوه بر قایق‌های تندرو و پهپادها، توانایی نابودی موشک‌ها را هم دارد. این سلاح دو برابر قدرتمندتر از سامانه قبلی است و قدرت آن 60 کیلو وات است. نیروی دریایی آمریکا قصد دارد که در نهایت قدرت آن را تا 150 کیو وات افزایش دهد. این سامانه مستقیما به مبنع انرژی ناو متصل است و نیازی به هیچ گونه خشاب انرژی یا باطری اضافی نخواهد داشت. کمپانی لاکهید مارتین طراح و تولید کننده هلیوس است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. ایران در زمان شاه قدرت منطقه بود حیف جنگ مارو خیلی عقب انداخته

  2. احمدرضا ساندیسى گمشو از گجت نیوز برو بیرون.

  3. آمریکا لا مصب همین جوری داشته به سمت پیشرفت پیش می ره

  4. از لحاظ تکنولوژی سالها جلوتر از ما بودند و هستند ولی تا حالا هیچ غلطی نتونستند بکنند.
    به قول پدر بزرگم “تا خدا نخواد برگی از درختی نمیوفته.”
    و به قول خودم اگر تا آخر الزمان تونستند یک برگ کوچیک مثل طبیعت خدا بیافرینند جلوی خواست خدا هم میتونند وایسند.
    والسلام

    • چرا اتفاقا آمریکا هر غلطی که دلش خاسته کرده. مارو تحریم کرده و میبینیم که ملت ایران در فقر و بدبختی هستن. این شما سااندیسی‌های گوساله هستید که هیچ غلطی نمیتونید بکنید الا دروغ و چرت و پرت گفتن.

  5. چرا همیشه اونا بای برای اولین بار امتحانش کنن

  6. براووووووووو!!
    🙂
    🙂
    😉

  7. تکنولوژی امریکا قشنگ داره مثه فیلم های علمی تخیلی مثل جنگ ستارگان میشه