لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو از فروشگاه مایکروسافت حذف شد

حذف لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو از فروشگاه مایکروسافت یکی دیگر از اقدامات شرکت‌های آمریکایی برای مقابله با هواوی به دستور دولت این کشور است. احتمال مسدود شدن امکان استفاده از ویندوز برای هواوی نیز وجود دارد.

دولت آمریکا به شرکت‌های این کشور دستور داده همکاری خود را با شرکت‌های چینی را کاهش بدهند. در این بین، هواوی بیش از بقیه تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفته و به طور تاکیدی، همکاری با آن قدغن شده است. بعد از اجبار کوالکام، اینتل، آرم و گوگل، این مرتبه نوبت به مایکروسافت رسید تا برای در امان ماندن از آتش خشم رئیس جمهور کشور، آقای دونالد ترامپ، از همکاری با بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی دنیا خودداری کند.

هواوی توسط گوگل تحریم شد که نتیجه آن، تعلیق لایسنس اندروید برای گوشی های این شرکت بود. بعد از این اتفاق، مایکروسافت درباره تحریم هواوی به منظور جلوگیری از استفاده از ویندوز توسط این شرکت در محصولات خود صحبتی به میان نیاورد. وب سایت The Verge تا امروز چندین مرتبه برای دستیابی به پاسخی درباره اجازه یا عدم اجازه هواوی برای استفاده از سیستم عامل‌های پلتفرم ویندوز، با مایکروسافت تماس برقرار کرده است، اما این شرکت همچنان از ارائه پاسخ خودداری می‌کند. با این حال، حذف لپ تاپ هواوی از فروشگاه مایکروسافت نشان می‌دهند دولت آمریکا روی این شرکت نیز فشار وارد کرده است.

مشکلات ادامه تولید لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو

در حال حاضر، هواوی میت بوک ایکس پرو یکی از محبوب‌ترین لپ تاپ‌های ویندوزی فروشگاه آنلاین مایکروسافت محسوب می‌شود. اما بدون لایسنس ویندوز، این محصول دیگر قادر نیست به رقابت با اپل مک بوک پرو، اچ پی Spectre x360 و مخصوصا لپ تاپ‌های سری سرفیس خود مایکروسافت ادامه بدهد. این شرکت در حال حاضر فروش لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو را متوقف کرده است.

 لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو

اکنون با جستجوی نام لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو در فروشگاه آنلاین مایکروسافت چیزی یافت نخواهد شد. البته با استفاده از کش هفته گذشته گوگل می‌توانید به محصول دست پیدا کنید! به این ترتیب دریافتیم مایکروسافت تصمیم دارد لپ تاپ‌های میت بوک ایکس پرو باقی مانده در انبارش را به فروش برساند.

عدم امکان استفاده از ویندوز تنها مشکل پیش روی هواوی برای ادامه تولید لپ تاپ موفق میت بوک ایکس پرو نیست. در این لپ تاپ‌های از پردازنده‌های سری Core i اینتل استفاده می‌شود و این شرکت نیز به قطع همکاری با هواوی مجبور شده است. به این ترتیب هواوی برای تامین مغز سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ خود به بن بست خواهد رسید.

راهکارهای انترپرایز مربوط به سرورهای هواوی نیز در صورت تحریم شدن ویندوز برای این شرکت با مشکل مواجه خواهند شد. مایکروسایت و هواوی هر دو یک راهکار کلاد هیبریدی تحت Microsoft Azure ارائه می‌کنند. در آن‌ها از سرورهای هواوی مورد تایید مایکروسافت استفاده می‌شود!

غول چینی، از چند سال پیش برنامه‌هایی برای جایگزین کردن ویندوز و اندروید با پلتفرم‌های نرم افزاری اختصاصی خود در سر می‌پروراند، اما اکنون به مجبور است این ایده‌ها را هر چه زودتر عملیاتی کند. در حال حاضر نمی‌توان درباره موفقیت هواوی در زمینه توسعه سیستم عامل‌های موبایل و دسکتاپ اظهار نظر کرد، چرا که سابقه‌ای در این زمینه ندارد. با این حال، با در نظر گرفتن استراتژی‌های قوی شرکت در هر زمینه‌ای که به آن پا گذاشته است، می‌توان نسبت به آن‌ها امیدوار بود. یکی از مدیران این شرکت به تازگی اعلام کرده مایل به استفاده از اکوسیستم‌های نرم افزاری گوگل و مایکروسافت است. به همین دلیل سیستم عامل موبایل هواوی، که قرار است تا پاییز سال جاری عرضه شود، از اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی خواهد کرد.

اعمال تحریم های هواوی برای 90 روز به تعویق افتاد، اما این خبر نه تنها خوشحال‌کننده نیست، بلکه نشان می‌دهد ایالات متحده آمریکا در استراتژی خود برای فشار حداکثری به هواوی جدیت دارد. طی بازه زمانی 3 ماهه پیش رو، شرکت قادر به ارائه محصولات جدید با استفاده از تراشه‌های کوالکام و اینتل و همچنین ساخت گوشی اندرویدی جدید نیست، اما می‌تواند در همکاری با دو شرکت یاد شده به علاوه گوگل، از محصولات کنونی خود نگهداری کند. ممکن است تا مدت‌ها، خبری از قطعه جدید برای آن‌ها نباشد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. میخاد چی بشه اخرش ن گوشی ن چیزی

  2. بیچاره اونم پاسوز ما شد خخخخ

  3. حالا بدونید کی قدرتمنده با یه اشاره گوگول و ماکروسافت هواوی رو ادم حساب نکردن

  4. خاک تو سرشون اینا از خداشون بود