هواوی آنر 20

رندرهای رسمی هواوی آنر 20 و آنر 20 پرو پیش از رونمایی منتشر شد

تا رونمایی هواوی آنر 20 (Huawei Honor 20) و آنر 20 پرو (Honor 20 Pro) کمتر از چند ساعت زمان باقی مانده است. پیش از معرفی رسمی دو گوشی، تعدادی رندر خبری به همراه اطلاعاتی از مشخصات فنی آن‌ها منتشر شد.

اگرچه هواوی روزهای بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد، اما این اتفاقات هرگز سبب به تعویق افتادن رویداد رونمایی پرچمدار دوربین محور جدید شرکت از برند Honor نشدند. پیش از رونمایی رسمی گوشی، چندین رندر خبری از گوشی هواوی آنر 20 منتشر شد. به لطف آن‌ها، دیگر چیزی درباره سبک طراحی و ظاهر گوشی از ما پوشیده نمانده است.

حفره روی نمایشگر و دوربین چهارگانه هواوی آنر 20

آنر 20، همانند دیگر پرچمداران 2019، به نمایشگری بزرگ فاقد حاشیه‌های قابل توجه در اطراف آن مجهز شده است. پیشتر تصور می‌شد در این گوشی، بالای نمایشگر 6.26 اینچی، یک ناچ کوچک وجود خواهد داشت، اما برخلاف تصور، از راهکار حفره روی نمایشگر در این مدل استفاده شده است. می‌توان نتیجه گرفت به جای پنل امولد، یک پنل ال سی در گوشی وجود دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مربوط به نمایشگر پرچمداران سال جاری، قرارگیری اسکنر اثر انگشت زیر آن‌ها است. اما از آن جایی که پرچمداران برند Honor همواره مدل‌هایی ارزان قیمت نسبت به پرچمداران سری Mate و P هواوی بوده‌اند، همواره برخی قابلیت‌ها از آن‌ها در مقایسه با دو سری محصولات بالارده یاد شده حذف می‌شود. به همین دلیل در هواوی آنر 20 خبری از اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش نبوده و ماژول آن، روی کناره بدنه دستگاه داخل کلید پاور به کار رفته است. این کلید دقیقا پایین دکمه‌های کنترل حجم صدا قرار دارد.

ساختار دوربین هواوی آنر 20

تماشای پنل پشتی آنر 20 هواوی ما را به یاد ساختار ماژول دوربین هواوی پی 30 پرو انداخت. همانطور که بر اساس یکی از رندرهای پیشین گوشی به آن پی برده بودیم، نحوه قرارگیری سنسورهای دوربین پرچمدار Honor در سال 2019 به شکل L است، به طوری که سه سنسور دقیقا زیر یکدیگر قرار گرفته و چهارمین مورد، در سمت راست دیگری قرار دارد.

هواوی آنر 20

بر اساس شایعات پیشین، رزولوشن سنسور اصلی دوربین این گوشی 48 مگاپیکسل خواهد بود. البته می‌توان به لطف راهکارهای نرم افزاری ارائه شده، از طریق ترکیب چهار پیکسل درون یک پیکسل، تصاویر 12 مگاپیکسلی بسیار شفاف، روشن، پرجزئیات و باکیفیت‌تری گرفت. هواوی از این قابلیت با نام Light Fusion یاد می‌کند.

در کنار آن، یک سنسور 16 مگاپیکسلی از نوع اولترا واید وجود دارد. عکاسی با میدان دید بالا، کاربرد اصلی دوربین‌های دارای این نوع سنسور محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد خبری از یک سنسور تله فوتو در این ماژول نیست، اما در عوض، هواوی برای اولین مرتبه در دنیای موبایل، از یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو در آنر 20 استفاده کرده است. امکان ثبت عکس از اشیای دارای فاصله حدود 4 سانتی‌متر کاربرد آن به شمار می‌رود. هوش مصنوعی دوربین با نام AI Vision به نحوه کارکرد آن نظارت خواهد کرد.

عملکرد هواوی پی 30 پرو به ازای قیمت کمتر

همانند دیگر محصولات بالارده برند آنر، انتظار داریم هواوی آنر 20 نیز به بهترین تراشه ساخت همین شرکت در سال عرضه گوشی مجهز شود. به این ترتیب همچون هواوی پی 30 پرو، مغز متفکر این گوشی نیز تراشه کایرین 980 خواهد بود. از نظر توان پردازشی، این تراشه کمی پایین‌تر از چیپست کوالکام اسنپدراگون 855 قرار می‌گیرد، اما همچنان نمی‌توان ایرادی به آن گرفت.

با توجه به حافظه به کار رفته در دیگر محصولات همرده، نمی‌توان کمتر از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی انتظار داشت. پیش‌بینی شده نسخه‌ یا نسخه‌هایی مجهز به حافظه اصلی و فضای ذخیره‌سازی داخلی بیشتر نیز عرضه شوند.

هواوی آنر 20

طبق اخبار، ظرفیت باتری 3750 میلی‌آمپر ساعت بوده و از طریق فناوری SuperCharge هواوی، با توان خروجی 22.5 وات، طی مدت زمانی کوتاه از 0 تا 100 درصد شارژ خواهد شد. گفته می‌شود به لطف این تکنولوژی، شارژ 0 تا 50 درصد باتری طی نیم ساعت صورت خواهد گرفت. گوشی به صورت پیش‌فرض با اندروید 9 اوریو به همراه رابط کاربری سفارشی Magic 2.1 عرضه خواهد شد. Magic 2.1 نسخه‌ای از رابط کاربری EMUI 9.1 هواوی به شمار می‌رود. پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5.0 و 4G LTE به همراه مجهز شدن به دوربین سلفی 32 مگاپیکسل، از دیگر ویژگی‌های مهم هواوی آنر 20 به شمار می‌روند.

هواوی آنر 20 طی برگزاری رویدادی در شهر لندن، در روز بیست و یکم می (سی و یکم اردیبهشت) رونمایی خواهد شد. این گوشی تنها نبوده و خانواده Honor 20، مدل آنر 20 پرو را نیز متشکل می‌شود. امکان پیش‌ خرید بلافاصله بعد از رونمایی گوشی میسر خواهد بود. زمان عرضه گوشی، یک هفته بعد از معرفی اعلام شده است. قیمت این گوشی از هواوی پی 30 پرو 830 دلاری به مراتب پایین‌تر خواهد بود.

رندر خبری هواوی آنر 20 پرو

چند ساعت بعد از انتشار رندرهای خبری مدل پایه، نوبت به فاش شدن تصویری از آنر 20 پرو رسید. این گوشی دارای اندازه بزرگتری بوده و به دوربین چهارگانه پیشرفته‌تری مجهز شده است.

هواوی آنر 20

به عنوان نمونه، نوع سنسور 48 مگاپیکسلی آن متفاوت بوده و از گشودگی دریچه دیافراگم f/1.4 به همراه پشتیبانی از تثبیت‌ نوری تصویر (OIS) بهره می‌برد. مجهز شدن به سیستم فوکوس خودکار لیزری از دیگری ویژگی‌های مهم آن است. برخلاف مدل پایه، در ماژول دوربین اصلی هواوی آنر 20 پرو یک سنسور تله فوتو با قابلیت بزرگنمایی بدون کاهش کیفیت 3 برابری وجود دارد. نسخه پایه آن، دارای حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی داخلی بیشتر در مقایسه با Honor 20 خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مطمئنن اصلا چینیم کاری و نمی کنه مثل اینکه هواوی ها