زندگی در مریخ

زندگی در مریخ گونه جدیدی از انسان‌ها را به وجود می‌آورد

این روزها بسیاری از شرکت‌های فضایی بین‌المللی و خصوصی به دنبال فراهم کردن شرایط زندگی در مریخ هستند، اما دانشمندان بر این باورند که زندگی انسان در سیاره مریخ باعث ایجاد گونه جدیدی از انسان‌ها خواهد شد.

بسیاری از شرکت‌های فضایی بین‌المللی و خصوصی مانند ناسا و اسپیس ایکس به دنبال فراهم کردن شرایط زندگی در مریخ هستند، اما اسکات سولومون، متخصص زیست‌شناسی دانشگاه رایس بر این باور است که زندگی در سیاره سرخ می‌تواند بر روی انسان تاثیرات زیادی بگذارد و نحوه نگرش و وضعیت فیزیکی و بدن انسان‌ها به کلی تغییر پیدا خواهد کرد. وی افزود اگر انسان‌ها در طولانی مدت در سیاره مریخ زندگی کنند، به ناچار ازدواج‌هایی در آنجا انجام می‌شود که قطعا تولید مثل در سیاره سرخ نسبت به زمین بسیار متفاوت خواهد بود؛ به بیانی دیگر نوزادان با تغییرات زیادی مواجه می‌شوند و شاهد ایجاد گونه جدیدی از انسان‌ها خواهیم بود.

تغییرات بدن انسان با زندگی در مریخ

اسکات سولومون در ادامه اظهار کرد زندگی در سیاره سرخ بر روی انسان‌های ساکن آنجا تغییرات زیادی را در کوتاه مدت ایجاد می‌کند که این تغییرات پس از گذشت دو نسل به وضوح قابل مشاهده خواهد بود. از مهم‌ترین دلایل ایجاد این تغییرات می‌توان به جاذبه اشاره کرد که حدود یک‌سوم سیاره زمین است و همین موضوع استخوان‌های انسان را ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتر می‌کند. از این رو به مرور زمان چگالی استخوان‌های انسان‌هایی که در مریخ زندگی می‌کنند بیشتر شده و قوی‌تر خواهند شد. همچنین پوست بدن ساکنان مریخ نیز به دلیل مقابله با اشعه رادیواکتیو تغییر پیدا کرده و قوی‌تر می‌شود و سیستم تنفس آن‌ها نیز برای جذب بهینه اکسیژن با تغییرات زیادی همراه خواهد شد.