سرعت بارگذاری بی‌نظیر کنسول پلی استیشن 5 را تماشا کنید

شرکت سونی شاید در نمایشگاه E3 2019 حضور نداشته باشد اما از هر فرصتی برای انتشار اطلاعات تازه در رابطه با کنسول پلی استیشن 5 (PlayStation 5) استفاده می‌کند.

سونی پیش از این اعلام کرده بود که کنسول پلی استیشن 5 دارای یک هارد اس‌اس‌دی (SSD) و صدای سه بعدی خواهد بود و از قابلیت backward compatibility (اجرای بازی‌های نسل قبل) و همچنین رزولوشن 8K پشتیبانی می‌کند. حال یک ویدیوی جدید منتظر شده که در آن می‌توانید سرعت بارگذاری PlayStation 5 را مشاهده کنید، با قاطعیت می‌توان گفت که تحسین برانگیز است.

انتقال از درایو دیسک سخت (HDD) به اس‌اس‌دی باعث شده که سرعت بارگذاری و لودینگ به شکل ملموسی بهبود پیدا کند. اما این تنها یکی از عوامل این پیشرفت است و سخت افزار قدرتمند این کنسول را باید یکی دیگر از دلایل این سرعت بالا به حساب بیاوریم.

سونی دموی حاضر را در یک مراسم خصوصی برای جذب سرمایه‌ گذار پخش کرد. دموی مذکور از بازی مرد عنکبوتی است و می‌توانید تفاوت‌های فاحش پلی استیشن 4 پرو و پلی استیشن 5 را مشاهده کنید. در پلی استیشن 4 پرو، بیش از 8 ثانیه طول می‌کشد که یک مرحله از بازی اسپایدرمن بارگذاری شود، در حالی که پلی استیشن 5، کنسول نسل بعد، این کار را در کمتر از یک ثانیه انجام می‌دهد!

سرعت بارگذاری کنسول پلی استیشن 5 در مقایل با پلی استیشن 4 پرو 

همچنین در ادامه مشاهده می‌کنید که کنسول جدید می‌تواند بدون مشکل، حرکت سریع در نقشه‌ را پردازش کند و بدون هیچ گونه لگ یا نیاز به لود این کار را انجام می‌دهد. این می‌تواند برای بازی‌هایی که نقشه‌های بزرگ دارند و شما در آن‌ها به گشت و گذار می‌پردازید (همانند جی تی ای) بسیار مفید باشد.

هنوز چیزهای زیادی باقی مانده که سونی باید در رابطه با این کنسول جدید اعلام کند اما براساس چیزهایی که تاکنون دیده‌ایم، می‌توان گفت که با پلتفرم به شدت قدرتمندی رو به رو هستیم. طبق اعلام این شرکت، پلی استیشن 5 زودتر از سال 2020 به بازار عرضه نمی‌شود.