آی جی تی وی

پشتیبانی از ویدیوهای افقی به آی جی تی وی (IGTV) اینستاگرام افزوده شد

آی جی تی وی اکنون یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های در اختیار شرکت اینستاگرام محسوب می‌شود. افزوده شدن پشتیبانی از ویدیوهای افقی (Landscape) سبب افزایش این محبوبیت خواهد شد.

پشتیبانی از ویدیوهای افقی به آی جی تی وی (IGTV) اینستاگرام اضافه شد تا کاربران بتوانند تمامی انواع فایل‌های ویدیویی طولانی مدت را در حساب کاربری خود در این اپلیکیشن بارگذاری کنند. از زمان معرفی آی جی تی وی، تنها امکان بارگذاری ویدیوهای عمودی (Portrait) در آن میسر بود، اما این محدودیت دیگر وجود نخواهد داشت.

اینستاگرام در نیمه‌های سال گذشته میلادی، آی جی تی وی را برای رقابت با یوتیوب عرضه کرد. با وجود گذشت یک سال از زمان عرضه این پلتفرم، IGTV در حد رقابت با یوتیوب توسعه پیدا نکرده است. پیش از آن، کاربران برای بارگذاری ویدیویی با مدت زمان بیشتر از یک دقیقه مجبور به تقسیم آن به چند بخش یک دقیقه‌ای و بارگذاری هر یک در قالب پستی جداگانه بودند. سپس امکان ساخت آلبوم در اینستاگرام ممکن شد تا کاربران بتوانند قسمت‌های یک دقیقه‌ای را در کنار هم در قالب یک پست بارگذاری کنند. به لطف ارائه اپلیکیشن آی جی تی وی که می‌توان از آن به صورت کاملا جداگانه یا در کنار اپلیکیشن اصلی اینستاگرام استفاده کرد، دیگر نیزی به تقسیم ویدیوهای طولانی به چند بخش نخواهد بود.

آی جی تی وی

پشتیبانی تمامی انواع ویدیوها در آی جی تی وی (IGTV)

اگرچه تعداد کاربران فعال اینستاگرام مدت‌ها است مرز 1 میلیارد نفر را رد کرده، اما تعداد کاربران IGTV تنها 4 میلیون نفر است! یکی از دلایل این موضوع محدودیت کاربران برای انتخاب ویدیوهای فقط عمودی به منظور بارگذاری در این پلتفرم بود. با برطرف شدن آن، انتظار داریم کاربران بیشتری برای دفعات بالاتری به استفاده از آی جی تی وی اینستاگرام روی بیاورند.

ایده ابتدایی اینستاگرام این بود که نحوه ضبط ویدیوهای بارگذاری شده در IGTV باید به همان صورتی باشد که گوشی را در دست نگه می‌داریم. بیشتر کاربران عادت دارند به منظور منطبق شدن محتوا با سرتاسر فضای نمایشگر، حین تماشای ویدیوهای افقی، گوشی خود را بچرخانند.

بر اساس گفته‌های اینستاگرام بعد از افزوده شدت قابلیت جدید، این شرکت در پی تبدیل آی جی تی وی به مکانی ایده‌آل برای بارگذاری ویدیوهای مختلف فارق از نوع ضبط شدن آن‌ها است.

آی جی تی وی

اینستاگرام شهامت اعتراف به اشتباهش پیشینش را داشت و اکنون عقیده دارد اصرار به عدم پشتیبانی از ویدیوهای افقی تصمیم اشتباهی بوده است.